„Baltik vairas“ sukūrė dviratį, kuris važiuoja greičiau už motorolerį

„Dabar gyvename labai įdomų laikotarpį. „Baltik vairas“ turi savo vietą po saule – yra žinomas kaip didžiausia kokybiškų dviračių gamykla Šiaurės Europoje.

Daugiau nuotraukų (1)

Ričardas Vitkus

2013-12-07 16:02, atnaujinta 2018-02-19 22:39

Tačiau tapus savarankišku gamintoju savo vietą reikia surasti ir pardavimų bei produktų vystymo srityje - tuo anksčiau rūpinosi „Baltik vairą“ valdžiusio koncerno „Panther International“ strategai.

Šiuo metu „Baltik vairas“ ieško vadovų, kurie galėtų imtis atsakomybės per šį sakyčiau labai įdomų ir daug vilčių teikiantį įmonės gyvavimo laikotarpį“, - portalui lrytas.lt sakė „Baltik vairas“ direktorius Dirkas Zwickas.

Šiaulių dviračių gamyklos savininkai pasikeitė rugpjūčio pabaigoje - įmonę „Baltik vairas“ iš ją valdžiusio koncerno „Panther International“ už 4 milijonus eurų (13,8 mln. Lt) įsigijo investuotojas iš Danijos.

Nors naujasis įmonės savininkas su dviračių verslu anksčiau nebuvo susijęs, prognozuojama, kad „Baltik vairo“ savininkų kaita paskatins įmonės plėtrą.

Planuojama, kad Šiauliuose bus ne tik plečiama dviračių gamyba, bet ir atnaujinta atskirų dviračių dalių, kurios pastaruoju metu čia buvo įvežamos iš Rytų šalių, gamyba.

Pagamino tandemą Danijos princui

Naujausias nestandartinis įmonės „Baltik vairo“ gaminys – Danijos karališkojo sosto įpėdiniui princui Frederikui skirtas tandemas.

„Kadangi mūsų investuotojas Danijos pilietis pažįsta Danijos princą, kilo mintis pagaminti jam dviratį. Danijos princas yra šeimos žmogus, nusprendėme pagaminti tandemą. 

Europoje yra nedaug įmonių, kurios gamina tandemus. Mes gi jų esame pagaminę apie tūkstantį. 

„Baltik vairo“ tandemais važiavo ir buvęs premjeras Andrius Kubilius, ir buvęs Maskvos meras Jurijus Lužkovas. 

Danijos princui skirtas tandemas taps ir savotiška mūsų įmonės reklama – šį dviratį papuošė pas mus per pastaruosius penkerius metus Danijos rinkai pagamintų dviračių prekiniai ženklai.

Jau pagamintą tandemą apžiūrėjęs princas Frederikas juo liko patenkintas ir sakė, kad kai vaikai paaugs, leis jiems šiuo tandemu vykti į mokyklą“, - sakė D.Zwickas.

Dviratis važiuoja kaip motoroleris

„Atsižvelgdami į padėtį rinkose sieksime didinti elektrinių dviračių dalį. Šiuo metu pas mus pagaminamų elektrinių dviračių dalis siekia tik 5 procentus bendros produkcijos, o Vokietijos rinkoje net 10 procentų parduodamų dviračių yra elektriniai dviračiai“, - apie įmonės perspektyvas užsiminė D.Zwickas. 

Pernai standartinius „pedelec“ tipo dviračius (kai elektrinis variklis veikia minant pedalus) gaminti ėmę šiauliečiai šiemet pagamino ir apie šimtą greitųjų „pedelec speed“ dviračių, kurie gali pasiekti iki 45 kilometrų per valandą greitį. 

„Greituosius „pedelec“ dviračius pagaminome Vokietijos rinkai. Jais Lietuvoje prekiauti nepasirengta dėl neaiškios įstatyminės bazės. Įvairiose šalyse norint važiuoti tokiu dviračiu jau reikia vairuotojo pažymėjimo, šalmo, draudimo, valstybinio numerio.

