Dėl keleivių teisių gynėjų uolumo gali nelikti jungiamųjų skrydžių

Svarstydama, kaip užtikrinti lėktuvais skraidančių keleivių teises Europos Komisija išgąsdino oro vežėjus. Pagal siūlomas naujas taisykles, jei keleivis pavėluoja į jungiamąjį skrydį, kompensaciją turi išmokėti pirmąjį skrydį pardavusi kompanija. 

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Jul 15, 2013, 5:39 PM, atnaujinta Mar 3, 2018, 12:55 AM

Todėl oro linijos svarsto galimybę laiko tarpą tarp jungiamųjų skrydžių pailginti iki 2-5 valandų arba apskritai nebeorganizuoti jungiamųjų skrydžių. Lietuvai toks vežėjų sprendimas būtų labai skausmingas.

Iš daugelio valstybių esame pasiekiami tik su vienu ar dviem persėdimais, todėl neabejotinai sumažėtų atvykstančiųjų ir būtų sunkiau keliauti patiems.

Lietuvoje apsilankęs Tarptautinės oro transporto vežėjų asociacijos (IATA) generalinis direktorius Tony Tyleris atskleidė, kad taip pasielgti svarsto daugelis Europoje veikiančių oro linijų.

Pasak pašnekovo, jei bus priimtos siūlomos taisyklės, už viso jungiamojo skrydžio eigą atsakingas liktų pirmojo skrydžio operatorius. Tokios taisyklės neramina daugelį oro linijų. Iki šiol oro linijos dalindavosi atsakomybe ir antrąjį skrydį vykdanti kompanija paprastai luktelėdavo keleivių iš vėluojančio skrydžio.

„Kyla potenciali grėsmė, kad daugelis oro linijų arba prailgins laiką tarp jungiamųjų skrydžių, arba apskritai nustos siūlyti galimybę derinti vieną skrydį su kitu. Tai būtų labai neparanku Lietuvai ir kitoms nedidelėms valstybėms, į kurias daugelis keliauja jungiamaisiais skrydžiais“, - aiškino vežėjų asociacijos vadovas.

„Jei reikės pirkti atskirus bilietus, reikės ir perregistruoti bagažą. Tam reikės ilgesnių tarpų tarp skrydžių. Šalutinis keleivių teises turėsiančio pagerinti reglamento poveikis – didžiulis“, - tvirtino T. Tyleris.

Jis taip pat kritikavo siūlomą pakeitimą, kad skrydis, kai lėktuvas nutupdomas ne tame oro uoste, kuriame planuota, būtų traktuojamas kaip atšauktas. Tai galiotų net jei, pavyzdžiui, Vilniuje turėjęs leistis lėktuvas dėl saugumo būtų nutupdytas Kaune.

Susisiekimo viceministras Arijandas Šliūpas pritarė aviacijos specialistui.

„Norima peržiūrėti aviakompanijų atsakomybę ir užtikrinti skaidrius veiksmus. Bet tai neturi tapti papildoma našta.

Aviakompanijų vidutinė pelno marža, palyginus su kitomis verslo sritimis siekia tik 1,8 proc. geriausiais laikais,- sakė jis. - Ieškosime kompromiso, kad būtų apsaugoti ir keleiviai, ir verslas nuo papildomos naštos, kuri gali būti pražūtinga.“

Su Susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi susitikęs T. Tyleris aptarė ne tik keleivių teisių užtikrinimo problemas bet ir dar du oro linijoms rūpimus klausimus.

Jie taip pat kalbėjosi apie beveik dešimtmetį vilkinamą bendros Europos oro erdvės sukūrimą, dėl kurios vežėjai kasmet praranda apie 5 mlrd. eurų, bei aptarė oro taršos problemas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.