Ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Lietuvos geležinkelių generalinis direktorius Stasys Dailydka ir Vilniaus meras Artūras Zuokas ketvirtadienį apžiūrėjo Vilniaus viešojo logistikos centro intermodalinio terminalo statybas.
Vilniaus miesto savivaldybei šis projektas svarbus ne tik dėl didžiulių krovinių, bet ir todėl, kad pastačius terminalą, o pietinį Vilniaus aplinkkelį sujungus su Minsko plentu, Vilnius bus išvaduotas nuo sunkiasvorio transporto.
Naujame terminale galima bus perkrauti iki 100 tūkst. konteinerių per metus liudija, tad sostinė galės atsikvėpti lengviau, nes miesto gatvėmis kasdien riedės 273 sunkvežimiais mažiau, tai yra 100 tūkst. per metus. Naujasis terminalas galės priimti traukiniais atgabenamus krovinius, perkrauti juos į specialią aikštelę, o jau iš ten galutiniams vartotojams nugabenti sunkvežimiais. Pirmiausia šitaip turėtų būti perkraunamos prekės konteineriuose į Vilniaus regioną atkeliaujančios iš Klaipėdos uosto.
Šiuo metu iš uosto geležinkelių vežama apie 25 proc. konteinerių. Pastačius naująjį terminalą balansas pasikeis geležinkelių naudai, Lietuvos ir sostinės keliuose sumažės sunkiasvorio transporto, o prekės į sostinę iš Lietuvos uosto bus atgabenamos gerokai greičiau ir didesniais kiekiais. Iš viso Vilniaus logistikos centras pirmojo plėtros etapo metu užims 23 ha teritorijos. Vilniaus Viešojo logistikos centro intermodalinis terminalas yra toks pirmasis Lietuvoje. Vilniaus miesto savivaldybei priklauso 51 proc. logistikos centro akcijų. Likusį akcijų paketą valdo AB „Lietuvos geležinkeliai“.