Ką perka poilsiautojai Palangoje, o ką - Nidoje?

Po vėsaus birželio karščiu driokstelėjusi liepa nubrėžė ryškią takoskyrą: pardavimai praėjusį savaitgalį Palangos ir Neringos prekybos centruose ūgtelėjo dvigubai, palyginti su birželio pabaiga. Pasirodo, skiriasi Palangoje ir Nidoje poilsiaujančiųjų poreikiai ir į jų krepšelius dažnai gula ne visai tokie patys produktai.

Nors atstumas ir nedidelis, skiriasi ir poilsiautojų Nidoje ir Palangoje poreikiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nors atstumas ir nedidelis, skiriasi ir poilsiautojų Nidoje ir Palangoje poreikiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Jul 8, 2014, 6:07 PM, atnaujinta Feb 12, 2018, 3:27 AM

Daugiausiai lietuviškai ir rusiškai kalbantys pirkėjai į krepšelius krovėsi įprastines prekes: vaisvandenius, vaisius, šaltibarščiams reikalingus produktus ir sporto įrangą.

Kaip sakė „Maxima“ tinklo atstovė Renata Saulytė, praėjusio savaitgalio klientų krepšeliuose Palangoje ir Nidoje dominavo įvairūs gėrimai: negazuotas vanduo, šviesus alus, gazuotas vanduo, gazuoti gėrimai. Taip pat pienas, vaisiai, daugiausia arbūzai, bananai ir nektarinai, kefyras, jogurtas, kiaušiniai ir duona.

Nidos ir Palangos skirtumai

Praėjusį savaitgalį, palyginti su paskutiniu birželio savaitgaliu, „Maxima“ dvigubai daugiau pardavė gazuoto ir negazuoto vandens, tris kartus daugiau agurkų, vynuogių, mandarinų bei melionų, septynis kartus daugiau nektarinų, slyvų, dvigubai daugiau buvo parduota ir kefyro, marinuotų burokėlių bei kiaušinių. Reikšmingai išaugo ledų pardavimas, tačiau tai lėmė ne tik karštis, bet ir nuolaidos. Vaisinių ledų parduota net 6 kartus daugiau.

Nors atstumas ir nedidelis, skiriasi ir poilsiautojų Nidoje ir Palangoje poreikiai.

Nidoje praėjusį savaitgalį poilsiautojai pirko 30 proc. daugiau negazuoto vandens nei Palangoje, o Palangoje atostogaujantys 25 proc. daugiau - sulčių ir jų gėrimų nei atostogautojai Nidoje. Taip pat beveik dvigubai Palangoje savaitgalį išaugo kefyro pardavimas, kadangi atšilus orams dažnas lietuvis gaivinasi ne tik gaiviaisiais gėrimais, bet ir šaltibarščiais.

„Taip pat pastebime, kad Palangoje apie trečdalį daugiau buvo parduota ilgesnio galiojimo būtiniausių maisto produktų, tokių kaip bulvės ir kiaušiniai ir duona. Nidoje žmonės karštą vasaros dieną dažniau vaisius ir daržoves, pieno gaminius, lengvus užkandžius“, -- lygino R.Saulytė.

Pasak jos, jau ne pirmą vasarą matyti, kad atostogautojai Palangoje labiau mėgsta maistą ruošti patys, labiau vertina tradicinę lietuvių virtuvę, o Nidoje, kur poilsį dažniau renkasi užsieniečiai iš Vakarų Europos, kiek paklausesni greitai paruošiami patiekalai, užkandžiai, sezoninės daržovės bei uogos.

Prireikė ir apsaugos nuo saulės

„Šį savaitgalį mūsų prekybos centrai Palangoje ir Klaipėdoje patyrė tikrą lietuvių ir kurorto svečių antplūdį. Kartu su poilsiaujančiais lietuviais, čia laiką leido daug rusų poilsiautojų, nemažai sulaukėme pirkėjų iš Latvijos“, -- pagaliau įkaitusio oro padiktuotus pokyčius vardijo „Rimi“ atstovė Giedrė Bielskytė.

Daugiausiai turistų pritraukė Palanga, tačiau dėl karštų orų buvo justi aiškus pagyvėjimas ir Klaipėdos parduotuvėse.

„Prekyba kurorto parduotuvėse išaugo pora kartų – be įprastinių pieno, duonos, mėsos, daržovių, bakalėjos produktų, paklausios buvo sporto prekės. Jų poilsiautojai nupirko keturis kartus daugiau nei prieš tai buvusį savaitgalį. Taip pat pirkėjai šlavė geriamąjį vandenį, saulės kosmetiką. Įdegio priemonių pirkėjai nupirko keturis kartus daugiau nei ankstesnius savaitgalius“, - vardijo G.Bielskytė. Alaus, ledų poilsiautojai praėjusį savaitgalį nupirko du kartus daugiau, vaisių daržovių – apie pusantro karto daugiau.

Į pardavimo viršūnę - ledai

„Pagaliau atėjusi vasara, be abejonės, turėjo įtakos kai kurių prekių kategorijų pardavimo augimui. Lygindami šventinio savaitgalio pardavimų duomenis su ankstesniu savaitgaliu, matome, kad šoktelėjo pieno produktų, ledų bei silpnojo alkoholio pardavimai“, - sakė „Iki“ tinklo atstovas Andrius Petraitis.

Populiariausias buvo alus, tačiau pirkėjai rinkosi ir sidrą, alkoholinius kokteilius.

Tačiau, kaip sakė A.Petraitis, didelio skirtumo tarp pardavimų pajūryje ir kituose miestuose nebuvo justi.

„Ženklus augimas buvo pieno kategorijoje – beveik 40 proc. padidėjo kefyro ir rūgpienio pardavimas. Tad galima numanyti, kad vienas populiariausių patiekalų šventinį savaitgalį buvo šaltibarščiai.

Tuo tarpu ledų pardavimas padidėja kiekvienąkart, kai šokteli ir termometro stulpelis. Praėjusį savaitgalį jų buvo parduota beveik 30 proc. daugiau nei ankstesnį savaitgalį“, - sakė A.Petraitis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.