Iš Antalijos grįžo „Go Planet Travel“ apmulkinti turistai

Nemokaus kelionių organizatoriaus „Go Planet Travel“ klientai, kurie praėjusios savaitės ankstų penktadienio rytą buvo nuskraidinti į Turkijos Antalijos regioną poilsio, sugrįžo į Lietuvą. Alinančios keliolika valandų oro uoste 40 laipsnių karštyje lauke prie oro uosto laukiant, kol kas nors pasirūpins ir nuveš į užsakytus viešbučius. Šitokia buvo daugelio jų atostogų pradžia praėjusį penktadienį. Kai kuriems teko už viešbutį susimokėti patiems, tarkim, 900 dolerių.

Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

2014-07-11 12:24, atnaujinta 2018-02-12 01:36

Iš Turkijos grįžusią dukrą Olgą su penkiamečiu vaiku pasitinkanti vilnietė Valentina lrytas.lt pasakojo, jog į Antaliją nuskridę poilsiautojai nuo 8 valandos ryto iki vidurnakčio laukė nežinodami, ar gaus viešbutį apsistoti. Pati Valentina, išgirdusi, jog kelionių organizatorius nesumokėjo už viešbutį, nuėjo į „Go Planet Travel“ biurą, tačiau niekas moters neįsileido, o skambinant telefonu niekas nekėlė ragelio.

„Kas dvi valandas keitėsi informacija. Niekas nieko dorai nepaaiškino, skaitėme naujienas internete, skambinome ir ambasadai, ir Valstybiniam turizmo departamentui. Linkėčiau departamentui dirbti operatyviau.

Planuoji atostogas iš anksto ir tokių dalykų patirti nesitiki. Kai kuriems teko taksi važiuoti net šimtą ir daugiau kilometrų. O ir oro uoste pirkome ir vandens, ir maisto", – apie atostogų pirmą dieną patirtas bėdas pasakojo jau pati Olga.

Iš „Go Planet Travel" ji už 3,5 tūkst. litų buvo įsigijusi kelialapį, pagal kurį su vaiku turėjo gyventi 5 žvaigždučių viešbutyje, tačiau po ilgų laukimo valandų su sūnumi Aleksejumi buvo apgyvendinta 3 žvaigždučių viešbutyje. 

„Tačiau ir tuo džiaugiamės, kad turime lovą", – pasakojo Olga, ketinanti rašyti pretenziją ir reikalauti atlygio už tai, už ką buvo sumokėjusi, tačiau negavo.

Klaipėdietė Gintana Rubienė į Antaliją keliavo su vyru ir dviem dukromis. Jie viešbutį pasiekė 22 val. vakaro. G.Rubienės šeimai pagelbėjo masinių pirkimų portalas beta.lt, per kurį, sumokėję 7 tūkst. litų, klaipėdiečiai įsigijo poilsinę kelionę.

„Iš Lietuvos mus pasiekdavo žinios, kad mumis pasirūpinta, kad turime maisto ir panašiai. Tačiau ir mes, ir vaikai karštyje gulėjome ant grindų oro uoste. tai negalima. Žinant, kad neturi pinigų, paleisti turistus į niekur? Su mažais vaikais. Svarstyta ir kad galbūt mus parskraidins tą patį vakarą“, – lrytas.lt kalbėjo G.Rubienė.

Viešbučiu, į kurį galiausiai pateko, ji negali skųstis.

Buvo turistų, kurie iš Antalijos oro uosto į viešbutį vyko taksi. Kai kuriems jų už 100 km kelionę teko susimokėti patiems. Buvo ir tokių, kurie ir už nakvynę viešbutyje mokėjo iš savo kišenės.

„Teko pavargti oro uoste laukiant, kol kas nors atvyks mūsų. Apie porą valandų laukėme visi. O paskui vieni liko laukti, kiti važiavo į viešbučius taksi. Mes su dukra išvažiavome taksi. Už viešbutį nebuvo sumokėta. Teko susimokėti 900 dolerių. Tikiuosi, draudimas kompensuos", – vylėsi vilnietė Ieva Matonienė. 

Renata Šilkaitienė su vyru Raimondu ir dukterimi Ingrida už kelionę į Antaliją sumokėjo 3,5 tūkst. litų. „Viskas buvo gerai, patiko maža kelionės kaina. Tačiau nuvykus į Turkiją reikalai klostėsi ne taip, kaip tikėjomės: turėjome 14 valandų karštyje laukti, kol gausime viešbutį. Tad pradžia buvo košmariška, juk važiavome pailsėti, o išėjo, kad turėjome kentėti.

