Jaunas verslas. Viskas prasideda nuo idėjos

Viena nuostabiausių žmonių savybių yra galimybė kurti pasaulį, kuriame gyvename bei nulemti savo likimą. Visa, ką šiandien matome aplink save, kažkada buvo tiesiog idėja vieno žmogaus galvoje. Ir tas faktas, jog kitas žmogus gali sugalvoti revoliucinę idėją, pakeisiančią milijonų žmonių gyvenimus, reiškia, kad kiekvienas mūsų yra pajėgus tą padaryti.

J. Laukaitis pirmąjį savo verslą pradėjo penkiolikos.<br>V. Balkūnas
J. Laukaitis pirmąjį savo verslą pradėjo penkiolikos.<br>V. Balkūnas
Daugiau nuotraukų (1)

Jokūbas Laukaitis

Apr 16, 2013, 8:59 AM, atnaujinta Mar 8, 2018, 5:46 AM

Steve'as Jobsas kartą pasakė: „Viskas aplink tave, ką vadini gyvenimu, buvo sukurta žmonių, ne protingesnių už tave. Ir tu gali keisti pasaulį, daryti jam įtaką bei pats kurti produktus, kuriais žmonės naudosis. Kai suvoksi tai, tavo gyvenimas niekada nebebus, koks buvęs“.

Akivaizdu, kad kiekvienas verslas prasideda nuo idėjos. Taigi pirmasis žingsnis kuriant savo verslą yra turėti idėją, kurią norite įgyvendinti.

Yra du pagrindiniai būdai atrasti idėją. Pirmas – sugalvoti produktą, viliantis, kad žmonės norės juo naudotis. Antras – savo gyvenime susidurti su problema ir išsiaiškinti, kad jokia kompanija neišsprendžia šios problemos taip gerai, kaip tą galėtumėte padaryti Jūs.

Vieno sėkmingiausių pasaulyje verslo akceleratorių „Ycombinator“ įkūrėjas Paulas Grahamas parašė straipsnį, kodėl nėra nieko blogiau už žmones, kurie mėgina sugalvoti idėją savo verslui.

Problema ta, kad tokiu atveju dažniausiai sugalvojamas produktas ar paslauga, kuriais niekas iš tiesų nenori naudotis, nepaisant to, kad teoriškai tai skamba puikiai.

Taigi, jeigu savo gyvenime susidūrėte su problema ir išsiaiškinote, kaip galėtumėte ją išspręsti geriau, efektyviau, greičiau, pigiau, negu kažkas kitas, jūs turėtumėte imtis savo verslo.

Antrasis žingsnis yra apibrėžti savo verslo idėją vienu dviem trumpais sakiniais.

Ji turi kiekvienam potencialiam klientui, vartotojui paaiškinti, kuo jūs skiriatės ir kuo esate geresni už savo konkurentus.

Pagalvokite apie sėkmingiausias kompanijas: „Geriausi asmeniniai kompiuteriai“ („Apple“); „Visiškai nemokami pokalbiai visame pasaulyje“ („Skype“); „Aukštos kokybės odos priežiūros produktai, parduodami sakant tiesą, o ne meluojant“ („Body Shop“).

Dauguma žmonių mano, kad geros idėjos užtenka sukurti sėkmingam verslui.

Tai yra visiška netiesa, kadangi pats svarbiausias dalykas kiekvieno verslo sėkmei yra idėjos įgyvendinimas.

Idėja be gero įgyvendinimo yra kaip žvejyba be masalo. Teoriškai pasisekti gali, tačiau tikimybė labai nedidelė.

Patyrinėkime porą pavyzdžių. Prieš atsirandant „Facebook“ socialiniam tinklui, rinkoje jau vyravo nemažai socialinių tinklų, iš kurių populiariausias buvo „MySpace“ (jie turėjo virš 20 milijonų vartotojų).

Bet „Facebook“ idėjos įgyvendinimas buvo nepriekaištingas. Pirmiausia, jie sugebėjo sukelti milžinišką žmonių norą naudotis jų programa, kadangi pradžioje tik elitinių universitetų studentai galėjo registruotis.

Po kurio laiko jie leido užsiregistruoti bet kam ir per vieną dieną sulaukė daugiau nei 10 milijonų naujų vartotojų.

