Rusai nusprendė, kad mokestis už naudojimąsi keliais bus ne toks ir mažas – 3,5 rublio (0,28 lito) už vieną kilometrą. Kadangi vežėjams šioje šalyje tenka sukarti ir po tūkstantį kilometrų, susidaro visai nemenkos sumos.
„Tikimės išvengti šio mokesčio. Dabartinėje tarpvalstybinėje sutartyje numatyta, kad nei mes mokame rusams, nei jie mums. Tai didelis konkurencinis pranašumas, nes, pavyzdžiui, lenkai tokių sutarčių neturi“, - sakė Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.
Vežėjams nerimą kelia tik Seime sklandančios užuominos apie galimybę denonsuoti dabartinę sutartį su rusais. Mat joje numatyta ir kitų sąlygų: nei Rusijoje, nei Lietuvoje neapmokestinti vilkikų gamykliniuose bakuose įvežamų degalų.
Šiuo metu Seimo Biudžeto ir finansų komitetas siūlo apribojimus, kad vilkikų bakuose į Lietuvą būtų galima įgabenti tik 200 litrų degalų. Tai pateikiama kaip vienas iš kovos su kontrabanda būdų.
„Kai kurie Seimo nariai, matyt, nelabai suvokia, ką reikštų sutarties su rusais denonsavimas. Mūsų vežėjai kasmet į Rytų šalis važiuoja apie 200 tūkstančių kartų, tai – 2,5-3 milijardai litų pajamų. Manome, kad toks parlamentarų siūlymas prilygsta ekonomikos griovimui“, - piktinosi A.Kondrusevičius.
Ar reikės vežėjams mokėti Rusijoje už kelius, ar ne, - pamatysime vėliau. Užtat baltarusiams jau nuo liepos teks pakloti visai nemenkas sumas. Mat šios šalies valdžia nusprendė apmokestinti tranzitinį kelią nuo Bresto iki sienos su Rusija, kuriuo nuolat zuja aibės vilkikų.
Baltarusiai už 50 eurų užstatą vežėjams išduos jų kelionę fiksuojantį įrenginį, kurį reikės grąžinti kitame kelio gale. Kelionės kaina – 0,12 euro (0,41 lito) už kilometrą. Kadangi šio kelio yra 609 kilometrai, pervažiuoti vilkikų per Baltarusiją kainuos apie 250 litų.