Nors tokio tipo dviratis yra puiki transporto priemonė keliaujant užmiestyje – viena įkrova gali greitai nuvažiuoti 80 kilometrų – Lietuvos vartotoją gali atbaidyti šio gaminio kaina. 

Greitasis „pedelec“ kainuoja apie keturis tūkstančius eurų, nors manau, kad paprastesnės specifikacijos modelį būtų galima pagaminti ir už tris tūkstančius eurų.

Kadangi greitasis „pedelec“ yra brangesnis už motorolerį, jis nelabai patrauklus jaunimui. 

Mes nepretenduojame į jaunimą, mes pretenduojame į dviratininkus, kurie norėtų važiuoti normaliu greičiu ir tapti pilnaverčiais eismo dalyviais. Greitasis „pedelec“ yra patogus ir turistams, kurie su papildomu akumuliatoriumi šia transporto priemone gan greitai gali įveikti įspūdingus atstumus.

Sprendimą imtis kad ir nedidelės partijos šio tipo dviračių gamybos padiktavo ne tiek pelno siekimas, kiek noras tobulėti. Norint pradėti greitųjų „pedelec“ gamybą teko gauti reikiamus sertifikatus. Kol buvome pripažinti šios transporto priemonės gamintojais, praėjo pakankamai ilgas laikotarpis“, - paaiškino D.Zwickas.

„Baltik vairas“ direktorius sakė, kad pirmąją greitųjų „pedelec“ dviračių partiją pagaminusi įmonė vis dėlto sieks įsitvirtinti ne šių, o standartinių „pedelec“ (kurių greitis ribojamas iki 25 kilometrų per valandą) rinkoje. 

„Nors Lietuvoje elektriniai dviračiai dar yra nišinis produktas, bet mus džiugina, kad gauname vis daugiau užklausimų ne apie pačias pigiausias sistemas. Mes matome, kaip pagaminti pigiausi šios kategorijos importiniai dviračiai, ir nenorime lįsti į šią rinką. 

Bet džiugina, kad yra paklausa geroms kokybiškoms sistemoms, kurių pagrindu surinktais dviračiais pirkėjai be problemų galės naudotis 5-7 metus“, - sakė D.Zwickas.

Patys gamins dviračių detales

Paklaustas apie įmonės savininkų pasikeitimą D.Zwickas sakė, kad struktūros pokyčiai iš „Panther“ pusės buvo numatyti, o danų investuotojas įmonės „Baltik vairas“ akcijas perėmė įžvelgdamas šios įmonės perspektyvas.

„Sutapo tai, kad viena pusė norėjo pirkti, o kita pusė norėjo parduoti“, - taip apie įmonės savininkų kaitą paaiškino „Baltik vairo“ direktorius.

D.Zwicko teigimu, šių pokyčių privalumas yra tas, kad numatoma įmonės „Baltik vairas“ plėtra.

„Norime didinti tiek apyvartą, tiek gamybos apimtis. Didės ir darbuotojų skaičius. Planuojamos investicijos į dviračių komponentų gamybą. Pastaruoju metu dviračių detalių gamybos buvo visiškai atsisakyta.

Dabar svarstome apie galimybę atnaujinti šį segmentą. Tai susiję ir su pasikeitusiomis mūsų finansinėmis galimybėmis, ir su pokyčiais Azijos rinkose.

Pabrangus gamybos kaštams, Azijoje pagaminti gaminiai nebėra jau tokie patrauklūs. Daug verslo šakų gamybą vėl perkelia į Europą“, - tvirtino įmonės „Baltik vairas“ vadovas.

Sutarė dėl pereinamojo laikotarpio

Į klausimą, ar koncerną „Panther“ palikusiam „Baltik vairui“ neteks susidurti su sunkumais realizuojant savo gaminius, D.Zwickas atsakė, kad čia problemų neturėtų iškilti.

