Užduotis: kaip pasigrožėti dvaru, į kurį sukišo milijonus?

Nėra nė vieno autobuso

Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

Jan 28, 2014, 6:28 PM, atnaujinta Feb 17, 2018, 12:02 AM

Jei neturite automobilio ir ketinsite nuvažiuoti į Medininkus apžiūrėti pilies, pasiruoškite dar didesniems išbandymams.

Nors nuo Vilniaus iki Medininkų - tik trisdešimt kilometrų, autobusai kursuoja labai retai. Ir laukti šio transporto teks lauke, nes Medininkuose prisiglausti nėra kur.

Panašiai bus ir Kernavėje. Veltui sekmadienį ar šventės dieną klebensite muziejaus duris. Tada, kai daugiausia lankytojų, Kernavės muziejus nedirba.

Visiems Vilniaus apylinkėse esantiems kultūros ir istorijos objektams restauruoti ir gražinti išleisti Europos Sąjungos paramos milijonai. Bet lankytojų ten niekas nelaukia. Daugybė pinigų sukišta vien tam, kad dvaras ar pilis stovėtų pustuščiai.

Nėra nė vieno autobuso

Praėjusį savaitgalį „Litexpo“ parodų centre Vilniuje vykusioje tarptautinėje turizmo, laisvalaikio ir sporto parodoje „Adventur“ Trakų atstovai negalėjo pasakyti nieko paguodžiančio.

Į Užutrakio dvarą nekursuoja nė vienas autobusas, tad belieka tik taksi. Ką gi, jei nori pasisemti kultūros lobių, tebūnie tokia ne pati pigiausia susisiekimo priemonė.

Šnekus taksistas neslepia, kad Trakuose tėra du taksi automobiliai. Tad atvykėliams labai pasiseks, jei bent vienas jų lauks prie autobusų stoties.

Žinodami, kad žiemą nėra jokio viešojo transporto, Trakų taksistai nesismulkina, už kelių kilometrų kelionę į Užutrakį lupdami po 35 litus.

Tiesa, vasarą kursuoja keli autobusai. O žiemą trokštantiems egzotikos iš Užutrakio į Trakus galima pasiūlyti kelionę pėsčiomis ežerų ledu. Bet ji tikrai netiks vyresnio amžiaus žmogui. Ledas be sniego, tad Trakų ežerai virtę didžiulėmis čiuožyklomis.

Atvykėliui labai pasiseks, jei iš Užutrakio atkeliavus ežerais autobuso į Vilnių neteks laukti stotyje. Mat Trakuose ji itin nesvetinga - nešildoma, tamsi, sienos kaip sovietmečiu iki pusės nudažytos tamsiai žaliais dažais.

Apie kelionę neužsimena

Galima guostis nebent tuo, kad ir grafo šeima į Užutrakį patekdavo ne sausumos keliu, nes jis buvo skirtas ūkio reikmėms ir paniekinamai vadinamas bulvių keliu.

Į pusiasalį didikai kėlėsi plaustu per Galvės ir Skaisčio ežerų sąsmauką, prie kurios pastatytame namelyje gyveno keltininkas.

Dabartiniai Užutrakio dvaro sodybos lankytojai gali pasivaikščioti nuo rūmų iki perkėlos Kunigaikščių alėja, bet jau paskui jų laukia visai ne grafiška kelionė.

Užutrakio dvaro sodybai atkurti skirta daugiau nei 18 mln. litų ES paramos. Visi norintys kitą savaitgalį kviečiami atvykti į Užutrakį pasižiūrėti, kur išleisti milijonai, bet vėlgi - apie kelionę nė neužsimenama.

Žvelgia kaip į priešus?

Medininkų pilies interneto puslapyje nėra nė užuominos kaip lankytojui atvykti iš Vilniaus. Atrodo, kad vienoje didžiausių Rytų Europoje restauruotų pilių laikas sustojęs. Renginių skiltyje paskutinis įvykis - 2013 metų spalio 17-ąją.

Vilniaus rajono autobusų parko tvarkaraštyje taip pat velnias galvą nusilaužtų. Tik ilgai patyrinėjus galima suprasti, kad darbo dienomis rytais į Medininkus veža du autobusai, o sekmadienį - vienas.

Jei grįžtant iš Medininkų į Vilnių tektų palaukti, galėsite iki soties pasigrožėti apylinkėmis, nes užsukti šioje gyvenvietėje nėra kur. Nebent į aprašinėtą ir šiukšliną autobusų stotelės paviljoną.

Tačiau Trakų istorijos muziejaus Medininkų skyriaus vadovui Donatui Žurauskui tai nė motais. Darbuotojai darbo dienomis važinėja iš sostinės į Medininkus ir vargo nemato, o kaip autobusai kursuoja savaitgaliais, jis nežino.

ES dvejus metus trukusiems Medininkų pilies restauravimo darbams skyrė beveik 8 mln. litų.

Už šiuos pinigus buvo atstatytas penkių aukštų šiaurės rytų bokštas, kuris vadinamas donžonu. Jo aukštis siekia 30 metrų. Tik šis bokštas lankytojams nepasiekiamas kaip kadaise priešams.

Tinka tik šeštadienis

Žinodami, kad puikiai įrengtas Kernavės muziejus dirba tik darbo dienomis ir šeštadienį, pasirenkame pastarąją dieną.

Nes nejaugi dirbantis žmogus gali darbo dieną iki 16 valandos suspėti pasidžiaugti sukauptu istorijos lobynu?

Tačiau žvilgtelėjus į autobusų tvarkaraštį nusvyra rankos. Šeštadienį iš Vilniaus į Kernavę vežėjai siūlo vykti 7 val. 20 min. Per anksti. 13 val. 30 min. - per vėlai. Nuvažiuosi iki muziejaus darbo pabaigos likus tik valandai ir nežinia kaip teks grįžti. Tad ir Kernavę teks pamiršti.

Sekmadienį ar per šventę į Kernavę išvis nėra kuo važiuoti. Nebent vasarą pasigrožėti apylinkėmis. O juk Kernavėje įgyvendinti bent keli projektai, investuota per 20 mln. litų, kurių dauguma - ES.

Kernavėje visokių projektų prikurta ir įgyvendinta. „Išnaudoti potencialą turizmui plėtoti“, „pritaikyti turistams“, „Suformuoti didesnius turistų srautus“, - panašių gražių žodžių prirašyta šūsnyse dokumentų.

Bet tikrovė tokia - iš Vilniaus į Kernavę iki šiol turistus veža vienintelis pavargęs, daugiau kaip prieš du dešimtmečius pagamintas autobusas.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.