Kauniečiai kelininkams spūstis atleidžia - kad tik duobių neliktų

Duobė ir Kaunas – tarsi patyčių nestokojantys ir neatskiriami sinonimai. Greičiausia net patys miestiečiai vargiai tiki, kad gatvės kada nors taps padoriais miesto keliais. Tačiau aišku viena: pamatyti kelininką po savo langais kiekvienam – šventė.

Surasti kelininkus mieste nesunku.
Surasti kelininkus mieste nesunku.
Daugiau nuotraukų (1)

Lukas Pileckas

Jun 15, 2013, 6:00 AM, atnaujinta Mar 5, 2018, 12:32 PM

Kauno valdžią priversti pasirūpinti, kad gatvės būtų bent pakenčiamos, bandyta visaip – ir gražiomis akcijomis sodinant į duobes gėles ir begalinėmis patyčiomis viešoje erdvėje.

„Lietuvos ryto“ priedas „Laikinoji sostinė“ nusprendė paieškoti miesto gatves lopančių darbininkų. Surasti kelininkus mieste nesunku. Savivaldybė savo tinklalapyje yra nurodžiusi net keletą vietų, kur jie šiuo metu turi plušėti.

Tiesa, iš skelbiamų keturių vietų, kuriose turėtų triūsti brigados, pamatyti dirbančius kelininkus pavyko tik dviejuose. Kitur teko tenkintis tik kelio ženklais, pranešančiais apie darbus.

Važiuoti tiesiai neįmanoma

Viena remontuojamų vietų – Raudondvario plentas. Pasak taksisto, su kuriuo teko neseniai važiuoti, tai yra pati blogiausia Kauno gatvė.

„Ten turi važiuoti vingiais. Kitaip neįmanoma. Yra tiek duobių, kad jei važiuotum tiesiai, visi manytų, jog esi girtas“, – neabejojo žilstelėjęs vairuotojas.

Taksisto žodžius ir ilgametę problemą patvirtina ir prieš keletą metų nutikusi istorija, kai šioje gatvėje duobių neapsikentę vairuotojai pakabino plakatą: „Per praėjusią parą šiame kelyje sulaužyta 10 važiuoklių, prakirstos 24 padangos. Miesto savivaldybė Jums linki gero kelio.“

Sulaukė tarptautinių patyčių

Stebėti dirbančius kelininkus Raudondvario plente teko keletą kartų. Tiesa, pasakyti, ką šiltu oru jie galėtų daryti ne taip, apie kelius tik mėgėjiškai išmanančiam žmogui turbūt neįmanoma. Šaltu ir darganotu metų laiku paprasčiau – internete pilna vaizdų, kaip gatvės tvarkomos esant žemesnei temperatūrai nei leistina ar galbūt nepakankamai gerai pašalinus drėgmę.

Nustebino tai, kad paprastai spūstis keiksnojantys vairuotojai matydami kelininkus šįkart nepriminė tuoj sprogsiančių nervų kamuolių.

„Važiuojam maudytis. Ne, neerzina kamštis, svarbu taiso“, – pro pravirus automobilio langus rėkė į Lampėdžius maudytis važiuojanti kompanija.

Tuo tarpu patys kelininkai tradiciškai buvo nekalbūs. Pamatę žurnalistą ir fotoaparatą mojo rankomis – eik tolyn ir netrukdyk. Gal todėl, kad šiemet Kauno tvarkytojai yra sulaukę net tarptautinių patyčių. Nufilmuotas gatvę netinkamai valantis ir dulkių debesis keliantis traktorininkas tapo ne vienos užsienio televizijos siužeto herojumi.

Prisidirbtų tik be sąžinės

Kauno technologijos universiteto dėstytojas ir kelių ekspertas Eugenijus Janavičius mano, kad šiltuoju metų laiku nekokybiškai sutvarkyti ar iš naujo asfaltuoti gatves gali tik visai sąžinės neturintys žmonės.

Specialisto teigimu, šilti orai leidžia nesunkiai išlaikyti visus tokiems darbams keliamus technologinius reikalavimus.

Į šiuo metu lopomas Kauno gatves vyras žiūri kritiškai. Nors taip tam tikrose atkarpose vairuotojus kankinančios bėdos pašalinamos greičiau, nei asfaltuojant visą atkarpą, tačiau sprendimas – trumpalaikis.

„Technologiškai taip yra, kad, išfrezavus duobę ir ją užlyginus asfaltu, tikimybė, jog lopo pakraščiai bus netrukus pažeisti, yra didelė. Tas iš tikrųjų ir vyksta. Užlopoma duobė, o dažnai vos po metų tą pačią vietą vėl reikia lopyti.

Pakartoję tokią procedūrą keletą metų iš eilės, sąnaudas turime tokias, tarsi būtume iškart keitę visą gatvės dangą“, – kalbėjo E. Janavičius.

Netvarko duobių prie šulinių

Dar vienas ne tik E. Janavičiaus, bet ir visų kauniečių pastebėtas gatvių trūkumas – ilgai netvarkomos asfaltuoti paruoštos duobės aplink šulinius. Nors šiomis vietomis iškart privalo pasirūpinti „Kauno vandenys“, vairuotojai ne vieną mėnesį savo automobilius laužo tose pačiose duobėse.

Tiesą sakant, problema pasiekė tokį mastą, kad neseniai „Kauno vandenų“ vadovai atsidūrė ant savivaldybės vadovų kilimėlio.

„Manau, kad tikrai galima būtų dirbti greičiau.

Tačiau dėl kažkokių priežasčių tai nevyksta“, – svarstė specialistas.

Darbams suteikiama garantija

Savivaldybė praneša, kad Kauno gatvėse toliau vyksta intensyvūs duobių tvarkymo darbai. Mieste iš viso darbuojasi 5 kelininkų brigados. Šiuo metu kelininkai triūsia A. Smetonos alėjoje, Baterijos plente, P.Kalpoko ir Vytėnų gatvėse. Darbai tęsiami ir Raudondvario plente bei Kreidos gatvėje. Šią savaitę kelininkai ketina pradėti duobių tvarkymo darbus Savanorių prospekte.

Praėjusią savaitę avarinės duobės sutvarkytos Pramonės prospekte, Zanavykų ir Pabrėžos gatvėse. Pasak savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus atstovų, šiuo metu svarstoma, ką daryti su Zarasų gatve. Šioje gatvėje – ypač didelės duobės, kurių kokybiškai sutvarkyti nekeičiant viso asfaltbetonio sluoksnio neįmanoma.

Visiems avarinių duobių tvarkymo darbams suteikiama 1 metų garantija. Atliekamų darbų kokybę prižiūri ir kontroliuoja nepriklausoma Lietuvos ir Vokietijos kapitalo bendrovė Laboratorinių bandymų centras.

Šios savaitės pradžioje pradėti ir Aušros gatvės, kurioje pavienių duobių lopymas nepadeda, remonto darbai. Kelininkai paklos naują asfaltbetonio dangą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.