10 prekės ženklų, kurių kitąmet nebeliks

Kasmet portalas „24/7 Wall st.“ skelbia 10 Amerikos prekės ženklų, kurių, kaip manoma, iki kitų metų pabaigos nebeliks. Šiųmetis sąrašas atspindi faktą, kad įmonių prijungimas ir susiliejimas pasiekė beprecedentį lygį. Tuo tarpu kai vienos į šį sąrašą įtrauktos kompanijos gali išnykti dėl to, kad jos ir toliau kapstosi savosios pramonės dugne dėl silpnų produktų ir vadybos, kitos gali išnykti dar ir dėl to, kad joms labai gerai sekasi.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 18, 2014, 5:50 PM, atnaujinta Feb 11, 2018, 9:24 PM

1. „Lululemon

Nesunku nustatyti, kada moteriškos sportinės aprangos bendrovės likimas pakrypo į blogąją pusę. 2013 metų kovo 18 dieną „Lululemon“ atšaukė 17 procentų tamprių juodų jogos kelnių, kai parduotuvių vadovai išreiškė susirūpinimą dėl pernelyg plonos jų medžiagos, dėl ko drabužis buvo permatomas. Tuo problemos nesibaigė: keitėsi vadovybė, sumažėjo pajamos ir smarkiai krito akcijų kainos.

Ši nesėkmė 2013 metų birželį generalinei direktorei Christine`ai Day kainavo kėdę. Bendrovės steigėjas ir pirmininkas Chipas Wilsonas paskelbė, kad jis atsistatydins praėjusių metų gruodžio mėnesį. Ch.Wilsonas po to sugrįžo kaip potencialiausias bendrovės pirkėjas, norintis ją privatizuoti. Ch.Wilsonas tikisi, kad jis gali rasti privatų rėmėją likusiam turtui išpirkti.

Panašu, kad jam pavyks nusipirkti „Lululemon“ su nuolaida, bent jau turint galvoje, kokia buvo tos bendrovės akcijų vertė geriausiais laikais.

„Lululemon“ praėjusio ketvirčio finansinė ataskaita rodo šios bendrovės bėdų mastą. Anksčiau sparčiai augusios bendrovės pajamos padidėjo labai nedaug – jei per tą patį praėjusių metų laikotarpį jos sudarė 346 milijonus dolerių, tai šiais metais vos 385 milijonus dolerių. Tačiau grynasis pelnas smarkiai smigo žemyn nuo 47 mln. iki 19 mln. dolerių. Akcijų vertė nukrito 50 proc. nuo jų didžiausios kainos 2013 metų birželio pradžioje.

2. „DirecTV

Bendrovės „AT&T“ ketinimas pirkti palydovinės televizijos milžiną „DirectTV“ yra pavyzdys, kaip plačiajuosčio ryšio operatorius bando išplėsti aprėptis, skverbdamasis į Amerikos namų ūkius. Bendrovės „AT&T“ teikiama plačiajuosčio ryšio ir televizijos transliacijų („šviesolaidžiu į namus“) paslauga „U-verse“ buvo tik vidutiniškai sėkminga. Šia paslauga naudojasi 5,7 mln. vartotojų, tuo tarpu „DirectTV“ jų turi 38 milijonus.

49 mlrd. dolerių vertės sandorį turi palaiminti federalinė valdžia. Kai kurie Kongreso nariai smarkiai suabejojo „AT & T“ sandorio nauda vartotojams. Šioms dviems bendrovėms įrodinėjant, kad jų „vedybos“ sumažins vartotojų išlaidas, tam tikros vartotojų grupės yra įsitikinusios, jog kainos pakils, ir naujoji bendrovė turės galimybę kontroliuoti prieigą prie tokių populiarių programų kaip NFL vaizdo žaidimai.