Vėliau jie meistriškai išpopuliarino savo „Like“ mygtuką bei daugelį kitų svarbių funkcijų, palikdami kitus socialinius tinklus užnugaryje.

Kitas puikus pavyzdys – „Google“. Prieš atsirandant „Google“ paieškos sistemai, interneto paieškoje karaliavo „Yahoo“.

Tačiau du Stanfordo studentai – Larry Page'as ir Sergejus Brynas suvokė, jog gali sukurti daug tikslesnę paiešką, ir nusprendė įkurti savo kompaniją.

Ironiška tai, kad pačioje pradžioje jiems labai sunkiai sekėsi pritraukti investicijų, kurios padėtų įgyvendinti idėją.

Dėl šios priežasties jie nuėjo susitikti su „Yahoo“ vadovais. Pastarieji, pamatę, jog „Google“ sistema labai tiksliai atranda žmogaus ieškomą informaciją, nusprendė neinvestuoti į kompaniją, kadangi žmonės pervers mažiau puslapių ieškodami, taigi bus parodoma mažiau reklamų ir „Yahoo“ uždirbs mažiau pinigų.

Trumpai tariant, turėtumėte spręsti realią žmonių problemą, glaustai bei aiškiai apibrėžti savo idėją ir susitelkti ties jos nepriekaištingu įgyvendinimu.

***

Apie autorių

Būdamas 15-os metų įsteigė savo pirmąsias dvi kompanijas - internetinę knygų parduotuvę bei knygų leidyklą su verslo partneriu, kuriam tuo metu buvo 38-eri.

Visą gyvenimą prisiminsiu tuos pirmuosius mėnesius, kai neturėjau žalio supratimo apie verslą, tad pasiklioviau tik žiniomis iš knygų, kelių žmonių patarimais bei nuojauta.

Kaip ir kiekvienas pradedantysis, padariau galybę klaidų ir dėl nė vienos jų nesigailiu, kadangi tai buvo geriausios pamokos mano gyvenime.

Po mažiau nei metų nusprendėme išsiskirti su partneriu, kadangi nebesutapo mūsų požiūriai net į pačius svarbiausius verslo dalykus - kur plėstis, kokius darbuotojus samdyti, kaip reklamuotis.

Internetinę knygų parduotuvę uždarėme su nedideliu nuostoliu, o knygų leidyklą pardaviau už keliasdešimt tūkstančių litų. Tuo metu man buvo šešiolika.

Jau turėdamas šiek tiek patirties, rimtesnį suvokimą apie verslą bei šiek tiek pinigų, pradėjau galvoti apie tai, kokioje srityje norėčiau toliau dirbti.

Po kelių mėnesių apmąstymų nusprendžiau, kad ta sritis yra informacinės technologijos dėl milžiniškų perspektyvų bei galimybės paliesti tūkstančių žmonių gyvenimus pasaulyje net gyvenant tokioje nedidelėje šalyje, kaip Lietuva.

Tada subūriau savo pirmąją komandą ir pradėjome dirbti prie kelių IT projektų.

Po kurio laiko mėnesiui išvykau į Silicio Slėnį Kalifornijoje, kur susipažinau su nemažai sėkmingų verslininkų bei investuotojų ir vienas iš jų - Martenas Mickos (prieš kelis metus pardavęs savo kompaniją „MySQL“ už milijardą dolerių).

Bendraudamas su juo labai daug išmokau ir laikau jį vienu savo mentorių, nuolat palaikome ryšį.

Šiuo metu dirbu su keliais internetiniais projektais, vienas iš jų - ŠefoReceptai.lt, su kuriuo pasiekiame daugiau nei 100 tūkstančių vartotojų per mėnesį bei planuojame plėstis į Europos rinkas.

Pastaruosius pusantrų metų pakankamai dažnai kalbu įvairiose verslumo skatinimo konferencijose norėdamas įkvėpti žmones pradėti savo verslą.

Pastebėjau, jog yra daug entuziastingo jaunimo, norinčio imtis savo veiklos, tačiau jiems paprasčiausiai trūksta žinių. Savo žiniomis dalijuosi savo bloge, "Facebook" paskyroje ir su jumis.

Kitame straipsnyje sužinosite apie tikslinės rinkos apibrėžimą bei verslo modelio pasirinkimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.