Nuo metų pradžios iki gruodžio Klaipėdos uoste perkrauta 32,2 mln. tonų, 1,5 mln. tonų mažiau nei pernai, o Būtingės terminale perpilta 7,8 mln. tonų naftos produktų, 0,5 mln. tonų mažiau nei 2011 metais.
2012 metų sausio–lapkričio mėnesiais, palyginti su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu, išaugo žemės ūkio produktų, pirminių ir apdorotų naudingųjų iškasenų, statybinių medžiagų, rūdos krova.
Mažiau laivų, bet daugiau keleivių
Didžiausias nuosmukis pagal apimtį susidarė dėl birių natūralių ir cheminių trąšų, naftos produktų ir žalios naftos krovos.
Pagal krovinių grupes skystųjų krovinių sumažėjo 7,2 proc. Jų perpilta per 17 tūkst. tonų, tai 42 proc. visos uosto krovos. 4,4 proc. mažiau perkrauta biriųjų ir suverstinių krovinių, šios krovinių grupės apimtis sudarė per 12 tūkst. tonų. Šiek tiek sumažėjo ir generalinių krovinių.
Per šiuos metus iki gruodžio į Klaipėdos uostą ir Būtingės terminalą įplaukė ir prisišvartavo 6 755 laivai, tai kiek mažiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Atplaukė 18 tūkst. keleivių daugiau nei pernai - iš viso 321 tūkst.
Vejasi lyderius
Klaipėdos uostas vejasi praėjusių metų rezultatus, kurie buvo rekordiniai – iš viso perkrauta 36,6 mln. tonų krovinių.
Atsilikęs 2 mln. tonų, jis geriausiųjų dešimtuke užėmė ketvirtąją vietą, geriausias pozicijas užleisdamas trims Rusijos uostams. Didžiausią pažangą per metus padarė Ust Luga. Šio uosto rezultatai pagerinti daugiau kaip 100 proc. Iš viso per 11 mėnesių perkrauta 42 mln. tonų krovinių.
Pirmoje vietoje atsidūrė Primorsko uostas, perkrovęs beveik 70 mln. tonų. Antroje – Sankt Peterbugas. Už Klaipėdos uosto nugaros liko abu Latvijos uostai – 33 mln. tonų perkrovusi Ryga ir Ventspilis su 28 mln. tonų.
Talino uostas liko septintas (27 mln. t). Toliau sąraše rikiuojasi mažesnieji Rusijos – Vysocko (12 mln. t), Kaliningrado (11,5 mln. t) uostai. Sąrašą užbaigia Latvijos Liepojos uostas (6,7 mln. t) ir Rusijos Vyborgas, perkrovęs 1,3 mln. tonų krovinių.