Lankytojai pagaliau sužinos, ar švari restorano virtuvė

Ne sriuba, o pravėsęs birzgalas, vietoj naminių, neva vietoje ruoštų koldūnų – atšildyti pusgaminiai. Dėl tokių dalykų skundžiasi restoranų ir kavinių klientai. Nepatinka - neik. O nuo šiol dar galėsi ir sužinoti, kurios užeigos virtuvėje - apskretusi įranga, nežinia kada valytos gruzdintuvės, ir netgi po darbo liekantys nakvoti virėjai. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) nuo šiol dalys puodelius - penki balti puodeliai reikš švarią virtuvę, vienas baltas puodelis iš penkių - restoranas uždaromas.

Už tvarkingą virtuvę kavinės ir restoranai sulauks įvertinimų.<br>V. Balkūno asociatyvi nuotrauka
Už tvarkingą virtuvę kavinės ir restoranai sulauks įvertinimų.<br>V. Balkūno asociatyvi nuotrauka
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Nov 4, 2013, 2:02 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 3:06 PM

Kas ketvirtas į VMVT besikreipiantis vartotojas yra nepatenkintas viešojo maitinimo įmonių higiena, skundžiasi atšalusiais patiekalais, įtartinu jų skoniu, kokybe, šviežumu, porcijų dydžiu. VMVT maitinimo įstaigas skatins pasitempti sudarydama restoranų ir kavinių reitingą – jis nurodys, ar kavinių ar restoranų virėjai laikosi higienos reikalavimų. Reitingai bus skelbiami VMVT interneto svetainėje.

VMVT, sudarydama penkių balų reitingą, vertins higienos būklę, kaip veikia savikontrolės sistema įmonėje, kokia švara virtuvėje, patiekalų gamybos technologijos, maisto produktų galiojimo terminai, kiek ir kokių gauta vartotojų skundų ir tai, kiek kartų dėl nusižengimų buvo sustabdyta maitinimo įstaigos veikla. Taip pat atsižvelgs ir į tai, ar darbuotojai tvarkingi, paiso švaros reikalavimų.

Reitingo ženkle – penki puodeliai. Vienas balas (puodelis) rodo, kad maitinimo įstaigos higienos būklė nėra patenkinama, toks restoranas ar kavinė bus uždaryta. Du balai – higienos būklė patenkinama, trys – vidutinė, keturi – gera. Puikią restorano ar kavinės higienos būklę rodo penketas.

Sulaukus tikrinimo rezultatų ženklą, rodantį reitingą, maitinimo įmonė turės prisitvirtinti matomoje vietoje, tarkim, prie durų. Tas, kas to nepadarys, bus baudžiamas pagal administracinių pažeidimų kodeksą. Tiesa, maitinimo įmonė gali inspektorių tyrimo rezultatus apskųsti.

VMVT duomenimis, per pastaruosius 4 metus mūsų šalyje viešojo maitinimo paslaugas teikiančių įmonių skaičius išaugo beveik 10 proc. punktų ir 2012 metais viešojo maitinimo veiklą vykdė 9180 įmonių.

Drauge augo ir higienos pažeidimų skaičius. Pastaraisiais metais ypač padaugėjo bendrų higienos pažeidimų, jie sudarė apie 30–40 proc. visų patikrinimų metu nustatytų pažeidimų.

Sriuba pašildyta, vietoj sūrio – sūrio produktai, į stalą kaip naminiai, vietos gamybos patiekiami užšaldyti koldūnai, blyneliai. Patiekalams ruošti naudojami besibaigiančio galiojimo produktai. Tokius trūkumus vardijo VMVT Maisto skyriaus vedėja Aušra Išarienė.

Maitinimo įstaigas tikrinę inspektoriai apsčiai aptiko trūkumų. Buvo atvejų, kai restoranuose netgi gyveno žmonės, akis badė nešvara.

„Išties kavinėse tiek nešvaru, kad yra net graužikų, šaldytuvuose laikomi pasibaigusio galiojimo produktai. Inventorius negali būti sulūžęs, stalai, viryklės negali būti priskretusios. Vartotojai to nemato. O po patikrinimo vartotojai matys visus duomenis. Nematomas vaizdas taps matomas“, – reitingo pranašumus vardijo A.Išarienė.

Pernai VMVT sulaukė 600 vartotojų skundų dėl maitinimo įstaigų veiklos. Restoranams dažniau taikytos piniginės baudos, o užkandinių veikla dėl higienos nusižengimų dažniau būdavo stabdoma.

„Matome, kad verslas nesistengia investuoti į įrangą, kai kada net šiurpulys ima apsilankius restorano virtuvėje. Kodėl kontrolės duomenis turime kišti į stalčius? Jie turi būti vieši“, – apie tai, kas paskatino imtis reitingavimo, kalbėjo A.Išarienė.

Restoranuose vartotojams dažniau kliūva maisto kokybė.

„Mėsos nebuvo, jautėsi tik nuopjovos, lašiniai, gyslos. Įspūdis, lyg būtų sudėję visas mėsos atliekas“, – kinų restorane apsilankiusio vartotojo skundą citavo A.Išarienė.

Maitinimo įstaigų reitingas bus sudaromas pagal higienos, savikontrolės, maisto kokybės kriterijus. Inspektoriai tikrins iš anksto neįspėję restoranų ir kavinių šeimininkų.

Pirmuoju etapu vertinimo sistemoje dalyvaus apie 3,1 tūkst. kavinių ir užkandinių bei apie 700 restoranų. VMVT tikisi, kad per metus bus sureitinguotos visos maitinimo įstaigos.

„Svarbiausia žmonių sveikata. Žmogus, eidamas į kavinę, turi žinoti, kokia jos sanitarinė būklė. Antras dalykas – mūsų šalies prestižas. Juk būna, žmonės nuvyksta svetur, sunegaluoja ir baigiasi atostogos. Trečias dalykas – reklama verslui“, – reitingo pranašumus vardijo VMVT vadovas Jonas Milius.

Vertinimo kriterijai ir tvarka bei vertinimo ženklas parengti glaudžiai bendradarbiaujant su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija.

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė sakė, kad tokie lipdukai, rodantys reitingą, turėtų būti parengti ir anglų kalba, mat užsieniečiai lietuviško ženklo nesuprasiantys.

Tačiau E.Šiškauskienė pasidžiaugė, kad verslas bus skatinamas labiau pasitempti.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.