Artėja „Ikea“ įkurtuvės: pirkėjai džiūgauja, baldininkai nerimauja (atnaujinta)

Didžiausio baldų ir namų apyvokos daiktų prekybos centro „Ikea” atidarymo Vilniuje nekantriai laukia ne tik pirkėjai. Tam intensyviai ruošiasi ir verslininkai. Lietuvoje veikiančioms baldais prekiaujančioms įmonėms „Ikea” – dar vienas rinkos žaidėjas, paraginęs perdėlioti verslo strategijas.

Daugiau nuotraukų (1)

Giedrė Balčiūtė („Lietuvos rytas”)

May 6, 2013, 10:52 AM, atnaujinta Mar 7, 2018, 5:12 AM

Netoli Tarptautinio Vilniaus oro uosto jau mėlynuoja 26 tūkst. kvadratinių metrų ploto prekybos centro pastatas su iškaba „Ikea”. Švedų kompanijos prekybos centras bus pirmasis Baltijos šalyse. 

Lietuviams pasisekė. Juk apie nebrangius ir originalius „Ikea” interjero aksesuarus ir baldus daugelis yra bent girdėję. Dabar juos galės ir pačiupinėti.

Skatins visus pasitempti

O ir mūsiškiai baldininkai, konkuruodami su šia prekybos milžine, žada sumažinti savo prekių kainas.

Interjero ir baldų centro „Domus galerija” rinkodaros vadovė Agnė Brūzgė neabejoja, kad švedų kompanija „Ikea” skatins visus pasitempti.

Tačiau prekybos milžino ji nelaiko tiesioginiu konkurentu „Domus galerijai”: „Mūsų klientai yra šeimos, kurioms svarbiausia gera namų atmosfera, todėl jiems prekės kokybė, funkcija, dizainas ar net daikto istorija yra aktualiau negu kaina. Mūsų salonuose pristatomos naujausios interjero dizaino tendencijos, prekiaujame originaliomis dizainerių sukurtomis prekėmis.”

A. Brūzgė svarsto, kad „Ikea” vienus baldų rinkos dalyvius privers pasitraukti, o kitiems neišvengiamai reikės perdėlioti veiklos planus. 

Kita vertus, tai paskatins ir pirkėjų švietimą, jie supras, kas yra ekonominė baldų klasė, ko iš jos tikėtis, ir, jei kokybė ar stilius netenkins, ieškos alternatyvos.

A. Brūzgė atkreipė dėmesį ir į tai, kad šiek tiek skiriasi „Domus galerijos” ir „Ikea” asortimentas.

„Mes galime pasiūlyti produktų, kurių „Ikea” išvis neturi: grindų dangų, plytelių, santechnikos, spintų apšvietimo ir virtuvių sistemų. Su „Ikea” konkuruojame gal tik kokiais 5 procentais savo produkcijos. Jie – jaunų žmonių, pirmo arba nuomojamo būsto parduotuvė. 

Mūsų klientas turi didesnes pajamas, yra vyresnis nei trisdešimties metų, neretai antrą būstą įsirengiantis žmogus”, – tikino pašnekovė.

Konkurencijai pasiruošė

„Tai suduos smūgį visoms baldais prekiaujančioms įmonėms. Apie porą metų rinkoje bus sumišimas, kol pirkėjai išstudijuos „Ikea” siūlomas prekes ir jų kainas. 

Ši švedų kompanija – galingas tinklas su stipria rinkodara, tad neabejotinai darys įtaką. Bet ilgainiui, manau, klientai pasiskirstys”, – svarstė nepanoręs prisistatyti bendrovės „Gintaro baldai” atstovas.

Pasiteiravus, ar „Gintaro baldai” keis pardavimo strategiją dėl „Ikea” atsiradimo, pašnekovas pasakojo, kad stipraus konkurento atėjimui, kaip ir bet kokiam kitam įvykiui, ruošiamasi. Galbūt kai kurios prekės bus pasiūlytos pigiau.

„Žinoma, kad ruošiamės „Ikea” atidarymui, jau prieš metus pagerinome savo paslaugų kokybę, atnaujinome ir plečiame asortimentą”, – neslėpė įmonės „Baldų rojus” direktorius Aurelijus Sabaliauskas.

