Nutarimas, kuriuo pakeista „Alitos“ pardavimo sutartis, prieštarauja Konstitucijai

Konstitucinis Teismas antradienį paskelbė, kad Vyriausybės 2004 m. liepos 16 d. nutarimas, kuriuo pakeista įmonės „Alita“ pardavimo sutartis, prieštarauja Konstitucijai, taip pat prieštaravo Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymui.

Konstitucinis teismas šiame nutarime konstatavo, kad „Alitos“ akcijų pirkėjas – iš fizinių asmenų sudarytas konsorciumas - negalėjo būti ir viešo konkurso AB „Alita“ valstybei nuosavybės teise priklausančioms akcijoms privatizuoti laimėtojas.<br>R. Danisevičius
Konstitucinis teismas šiame nutarime konstatavo, kad „Alitos“ akcijų pirkėjas – iš fizinių asmenų sudarytas konsorciumas - negalėjo būti ir viešo konkurso AB „Alita“ valstybei nuosavybės teise priklausančioms akcijoms privatizuoti laimėtojas.<br>R. Danisevičius
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Apr 2, 2013, 3:09 PM, atnaujinta Mar 8, 2018, 11:27 PM

Konstitucinis Teismas dar 2007 m. gegužės 23 d. nutarime pripažino, kad ankstesnis Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimas Nr. 1698, kuriuo pritarta akcinės bendrovės „Alita“ akcijų pirkimo–pardavimo sutarties projektui, prieštarauja Konstitucijai, taip pat prieštaravo Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymui.

Atsižvelgdamas į minėtąjį savo nutarimą, Konstitucinis Teismas šiame nutarime konstatavo, kad „Alitos“ akcijų pirkėjas – iš fizinių asmenų sudarytas konsorciumas, pasinaudojantis šio konsorciumo narių visiškai ir tiesiogiai kontroliuojama uždarąja akcine bendrove „Invinus“, nebuvo toks pirkėjas, su kuriuo galėjo būti deramasi dėl jo pateiktų konkursinių pasiūlymų gerinimo, kartu jis negalėjo būti ir viešo konkurso „Alitos“ valstybei nuosavybės teise priklausančioms akcijoms privatizuoti laimėtojas.

Šiame Konstitucinio teismo nutarime konstatuota, kad Vyriausybės teisė pritarti privatizavimo sandorio projektui ar vėliau – tokio sudaryto privatizavimo sandorio pakeitimo projektui, kai privatizavimo būdas yra viešas konkursas, gali būti įgyvendinama tada, kai privatizavimo sandoris yra sudaromas vadovaujantis Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymu, pagal kurio 16 straipsnio 1 dalį, galiojusią ginčijamo Vyriausybės nutarimo priėmimo metu, potencialus pirkėjas, kad jam galėtų būti perduotas privatizavimo objektas, turi būti viešo konkurso laimėtojas.

Konstitucinis teismas konstatavo, kad susitarimu, kurio projektui pritarta ginčijamu Vyriausybės nutarimu, padaryti AB „Alita“ akcijų pirkimo–pardavimo sutarties su minėtu pirkėju pakeitimai patys savaime (be pagrindinių AB „Alita“ akcijų pirkimo–pardavimo sutarties nuostatų) negali būti laikomi turinčiais savarankišką galią.

„Alitos“ privatizavimą tyrusios specialios Seimo komisijos išvadose teigiama, kad privatizuojant „Alitą“ valstybei buvo padaryta beveik 36 mln. litų žalos, iš jų daugiau nei 34 mln. litų negautų pajamų valstybei buvo padaryta Valstybės turto fondui, vadovaujamam Povilo Milašausko, atsisakius pasirašyti pirkimo ir pardavimo sutartį su pirmuoju viešojo konkurso laimėtoju Italijos verslininku  Luigiterzo Bosca.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.