Klaipėdos uostą pasiekė dangoraižiui prilygstantis kranas

Į Klaipėdos uostą atplukdytas kranas gigantas, skirtas konteineriams krauti. Iš Suomijos Hanko uosto atplaukusi barža su įspūdingu kroviniu uosto vartus kirto vėlų penktadienio vakarą. Unikalių gabaritų kranas sveria beveik 1200 tonų, jo aukštis pakelta strėle siekia 115 metrų ir yra keliais metrais didesnis nei aukščiausias Lietuvoje gyvenamasis dangoraižis – Gandrališkių „Pilsotas“.

Iš Suomijos į Klaipėdos uostą kranas atplukdytas vėlų penktadienio vakarą.<br>A.Pelakausko nuotr.
Iš Suomijos į Klaipėdos uostą kranas atplukdytas vėlų penktadienio vakarą.<br>A.Pelakausko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 14, 2013, 2:50 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 4:48 AM

Milžiniškas įrenginys padės pakrauti ir iškrauti jūrinius konteinerius iš didžiųjų juos gabenančių laivų, nuo kitų metų atplauksiančių į naujai statomą „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centrą.

STS („Ship-to-Shore“) tipo kranas į Klaipėdos uostą atplukdytas jau surinktas ir specialiai paruoštais laikinais bėgiais nuridentas į 96-ąją uosto krantinę.

Apie 25 mln. litų kainavęs pirkinys – vienas svarbiausių būsimo konteinerių paskirstymo centro komponentų. Tokie kranai naudojami aptarnauti „Post – Panamax“ klasės laivus, vandenynais gabenančius nuo 6 iki 12 tūkst. TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių, kurių ilgis – 20 pėdų, arba maždaug 6 m).

Planuojama, kad bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ klientė – laivybos kompanija „Mediterranean Shipping Company“ jau pavasarį atsiųs į Klaipėdos uostą pirmuosius okeaninius konteinervežius, sujungsiančius Lietuvą su kitais kontinentais tiesiogiai, nenaudojant tarpinių konteinerių perkrovimo uostų. Kol kas neskelbiama, iš kurių regionų į Klaipėdą plauks pirmieji laivai-gigantai.

Šiuo metu Klaipėdos uoste apsilanko tik vadinamojo fiderinio tipo laivai-konteinervežiai, atvežantys konteinerius iš tradicinių paskirstymo centrų - Roterdamo, Antverpeno, Bremerhafeno, Hamburgo ir kitų uostų. Didžiausi atvykstantys fideriai – 3-4 tūkst. TEU talpos „Panamax“ konteinervežiai – nuo 2009-ųjų reguliariai kursuoja į „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalą.

Darbui su naujuoju STS tipo kranu „Klaipėdos Smeltė“ aktyviai rengiasi nuo liepos, kai į kompaniją buvo atgabentas specialus treniruoklis – simuliatorius, skirtas specialistams apmokyti. Prižiūrimi užsienio ekspertų, šiuo metu kompanijoje ruošiami šeši iš bendrovės darbuotojų atrinkti instruktoriai, kurie vėliau apmokys pagal specialius kriterijus atrinktus „Klaipėdos Smeltė“ kranininkus dirbti su STS ir RTG tipo konteineriniais kranais.

Daugiau nei milijoną litų kainavęs treniruoklis pagamintas Indijoje, kompanijoje ARI (Applied Research Institute). Įrenginys sertifikuotas, turintis Europos Sąjungoje privalomą CE žymėjimą.

Dar du analogiški kranai pasieks „Klaipėdos Smeltę“ 2014 kitų metų viduryje.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.