Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) vadovas Gediminas Almantas, prie įmonės vairo stojęs šiemet gegužę, uždirba dvigubai daugiau negu jo pirmtakas pernai, rašo „Lietuvos rytas“.
Kaip aiškino susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas, tokia jau valstybinių įmonių vadovų algų skyrimo tvarka: jeigu įvykdei užduotis, kitą ketvirtį gausi ne tik algą, bet ir tokio pat dydžio priedą.
O jei palieki postą, uždirbtoji alga teks įpėdiniui: jei sekėsi – didesnė, jei užsibrėžtų uždavinių nepavyko įgyvendinti – mažesnė.
Vilionėms alga per maža
Tiesa, tokią tvarką pats A.Šliupas kritikuoja: kaip surasti oro uostui gerą vadovą ir jį prisivilioti, kai pasiūlai vos 5 tūkstančių litų atlyginimą?
„Kaip sakė ankstesnis susisiekimo ministras, už tokius pinigus dirba arba bepročiai, arba vagys”, – Eligijui Masiuliui išsprūdusią frazę prisiminė viceministras.
Tiesa, oro uostų vadovams, jei jie pasiekė gerų rezultatų, skiriamas priedas, kuris gali siekti 100 procentų algos.
Viceministro nuomone, alga oro uostų vadovams turėtų būti skiriama ministro įsakymu, mat negalima visų valstybinių įmonių atlyginimus nustatyti naudojantis viena liniuote.
Uždirbo atlyginimą kitam
Atlyginimų grandinė paprasta: ankstesnis sostinės oro uosto generalinis direktorius Tomas Vaišvila ir jam pasitraukus laikinai oro uostui vadovavęs Infrastruktūros departamento vadovas Darius Okunevičius uždirbo apie 10 tūkst. litų algą dabartiniam TVOU vadovui G.Almantui.
Dabar Klaipėdos įmonės „VPA Logistics” plėtros direktoriumi dirbančio T.Vaišvilos atlyginimas oro uoste praėjusiais metais sukosi apie 5 tūkstančius litų, iki kone 9 tūkst. litų jis stryktelėjo tik paskutinį T.Vaišvilos darbo mėnesį oro uoste – šįmet sausį.
Atrodo, kad bent jau 2012-aisiais T.Vaišvila turėjo ilgėtis 2010-ųjų, kai mėnesio atlyginimas, neatskaičiavus mokesčių, sukosi apie 10 tūkst. litų. Vėliau keleivių skaičius didėjo, tačiau atlyginimas kažkodėl traukėsi.
Atlygį nukirpo perpus
Šiemet dvigubai generalinio direktoriaus alga padidėjo ir Tarptautiniame Kauno oro uoste (TKOU). Pirmąjį šių metų ketvirtį ji siekė vos 3954 litus, o antrąjį – jau 8042 litus.
Baigiantis pirmajam ketvirčiui iš posto pasitraukė vos keturis mėnesius oro uostui vadovavęs Povilas Ugianskis. Mažesnę algą, prie kurios nebuvo pridėtas šimtaprocentinis priedas, užsidirbo jis pats – neva neįvykdė numatytų ir paties užsibrėžtų uždavinių.
„Jis nepateisino vilčių”, – neslėpė viceministras A.Šliupas.
Tiesa, kai P.Ugianskis dar tik traukėsi iš posto, viceministras jam priekaištų neturėjo. Gal todėl, kad buvęs oro uosto vadovas neslėpė, jog jo sprendimui trauktis įtakos turėjo ir A.Šliupo nuolatinė kontrolė iš Vilniaus Gedimino prospekto, kuriame įsikūrusi Susisiekimo ministerija.
P.Ugianskis TKOU vadovo kėdėje pakeitė patį dabartinį susisiekimo viceministrą A.Šliupą, kai jis nutarė iš oro uosto pereiti į vieną antžeminio oro bendrovių aptarnavimo įmonę dirbti komercijos direktoriumi.
Tuomet naujam vadovui teko ir A.Šliupo „uždirbta” alga – 8111 litų, kuri jau po trijų mėnesių susitraukė perpus.
„Tikslus ir uždavinius, kuriuos turi pasiekti generalinis direktorius, numato ir ministerija, ir pats vadovas.
Kartais žmogus užsibrėžia pernelyg daug ir to neįvykdo. Tačiau ministerija negali tramdyti tokio entuziazmo”, – aiškino A.Šliupas.
Dabar TKOU laikinai vadovauja generalinio direktoriaus pavaduotojas infrastruktūrai Jonas Gurskas.
Bene stabiliausiai dirba Tarptautinio Palangos oro uosto generalinė direktorė Jolanta Jucevičiūtė. Jos atlyginimas nuo 2012 metų pradžios iki šių metų vidurio svyravo tarp 7500 ir 7800 litų (neatskaičiavus mokesčių).