Anglai labiau mėgsta „Ryanair“, nei „Manchester United“?

Dar prieš trejus metus Didžiojoje Britanijoje atlikta apklausa parodė, kad futbolo klubo „Manchester United“ prekės ženklas yra vienas labiausiai nekenčiamų šioje šalyje. Mažų mažiausiai keista: juk nei šis klubas įsipainiojęs į mokesčių slėpimo skandalus, nei jo vadybininkams kada nors buvo dalijamos kosminės premijos.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jan 29, 2014, 12:15 PM, atnaujinta Feb 16, 2018, 11:28 PM

Vis dėlto iš Anglijoje veikiančių kompanijų (juk futbolo klubai dažniausiai sykiu yra ir verslo bendrovės) „Manchester United“ išlieka labiau nekenčiama nei airių „Ryanair“, amerikiečių „MacDonald's“, mokesčius bandžiusi nuslėpti „Starbucks“, kainas nuolat kelianti „British Gas“.

Kodėl taip atsitiko, kad vienas žinomiausių pasaulyje britų prekės ženklų tėvynėje turi tiek daug priešų? Tai susiję ne tik su futbolu.

„Manchester United“ yra savo pačios sėkmės auka“, – sakė kai kurie viešųjų ryšių specialistai. Komandos sirgaliai dar 1970 metais atviravo: „Niekas mūsų nemėgsta. Bet mums į tai nusispjauti“. Deja, aplinkinių nuomonė nepasikeitė ir šiandien.

Tuo tarpu Tolimuosiuose Rytuose tai yra vienas žinomiausių europinių prekinės ženklų, atnešantis stulbinamas pajamas, nepaisant to, kaip sekasi komandai „Premier“ lygoje.

„Arogacijos, susijusios su šiuo prekės ženklu, yra tiek daug, kad jis pasmerktas būti nekenčiamas“, – leidiniui „The Guardian“ sakė vienas žinomiausių pasaulyje viešųjų ryšių specialistų Markas Borkowskis. Anot jo, kiekvienam prekės ženklui reikia žmonių, kurie negali jo pakęsti. Pavyzdžiui, „Ryanair“ tai puikiai žino ir dažnai tiesiog erzina kai kuriuos žmones.

Nemėgstantiems tiek pačios „Manchester United“ komandos, tiek jos ženklo sausis atnešė daug džiaugsmo. Anglijos čempionai iš esmės iškrito iš lenktynių dėl titulo, „raudonieji velniai“ kapituliuoja ir kituose turnyruose, į kailį gauna net nuo vidutiniokų.

Girti „Manchester United“ fanai vis įsivelia į skandalus, pavyzdžiui, įkyriai skambindami pagalbos telefonu 999 ir prašydami sujungti su buvusiu „Manchester United“ treneriu seru Aleksu Fergusonu.

Taigi kas atsitiko su bene žinomiausiu britų prekės ženklu? Ar komandos nesėkmės su tuo irgi susijusios? Ką apie tai mano patys „raudonųjų velnių“ sirgaliai?

„Mes esame futbolo klubas, o ne kraujuojantis prekės ženklas. Ilgalaikiu požiūriu mes turime būti stiprūs finansiškai su šimtais milijonų aistruolių visame pasaulyje, o žaisti šioje komandoje visada bus garbė“, – sakė žinomas „Machester United“ sirgalius Michelas Crickas.

Viešųjų ryšių meistras M.Borkowskis klubo nesėkmes žmonių akyse iš dalies sieja su pasiekimais futbolo aikštėje. Pasak jo, prekės ženklus kuria žmonės. Tačiau A.Fergusono komandoje jau nėra, tad pasiekti ankstesnių aukštumų bus labai sunku.

Tačiau klaidų būta ir praeityje. Holivudo bulvaru Los Andžele kulniavęs M.Borkowski dūrė pirštu į milžinišką reklamą su Davidu Beckhamu: „Tai yra labai sėkmingas prekės ženklas, bet „Machester United“ jį paleido“.

Kiekvienas prekės ženklas, pasak M.Borkowskio, reikalauja priežiūros ir darbo 24 valandas per parą, ištisus metus, ištisus dešimtmečius.

„Konkurencija tarp prekių ženklų pasaulyje yra milžiniška. Tačiau „Manchester United“, regis, to nesupranta. Prekės ženklai, kaip ir visa kita, yra greitai gendantys. Jo savininkai turi nedaug laiko saulėkaitoje raškyti vaisius“, – sakė M.Borkowskis.

Ar gali nutikti taip, kad po keleto metų šios komandos marškinėliai ir kita atributika išliks populiari tik rytiečių parduotuvėse?

„Visa tai niekai“, – pareiškė prisiekęs komandos gerbėjas M.Crickas, kuris tarp futbolo rungtynių dirba „Channel 4“ politikos naujienų korespondentu. Juk „raudonieji velniai“ vis dar išlieka Čempionų lygoje ir žaidžia geriau nei su A.Fergussonu paskutinį sezoną. Komanda turi nuostabių talentų, kuriems dar tik 18 metų.

Greičiausiai sėkmingiausia Anglijos komanda ir ateityje išliks tokia. Tik akivaizdu, kad jos įvaizdžio kūrėjams reikia gerokai padirbėti savo tėvynėje.

Parengė Marius Jokūbaitis

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: A. Valinskas ir A. Zuokas apie rinkimus ir vatnikus