Įmonė „Baltik vairas“ yra didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas. Ne paslaptis, kad per pastaruosius dvidešimt metų po privatizacijos šiauliečiai gamino dviračius „Panther“ įmonių grupei, todėl „Baltik vairas“ yra žinomas ir pripažintas kaip kokybiškų dviračių gamintojas.

Neabejoju, kad „Baltik vairas“ suras savo klientą, ir kad įmonė turės gerą potencialą augti ateityje.

Tiesa, „Baltik vairui“ teks įkurti struktūras toms funkcijoms, kurias iki šios atliko „Panther“ įmonė. Tai – žaliavos tiekimo, produktų vystymo ir pardavimo sritys.

Tokias struktūras reikia sukurti per įmonės pardavimo sutartyje numatytą pereinamąjį laikotarpį, per kurį mes dar sulauksime koncerno „Panther“ pagalbos.

Pereinamasis laikotarpis truks apie metus.

„Koncernui „Panther“ mūsų reikia kaip gamintojo, o „Baltik vairui“ reikia „Panther“ struktūros. Todėl pereinamuoju laikotarpiu savanoriškas bendradarbiavimas sakyčiau yra netgi užprogramuotas.

„Panther“ dar turi gamyklą Čekijoje, bet ten gamybos apimtys yra ženkliai mažesnės. Todėl Šiauliuose kaip ir anksčiau bus gaminami koncerno „Panther“ užsakyti dviračiai“, - paaiškino D.Zwickas.

Vykdo prekybininkų užsakymus

Ar ateityje koncerno „Panther“ užsakymų skaičius didės, ar mažės, „Baltik vairo“ direktorius nesiruošė prognozuoti.

Su „Panther“ prekybos ženklais „Baltik vaire“ pagamintų dviračių dalis ir ankstesniais metais nesiekdavo nė dešimties procentų – daugiau nei 90 procentų Šiauliuose pagamintų dviračių turi juos įsigyjančių prekybininkų pageidaujamą ženklą.

Paklaustas, ar šiauliečiai nesiruošia gaminti dviračių su savo prekybiniu ženklu, D.Zwickas sakė manąs, kad ateityje „Baltik vairas“ turės savo prekybinį ženklą ir dės pastangas jį populiarinti.

„Tačiau įkurti prekybinį ženklą yra santykinai brangu. Reikia finansavimo, ypač įkūrimo pradžioje. Ir investicijos grąža nėra greita.

Manau, kad daug žmonių, kurie renkasi dviračius, žvelgia ne tik į pavadinimą, bet ir pasidomi, kur šis dviratis pagamintas.

Parduotuvėje žiūrėdami tik į produktų pavadinimus, tikrai negalėsime pasakyti, kur jie pagaminti.

Pavyzdys – didžiausias sportbačių gamintojas yra kinų įmonė, kurios pavadinimas toks ilgas, kad jį sunku ištarti. Nors ši įmonė yra kaip ir nežinoma, ji gamina avalynę tokiems garsiems prekybiniams ženklams kaip „Adidas“, „Puma“, Nike“.

Vokietijoje yra televizijos laida, kuri vadinasi „Slapti gigantai“. Nepatikėsite, kiek mums nežinomų įmonių yra savo rinkų lyderiai.

Tai yra toks verslo segmentas – gaminti kitam prekybiniam ženklui. Ir tai nėra blogai“, - sakė net 90 procentų produkcijos su prekybininkų pageidaujamais ženklais pagaminančios įmonės „Baltik vairas“ direktorius.

Kasmet bent keli sunkvežimiai Šiauliuose pagamintų dviračių iškeliauja į Maljorką – juos užsako šioje saloje dviračių nuoma besiverčiantis verslininkas.

Kelis šimtus dviračių „Baltik vairas“ pagamino kruiziniam laivui „Aida“. Šiais dviračiais lainerio keleiviai turistinėms kelionėms naudojasi, kai jis sustoja uoste.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl iškrėsta Darbo partijos būstinė?
Gyvai
Gyvai: komentarai apie Vilniuje kilusį gaisrą ir situacijos suvaldymą