„AT&T“ turi pagrindo kovoti už sandorį ir būtinai jį pasirašyti. Jos mėginimą per aukcioną įsigyti belaidžio plačiajuosčio ryšio pajėgumus, išperkant „T-Mobile“ (tiksliau, T-Mobile USA" padalinį - Red.), vyriausybė blokavo. Be to, vartotojų skaičiaus padidinimas daugiau kaip šešis kartus sandorio ekonominį pagrįstumą daro dar patrauklesnį.

3. „Hillshire Brands

Į bendrovę „Hillshire Brands“, kuri prekiauja dešrainiais „Ball Park“ ir dešrelėmis „Jimmy Dean“ - perkamiausiais produktais savo kategorijose - buvo nusitaikę keletas maisto pakavimo firmų. Bendrovė pasiekė susitarimą pirkti „Pinnacle Foods“ gegužės mėnesį už 4,23 mlrd. dolerių. Tačiau šis susitarimas sukėlė susidomėjimą bendrove „Hillshire“ ir dviejų didžiausių šalies maisto produktų pakavimo firmų – „Tyson Foods“ ir „Piligrim`s Pride“ – aukcioninį karą dėl bendrovės.

„Hillshire“ priėmė galutinį 8,5 mlrd. dolerių „Tyson“ siūlymą, įskaitant skolą, bemaž 1 mlrd. dolerių priemoką prie „Tyson“ pasiūlytos sumos ir premiją, 50 proc. viršijančią jos akcijų kainą iki aukcioninio karo. Norėdama sudaryti sutartį su „Tyson“, „Hillshire“ turėjo nutraukti susitarimą su „Pinnacle“. „Tyson“ tikisi išpirkti „Hillshire“ iki savo biudžetinių metų pabaigos, bet tai nereiškia, kad kova jau pasibaigė. „Piligrim`s Pride“ gali nesitraukti ir pasiūlyti didesnę kainą.

4. „Zynga

Bendrovę „Zynga“ galima laikyti viena didžiausių socialinės žiniasklaidos nesėkmių tarp pastarųjų IPO (pirminių viešų siūlymų). Pirmaujanti žaidimų tiekėja socialiniam tinklui „Facebook“ nesugebėjo sėkme prilygti savo pirmajam „hitui“ – „Farmville“. „Facebook“ 2012 metais taip pat nutraukė santykius su žaidimų bendrove, efektyviai apribodama „Zynga“ prieigą prie 1 milijardo socialinio tinklo bičiulių ir apsunkindama bendrovės pastangas įsiūlyti jiems savo žaidimus.

Bendrovė pamažu perėjo prie mobiliosios platformos, o kai jai pačiai nepavyko sukurti didelių „hitų“, įsigijo tokias populiarias mobiliąsias programėles kaip „Draw Something“ ir „Words With Friends“. Tačiau naujieji konkurentai, tarkime, populiaraus mobiliojo žaidimo „Candy Crush“ kūrėjas „King Digital“, ir toliau tvindo rinką. Panašiai tradicinės žaidimų bendrovės, kaip antai, „Electronic Arts“ taip pat pradėjo perkelti savo pavadinimus į mobiliuosius įrenginius, mesdamos pirštinę socialinių žaidimų kompanijai.

Kyla klausimas, ar pakankama yra paklausa „Zynga“ gaminiams, kad ji išsaugotų nepriklausomos viešosios akcinės bendrovės statusą. Bendrovė pranešė, kad pirmąjį šių metų ketvirtį kasdieninių aktyvių vartotojų sumažėjo beveik 50 procentų - nuo 52 mln. 2013 metų pirmąjį ketvirtį iki 28 milijonų. „Zynga“ patyrė 61 mln. dolerių nuostolį per pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su 4 mln. dolerių pelnu, kuris gautas per tą patį praėjusių metų laikotarpį. Nuo kovo pradžios „Zynga“ akcijų kaina nukrito 45 proc., ir tai ne tik parodo šios bendrovės bėdas, bet ir daro ją patraukliu kitų kompanijų taikiniu siekiant perimti ją savo nuosavybėn.

