„Lietuvos geležinkeliai“ taupo naujiems keleiviniams traukiniams

„Lietuvos geležinkeliai“ svajoja pakeisti traukinį, vežiojantį keleivius maršrutu Vilnius-Klaipėda. Jis turėtų būti ir talpesnis, ir greičiau važiuotų. Su latviais tariamasi, jog atsirastų maršrutas Ryga-Šiauliai. „Lietuvos geležinkeliai“ pasiruošę nors ir šiais metais paleisti traukinį naująja atšaka. Juo labiau, kad ir visa reikiama infrastruktūra yra. Belieka sulaukti latvių geležinkelininkų pasiryžimo.

Daugiau nuotraukų (1)

Simona Viltrakytė

Feb 7, 2014, 3:32 PM, atnaujinta Feb 16, 2018, 2:17 PM

Traukiniai, gabenantys keleivius maršrutu Vilnius-Klaipėda, dar gali tarnauti trejus-ketverius metus. Vėliau jais vežti žmones gali pasidaryti nebesaugu. Todėl „Lietuvos geležinkeliai“ pradėjo dairytis alternatyvos.

„Lietuvos geležinkeliams“ reikėtų šešių traukinių, o šiam sumanymui paversti realybe – beveik 100 mln. litų. Įmonės vadovas Stasys Dailydka tikisi, kad 87 mln. litų pavyks gauti iš Europos Sąjungos fondų. Likusių 15 proc. teks ieškoti savo kišenėse.

Tačiau galvos skausmą kelia ne tik tai, iš kur paimti pinigų, bet ir ribotos pasirinkimo galimybės. Kadangi „Lietuvos geležinkeliams“ reikia vos kelių traukinių, tik viena kita įmonė gali pasiūlyti mūsų rinkai tinkantį gaminį. Realiausi kandidatai – šveicarų „Stadler Rail“ ir lenkų „Pesa“.

„Jei užsakytume 50 traukinių, su pasiūlymais galėtume laukti ir „Siemens“, ir „Bombardier“. Yra solidžių, rimtų įmonių“, - lrytas.lt sakė „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas Dalijus Žebrauskas. Tačiau kelionių naujais traukiniais dar teks palaukti. D.Žebrauskas skaičiuoja, kad, geriausiu atveju, jei viskas eisis sklandžiai, juos „Lietuvos geležinkeliai“ įsigis 2016 m. viduryje.

„Reikės skelbti konkursą, praeis metai, kol pasirašysime sutartis, tuomet – pusantrų metų, dveji, kol traukinius pagamins“, - lrytas.lt aiškino S.Dailydka.

Planuoja naują maršrutą

„Lietuvos geležinkeliai“ pasiruošę keleiviams pasiūlyti dar vieną naujovę – maršrutą Šiauliai-Ryga. Tačiau ir čia yra kliūtis: nors lietuviai šiuo maršrutu gali vežti jau šiemet, ir reikiama infrastruktūra yra, projektą stabdo latviai.

Abiejų šalių ministerijos pritaria, kad verta atgaivinti maršrutą Šiauliai-Ryga. Tačiau latviai neturi traukinių. Kaip aiškino D.Žebrauskas, tarptautinis keleivių vežimas Latvijoje priklauso krovinių padaliniui, kuris neturi keleiviams gabenti tinkamų riedmenų. O vieniems lietuviams apsiimti važinėti iš Lietuvos į Latviją ir atgal neapsimoka. Be to, įprasta, kad tokiais atvejais dirbama pariteto principu.

Kaip spėja S.Dailydka, geriausiu atveju maršrutas Šiauliai-Ryga pradės veikti šių metų vėlyvą rudenį.

Atidarę šią atšaką „Lietuvos geležinkeliai“ sutaupytų, mat dabartinis maršrutas Vilnius-Ryga nėra pelningas, nes tokiu maršrutu kursuoja autobusai. Tuo metu Šiauliai-Ryga būtų daug trumpesnis maršrutas, todėl sąnaudų prasme – naudingesnis. Mat jau dabar traukiniai važinėja maršrutu Vilnius-Šiauliai, o tiems, kam aktuali kelionė iki Rygos, Šiauliuose galės persėsti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.