„Šiaurės prospekte neseniai pradėjusioje veikti „Maximoje“ tuo metu, kai pirkėjai kantriai laukė prie kasų, solidžiai atrodanti moteris naudojosi išskirtinėmis privilegijomis. Su pirkinių kupinu vežimu ji patraukė tiesiai prie greitojo aptarnavimo kasos. Vien tai, kad ji buvo aptarnaujama itin nuolankiai, o salės darbuotojos šiai prie kasos stovinčiai poniai vis nešė prekes, liudijo apie išskirtinį moters statusą“, – „Laikinajai sostinei“ pasakojo skaitytojas.
Vos kelias prekes pirkęs ir toje pačioje eilėje prie vadinamosios „Express“ kasos laukęs kaunietis kasininkių paklausė, kodėl šios leidžiančios nepaisyti nustatytos tvarkos.
Atsakymas, kurį išgirdo pirkėjas, pribloškė. Kasininkė paaiškino, jog moteris – šios parduotuvės vedėja.
„Maximos“ atstovė atsiprašė
Pradėjus aiškintis, ar iš tiesų Šiaurės prospekte veikiančio prekybos centro „Maxima“ vadovė su pilnu pirkinių vežimu buvo aptarnaujama greitojo apsipirkimo kasoje, šiuo įvykiu rimtai susidomėjo ir prekybos tinklo atstovai.
Peržiūrėję vaizdo kamerų įrašus, jie konstatavo garbės nedarantį faktą – prekybos centro vadovė iš tiesų už krūvą pirkinių mokėjo greitojo aptarnavimo kasoje.
„Express“ kasos skirtos perkantiems kelias prekes, o parduotuvės vadovės krepšelyje jų buvo gerokai daugiau. Tad parduotuvės vadovė, atsiskaityti už pirkinius pasirinkusi „Express“ kasą, pasielgė nederamai ir nesąžiningai kitų pirkėjų atžvilgiui. Dėl to apgailestaujame ir nuoširdžiai atsiprašome tuo metu parduotuvėje buvusių ir prie „Express“ kasos savo eilės laukusių žmonių“, – sakė prekybos tinklo „Maxima“ atstovė spaudai Renata Saulytė.
Stebi ir savo darbuotojus
Pasidomėjus, ar iš tiesų „Maximos“ darbuotojai yra „lygesni“ už kitus pirkėjus, paaiškėjo įdomi aplinkybė. Pasirodo, vidaus taisyklėse nurodoma, jog parduotuvių darbuotojai už įsigytas prekes turi atsiskaityti tik tam tikrose kasose, kurias akyliau stebi apsauga.
Tokia tvarka nustatyta siekiant, kad darbuotojai nevogtų, sumokėtų už visas įsigyjamas prekes. Regis, šios tvarkos „auka“ ir tapo gėdą užtraukusi parduotuvės vedėja.
„Nors parduotuvės vadovės elgesys ir buvo nederamas, vis dėlto tikime, kad ji nenorėjo nieko įžeisti ar demonstratyviai pasinaudoti pareigomis. Kaip teigia pati direktorė, ji tiesiog už pirkinius nusprendė atsiskaityti toje kasoje, kurioje paprastai ir atsiskaitydavo. Tiesa, neįvertino, kad tąsyk jos krepšelyje buvo kur kas daugiau pirkinių nei paprastai ir kitiems klientams užtrukęs apsipirkimo procesas „Express“ kasoje sukėlė nepatogumų“, – sakė R.Saulytė.
Privilegijų netoleruoja
Pasidomėjus, ar kitų prekybos tinklų parduotuvių darbuotojams suteikiamos kokios nors išskirtinės privilegijos, jų atstovai sutartinai tikino, jog nieko panašaus nėra.
„Rimi Lietuva“ prekybos centrų darbuotojai neturi jokių privilegijų apsipirkti savo parduotuvėje – jie stovi bendroje eilėje kartu su visais pirkėjais. Būtent dėl to, siekdami, kad prekybos centruose eilės būtų kuo mažesnės, skatiname darbuotojus pirkti tuomet, kai parduotuvėje būna mažiau pirkėjų. Noriu pastebėti, kad per šias šventes mūsų parduotuvėse pirkėjų patogumui dirbo visos kasos – kiek įmanoma stengėmės sutrumpinti eiles“, – sakė „Rimi Lietuva“ atstovė spaudai Raminta Stanaitytė-Česnulienė.
Prekybos tinklo „Iki“ atstovas Andrius Petraitis teigė, jog vienintelė privilegija parduotuvių darbuotojams – galimybė naudotis specialiomis nuolaidų kortelėmis.
„Mes gerbiame savo pirkėjus, todėl nelendame be eilės, parduotuvių darbuotojai stengiasi apsipirkti arba prieš savo darbo laiką, arba po jo.
Prekybos centrų darbuotojai stovi kartu eilėse su kitais pirkėjais, jokių išskirtinių teisių pirkti be eilės jie neturi“, – sakė prekybos tinklą „Iki“ valdančios bendrovės „Palink“ Viešųjų ryšių departamento vadovas A.Petraitis.