5. „Time Warner Cable

„Time Warner Cable“ šių metų pradžioje priėmė „Comcast“ siūlymą – šios bendrovės pasiūlyta kaina yra 45,2 mlrd. dolerių. Pirkinys sukurtų didžiausią Jungtinėse Valstijose kabelinio ryšio kompaniją, turinčią iš viso 30 mln. abonentų. Sandoris yra vertingas, kadangi rinkos persidengimas labai nedidelis. Tačiau daugelis jam priešinasi, tarp jų belaidžio ryšio operatoriai, interneto vaizdo paslaugų teikėjai, kaip "Netflix", ir vartotojų teisių gynimo grupės, manančios, jog šis susivienijimas sukurs monopoliją ir padidins komunalinius mokesčius.

Vienintelė didžiausia kliūtis šiam sandoriui sudaryti yra federalinės vyriausybės leidimas. Jungtinių Valstijų teisingumo departamentas ir Federalinė prekybos komisija vadovaus vyriausybei vertinant sandorį. Kai kurie Kongreso nariai taip pat išreiškė abejones dėl to, ar šis sandoris nepažeis vartotojų teisių. Kaip jau buvo minėta, 2011 metais Teisingumo departamentas blokavo panašų sandorį, kur bendrovė „AT&T“ ketino išpirkti „T-Mobile“, įžiūrėjęs galimą monopolinį susivienijimą.

Šis sandoris būtų vienas iš visos serijos numatomų mega susiliejimų, dėl kurio laidinio ir belaidžio plačiajuosčio ryšio paslaugų teikimas atsidurtų rankose, kurių būtų mažiau. Rinkoje kurį laiką buvo spėliojama, jog „Sprint“ išpirks „T-Mobile“ , kad galėtų geriau konkuruoti su pramonės lyderiais „AT & T“ ir „Verizon“. Dauguma ekspertų mano, kad „Time Warner Cable“ išnyks iki 2014 metų pabaigos.

6. „BlackBerry

Panašu, kad tuoj tuoj ims ir užges devintoji „BlackBerry“ gyvybė (pagal idiomą „cat has nine lives“ – „katinas turi devynias gyvybes“ – Red.).

Dar visai neseniai, 2008 metais, bendrovei „BlackBerry“, tuomet žinomai kaip „Research In Motion“, priklausė 19.5 proc. pasaulinės išmaniųjų telefonų rinkos. Tačiau kompanijai „Apple“ 2007 metais patiekus į rinką „iPhone“ ir „Google“ 2008 metais pristačius mobiliąją operacinę sistemą „Android“ šis rodiklis krito, ir iš beveik penktadalio rinkos 2013 metų pabaigoje beliko mažiau kaip 1 procentas.

Nepaisant skambančių fanfarų pernai pristačius du naujus telefonus, „Z10“ ir „Q10“ buvo parduodama siaubingai mažai. Praėjusių metų pabaigoje „BlackBerry“ perkėlė savo techninės įrangos gamybą į „Foxconn“, kad galėtų sutelkti visas jėgas programinei įrangai tobulinti.

Bendrovė pristatė savo QNX platformą kaip saugiausią mobilaus ryšio operacinę sistemą, ir dabar ji yra pirmaujanti OS automobilių pramonės įmonėse ir sveikatos priežiūros įstaigose. Nors tos įmonės ir įstaigos ir yra patrauklios potencialiems pirkėjams, pačios atskirai paimtos operacinės sistemos nėra tokios, kad bendrovė galėtų tapti perspektyvi.

Pajamos jau daugelį metų ir toliau mažėja, patvirtindamos įsitikinimą, kad „BlackBerry“ negali išgyventi pati. Pajamos per ką tik pasibaigusį ketvirtį, kaip pranešama, sumažėjo iki 966 mln. dolerių palyginti su 3,1 mlrd. per tą patį praėjusių metų ketvirtį.

Portalas prognozuoja, kad iki kitų metų pabaigos išnyks ir šie prekės ženklai: „Alaska Air“, „Russell Stover“, „Shutterfly“ ir „Aeropostale“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.