„Ikea” atidarymui pasiruošė ir baldų salonai „Berry”, kurie anksčiau vadinosi „SBA idėjos namams”.

Nuo šiol „Berry” salonuose pirkėjai ras daugiau įvairių stilių gaminių – nuo vyresnių žmonių labiau mėgstamos modernios klasikos iki šiuolaikinio, jaunimo pamėgto „trendy” stiliaus.

„Siūlome didesnį faktūrų, spalvų, modelių baldų, interjero detalių pasirinkimą”, – vardijo marketingo ir pardavimų vadovė Giedrė Jasienė.

Lojaliems klientams sukurta kaupiamoji nuolaidų sistema, teikiami išskirtiniai pasiūlymai. Taip pat salonuose galima pasinaudoti konsultantų paslauga – jie patars, kokie baldai labiau tinka mažoms, o kokie didesnėms erdvėms, kaip derinti spalvas.

Mažins kainas, gerins kokybę

Konkurencija – normalus dalykas. Jei ne „Ikea”, atsiras kiti, su kuriais teks konkuruoti. Manau, kad kiekvienas atranda savo vietą. Tačiau konkurentus reikia vertinti ir gerbti”, – kalbėjo bendrovės „Audėjas” vadovas Jonas Karčiauskas.

Jis įsitikinęs, kad žmonės kokius du mėnesius važiuos žiūrėti „stebuklo”, o pamatę vėl grįš prie to, ko reikia buičiai.

Viešėdamas svetur J.Karčiauskas visuomet pasidomi, ką siūlo „Ikea”. Jis pastebėjo, kad „Ikea” filosofija visur vienoda: tiek Skandinavijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, tiek ir JAV.

„Baldų jie siūlo nelabai daug. Daugiau – įvairių smulkmenų buičiai: nuo tualetinio popieriaus, indų, drabužių pakabų iki patalynės. Ypač nedidelis minkštųjų baldų pasirinkimas. 

Jų siūlomi baldai – korpusiniai, greitos gamybos, trumpalaikiai. O mūsų baldai – fundamentalūs, ilgaamžiai”, – lygino „Audėjo” vadovas. Su „Ikea” jie pasirengę konkuruoti kainomis ir gaminių kokybe.

Neaišku dėl kainų

Klaipėdiečių bendrovė „Redos baldai” savo klientams pristato ir „Ikea” baldus. Tačiau, anot bendrovės savininkės ir vadovės Redos Simutienės, tai nėra pagrindinis jų verslas.

„Pagrindinis mūsų verslas – klasikinių, sudėtingesnių ir nestandartinių baldų gamyba, tai, ko „Ikea” nesiūlo”, – kalbėjo pašnekovė.

Jau dabar yra klaipėdiečių, kurie vyksta apsipirkti į „Ikea” parduotuvę Lenkijoje, esančią 600 kilometrų nuo uostamiesčio. Kiti važiuoja žvalgytis baldų į Vilnių, Kauną.

Kai atstumas iki „Ikea” parduotuvės sutrumpės perpus, tikėtina, kad važiuojančių pirkti nebrangių švediškų baldų atsiras dar daugiau.

Tačiau R.Simutienė abejojo, ar daug bus Klaipėdos regione gyvenančių žmonių, kurie vien tam, kad nusipirktų pigesnių baldų, vyktų į Vilnių. Nebrangių baldų siūlo ir nemažai vietos gamintojų, tad jų galima įsigyti čia pat.

„Dar neaišku, kokios kainos bus Vilniaus „Ikea” prekybos centre. Kiekvienoje šalyje jos skiriasi”, – sakė verslininkė.

Išmoks gražiau gyventi

Kokie žmonės trauks į prekybos centrą „Ikea”?

„Stilingus namus įsirengti vienam kvadratiniam metrui reikia turėti mažiausiai 1000 litų. Tada galima tikėtis kokybės. Tačiau jei tai ekonominės klasės butas, o į interjero kūrimą investuojami paskutiniai pinigai, tuomet, žinoma, nepavyks samdytis interjero dizainerio, telieka konsultuotis veltui baldų parduotuvėse ar interjero salonuose. 

Dauguma tokių klientų patrauks būtent į „Ikea”. Ir tikrai žmonės gyvens gražiau”, – „Lietuvos rytui” sakė dizaineris Vytautas Gurevičius.