Kai pirkome kelialapius, mums buvo žadėtas keturių žvaigždučių viešbutis, tačiau Antalijoje buvome apgyvendinti trijų žvaigždučių viešbutyje. Galbūt nesikreipčiau dėl kompensacijos, jei pačią pirmąją atostogų dieną būtų pasirūpinę bent mano vaiku“, – teigė R.Šilkaitienė.

Lietuviai laukti turėjo prie oro uosto, mat turkai liepė išeiti iš oro uosto patalpų.

R.Šilkaitienė į Antaliją vyko su savo ir savo sesers šeima. Draugijoje buvo 4,5 metų ir 10 metų vaikai.

Pasak moters, Antalijos oro uoste vos nuskridusius poilsiautojus pasitiko „Go Planet Travel" atstovės, tačiau jos vis liepė palaukti, sakė, kad padėtis netrukus paaiškės.

„Išėjo, kad tai užtruko 14 valandų. Reikalai pajudėjo tik tada, kai rūpinimąsi mumis perėmė turkų kompanija „AkayTour". Viešbutyje buvome naktį, 1 val. 30 min. Tikėjomės geresnio viešbučio. Gyvenome 3 žvaigždučių viešbutyje, nors pirkome 4 žvaigždučių", – pasakojo R.Šilkaitienė.

Ji ketina kovoti dėl kompensacijos, mat atostogos nebuvo tokios, kokių tikėjosi pirkdama kelialapius.

„Neturiu ką pasakyti apie tai, kaip mumis rūpinosi iš Lietuvos. Jei ne turkai, vargu ar kas išvis būtų buvę", – sakė moteris. Ji ir jos šeima su „Go Planet Travel" keliavo pirmą kartą.

Už keliautojų nakvynę viešbučiuose nesumokėjusiai, tačiau juos išskraidinusiai „Go Planet Travel“ penktadienį sustabdytas kelionių organizatoriaus pažymėjimas.

Antalijoje buvusiais lietuviais rūpinosi Lietuvos garbės konsulė Mine Okudur ir Turkijos bendrovė „AkayTour“.

Garbės konsulė už jų gabenimą iš oro uosto ir apgyvendinimą savo pinigais sumokėjo 53,5 tūkst. eurų. Valstybinio turizmo departamento duomenimis, už tokią sumą ji pasirūpino 150 lietuvių. Tarp jų buvo kūdikių.

Šias išlaidas dengia draudimo bendrovė „Compensa Vienna Insurance Group“. Keliautojai strigo ir Kretoje.

Keleivių gabenimo bendrovė „Grand Cru Airlines“, skraidinusi „Go Planet Travel“ klientus į užsienio kurortus, dėl 4 mln. litų skolos praėjusį ketvirtadienį nutraukė bendradarbiavimą su kelionių organizatoriumi „Go Planet Travel“.

Tačiau „Grand Cru“ dvi savaites nuo bendradarbiavimo ketina skraidinti „Go Planet Travel“ klientus, tiesa, į vieną pusę – sugrąžinti į Lietuvą.

Kiek užsienyje yra nemokaus kelionių organizatoriaus klientų, tikslaus skaičiaus niekas nepateikia.

Pirminiais duomenimis, kuriuos VTD pateikė pati įmonė „Go Planet Travel“, sudarytos 902 sutartys dėl dar tik turėjusių šiais metais įvykti kelionių. Tačiau atostogauti svetur susirengusių žmonių gali būti kur kas daugiau, mat dažniausiai pagal vieną sutartį įsigyjami kelialapiai keliems šeimos nariams ar bičiuliams.

Praėjusią savaitę paaiškėjo, kad Kretoje ilsisi dar bent 11 lietuvių, o Antalijoje – penki latviai „Go Planet“ klientai, apie kuriuos iki pirmadienio niekas negirdėjo. Taip pat Antalijoje dar turėjo būti apie 10 lietuvių, kurie poilsį buvo įsigiję ne vienai, o dviem savaitėms.

Atvykstamojo turizmo kelionių organizatorės „Go Baltic Travel“ veikla sustabdyta 10-čiai dienų. Tad ji turi teorinę galimybę savo veiklą tęsti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.