Vos judanti ekologiškų produktų rinka gamintojus veja į užsienį

Ekologiškų maisto produktų rinka Lietuvoje pastaruoju metu kasmet ūgteli bent dešimtadaliu, tačiau vis tiek išlieka palyginti nedidelė. Todėl dauguma tokių produktų gamintojų žvalgosi už mūsų šalies ribų ir savo gaminius eksportuoja į valstybes, kuriose ekologija turi gilesnes tradicijas, o ekologiškų produktų pirkėjų gretos gausesnės.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 7, 2014, 10:31 AM, atnaujinta Feb 12, 2018, 4:43 AM

Eksportu domisi vis daugiau gamintojų

Ekologiški gaminiai šiuo metu Lietuvoje sudaro apie 0,5 proc. visos maisto produktų ir gėrimų rinkos, o tai yra apie 50 mln. litų. Tačiau užsienyje situacija kitokia: Tarptautinės ekologinės žemdirbystės judėjimų federacijos IFOAM duomenimis, vien Vokietijoje ekologiškų produktų rinkos metinė apyvarta yra apie 5,3 mlrd. eurų, o tokiose šalyse kaip Čekija, Danija ar Švedija ekologiškų produktų vartojimas per keletą pastarųjų metų augo 30–70 proc.

Šiose rinkose parduodama ir daug importuotų ekologiškų produktų, tarp jų – ir atkeliavusių iš mūsų šalies. Iki šiol ekologišką produkciją daugiausia eksportuodavo mūsų šalies ūkininkai. Į Vokietiją, Daniją, kitas ES valstybes iškeliauja apie 90 proc. mūsų šalyje išaugintų grūdų, užsienio rinkose nemenką paklausą taip pat turi lietuviškas ekologiškas pienas.

Tačiau pastaraisiais metais ekologiškų gaminių eksportą gerokai suaktyvino ir Lietuvos gamybos bendrovės, kurių produkcija užsienio parduotuvių lentynose nebėra naujiena. Ekologiški pieno gaminiai, medus, duona – tokius mūsų šalyje pagamintus produktus užsieniečiai jau spėjo įvertinti ir pamėgti.

Kad ekologiškų produktų eksportas gamintojus domina vis labiau, pastebi ir tokius produktus sertifikuojančios įstaigos „Ekoagros“ specialistai – vis daugiau įmonių siekia teisės savo produktus žymėti ekologinės gamybos logotipu „Europos lapas“. Šis simbolis yra pripažįstamas visoje ES, todėl juo pažymėtiems produktams eksporto rinkos atsiveria gerokai lengviau.

Už kokybę negaili daugiau pinigų

Užkariauti užsienio šalių rinkas Lietuvos įmonės bando ne tik tradiciniais ekologiškais produktais, bet ir įvairiomis naujovėmis. Pavyzdžiui, neseniai pasirodžiusios pirmosios lietuviškos ekologiškos degtinės taip pat jau galima įsigyti ir už Lietuvos ribų.

Pasak šios degtinės gamintojų, didžiausias eksporto potencialas matomas tose šalyse, kuriose ekologijos judėjimas yra natūrali visuomenės gyvenimo dalis. Taip pat ten, kur pirkėjai negailėdami moka daugiau už geresnės kokybės produkciją.

Lietuviška ekologiška degtinė jau eksportuojama į Lenkiją, Angliją, Ispaniją Pirmoji gėrimų partija iškeliavo ir į Kanadą, netrukus šią degtinę planuojama pasiūlyti Izraelio rinkoje.

Pirmoji lietuviška ekologiška degtinė jau pristatyta Azerbaidžane. Šioje valstybėje tradicinė lietuviška degtinė jau gana populiari, todėl tikimasi, kad aukščiausios kokybės produktus vertinantys Azerbaidžano vartotojai rinksis ir mūsų šalyje pagamintą ekologišką gėrimą.

Pasak ekologiškos degtinės gamintojų, lietuviški ekologiški produktai užsienio rinkose turi nemažai potencialo. Tik reikia, kad augtų tokių produktų pasiūla ir įvairovė, o Lietuva užsienyje įgytų patikimos ekologiškų produktų gamintojos įvaizdį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką reiškia kandidato R. Žemaitaičio pasitraukimas iš Seimo?