Įdarbins 200 žmonių

1943 metais įkurta didžiausia pasaulyje baldų mažmenos bendrovė „Ikea” turi 340 parduotuvių keturiasdešimtyje pasaulio šalių.

Didžiausias „Ikea” prekybos centras yra Švedijos sostinėje Stokholme.

Jis užima 55,2 tūkst. kvadratinių metrų plotą ir yra dukart didesnis negu statomas Lietuvoje.

Vilniuje rugpjūčio viduryje duris atversiančios „Ikea” franšizę valdo bendrovė „Felit”.

Į būsimą prekybos centrą ši bendrovė ketina investuoti daugiau kaip 370 mln. litų.

Atidarius „Ikea” prekybos centrą Vilniuje bus sukurta 200 naujų darbo vietų. 

Siūlo ne tik prekes, bet ir idėjas

Dalius Regelskis, architektas:

„Ikea” atėjimas į Vilnių ir Lietuvą labai reikšmingas įvykis lietuvių namų interjerų raidai bei kaitai. Nemažai žmonių ir šiandien perka šios kompanijos baldus ar puošybos detales.

Aš pats dažnai naudojuosi vežėjų paslaugomis, netgi pripratau prie tokio pirkimo būdo – išsirenku internetu, nusiunčiu elektroniniu paštu pageidaujamų daiktų sąrašą, padarau pervedimą ir po kelių dienų gaunu prekes tiesiai į namus. Ar gali būti patogiau? 

„Ikea” parduotuvės išsiskiria tuo, kad jose ne tik galima nusipirkti baldų ar daiktų, bet ir pasisemti idėjų, kaip pačiam nesunkiai dekoruoti ar atnaujinti namus. Ekspozicijose jos pateikia iki smulkmenų įrengtus ir puikiai suderintus įvairių kambarių pavyzdžius – tai skirtingo stiliaus virtuvės, svetainės, miegamieji, vaikų bei jaunuolių kambariai, vonios, sandėliukai ir t.t. Žodžiu, atėjęs į tokią parduotuvę gali nusipirkti ne tik stalą su kėdėmis, bet ir visiškai įsirengti kambarį (ar namus) su visomis detalėmis – nereikia važinėti po baldų, šviestuvų, užuolaidų, interjero puošybos, indų, kanceliarijos krautuves ir gaišti laiko, ypač kai jo neturi arba nesijauti pajėgus derinti spalvas ar stilistiką, o samdytis architekto ar dizainerio neišgali, o gal tiesiog nenori.

Kita vertus, „Ikea” neabejotinai privers mūsų vietinius baldų gamintojus pakoreguoti kainas, kurios pas mus pučiasi kaip ant mielių. Ypač džiaugčiausi, jei tai paliestų aptarnavimo kokybę, labiau būtų domimasi kliento poreikiais, pasaulinėmis mados tendencijomis, ieškoma naujų idėjų, o ne stumiama ta pati sovietmečiu sukurta ir iki gyvo kaulo atsibodusi baldų linija. Gausybę tokių atgyvenų prisižiūrėjau neseniai „Litexpo” parodų ir kongresų centre vykusioje baldų parodoje.

Jokiu būdu neteigiu, kad „Ikea” baldai yra vieninteliai ir geriausi, tikrai ne, tačiau esu įsitikinęs, kad šio tinklo atėjimas į Lietuvą visiems išeis tik į naudą. Pamenu, prieš porą trejetą metų buvo tikras šios švedų kompanijos baldų bumas – tuomet sunkvežimiais iš Varšuvos į Vilnių juos vežėme. Įrengėme ne vieną butą, jogos studiją, porą šokių studijų. Net mūsų pačių projektavimo studija Užupyje buvo apstatyta vien „Ikea” baldais – darbo stalai su lentynomis, stilingi bylų dėklai su CD dėžutėmis, sieninis laikrodis, sofa su žurnaliniu staliuku, medinis padėklas su vaisių vaza, kavinukas, komoda su indauja ir baru, drabužių kabykla su veidrodžiu, aibė kitų detalių. Įrengti studiją „nuo iki” mums tekainavo 3 tūkst. litų. Jei būtume rinkęsi Lietuvoje, šios sumos net sofai nebūtų užtekę.”

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.