Sunkumai italų neapleidžia - gyventojai taupo ir pirkdami maistą

Ekonomiškai nelengvi laikai į Italiją atnešė ne tik neigiamų pasekmių. Prasidėjus krizei, italai apstojo skirtis ir nusprendė laikytis drauge, nes tai finansiškai labiau apsimoka.

Daugiausiai italai taupė maisto produktams.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiausiai italai taupė maisto produktams.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Daiva Lapėnaitė, LRT Radijo laida „Ryto garsai“, lrt.lt

2014-08-01 13:17, atnaujinta 2018-02-11 14:31

Statistika teigia, kad pastaruosius du dešimtmečius skyrybų skaičius Italijoje išaugo dvigubai. Tačiau, prasidėjus krizei, skyrybų bumas aprimo, ir per paskutinius trejus metus išsiskyrė beveik 6 proc. mažiau porų.

Teigiama, kad šiam reiškiniui turėjo įtakos šlubuojanti ekonomika, nes gyventi vienam kainuoja 66 proc. brangiau nei šeimoje.

Kas dešimtas italas - žemiau skurdo ribos

Pavasarį gležnos Italijos ekonomikos atsigavimo daigus džiaugsmingai sutikusi žiniasklaida, įpusėjus vasarai, vėl sugrįžo prie niūrių antraščių.

Italijos nacionalinio statistikos instituto ISTAT pateikti antrojo semestro duomenys skelbia, kad pramonės gamyba, palyginti su praėjusiais metais, kuri ir taip jau buvo kukli, dar susitraukė 2,5 proc., o per Velykas kiek atsigavusi mažmeninė prekyba smuko beveik procentu. Daugiausiai italai taupė maisto produktams, kurių pirko maždaug 1,5 proc. mažiau.

Statistikos institutas teigia, kad italai ne tik taupo maistui, bet ir kas dešimtas gyvena žemiau skurdo ribos. Instituto teigimu, 10 mln. Italijos gyventojų (daugiau kaip 16 proc.) sunkiai suduria galą su galu, o 6 mln. (beveik 10 proc.) gyventojų gyvena visiškame skurde. Vis dėlto pastaruosius trejus metus lyg ant mielių augęs nedarbo lygis antrąjį metų ketvirtį stabilizavosi ir nebepakilo aukščiau 12 procentų.

Italijos pramonininkų konfederacija „Confcommercio“ teigia, kad, nors ir pastebimas kuklus bridimas iš recesijos, Italija vis dar klampoja stagnacijos pelkėje. O negęstančiu optimizmu ir ambicijomis trykštantis Italijos vyriausybės vadovas Matteo Renzis italus ragina nepasiduoti pesimizmui ir neprarasti pasitikėjimo savimi.

„Tikrasis Italijos variklis yra mūsų kūrybiškumas ir nagingumas. Būtent ženklas „pagaminta Italijoje“ yra mūsų stiprybė“, – tikina premjeras, žadantis Italiją pakeisti per tūkstantį dienų.

Krizės nejaučia tik viena atostogų sritis

Kad ekonominiai sunkumai Italijoje nėra iš piršto laužta statistika, rodo ir atostogų prognozės. Italijos vartotojų konfederacija „Federconsumatori“ paskaičiavo, kad šiemet atostogauti išvyks tik kas trečias italas. Tai – 18 proc. mažiau nei prieš šešerius metus. Absoliuti dauguma darbingo amžiaus italų atostogas praleis tėvynėje prie jūros ir ilsėsis dešimt dienų, t. y. dviem dienom trumpiau nei pernai ir net dvigubai trumpiau nei atostogaudavo jų tėvai.

Kol viešbučiai ir turistiniai kaimeliai išgyvena klientų stygių, viena atostogų sritis jokios krizės nejaučia. Tai – kruiziniai laivai. Vartotojų teisių organizacija CODACONS paskaičiavo, kad, nepaisant „Costa Concordia“ tragedijos, šiemet į kruizą leidosi beveik 22 mln. žmonių iš viso pasaulio. Tai – keturis kartus daugiau nei prieš 15 metų. Jungtinių Tautų pasaulio turizmo organizacija prognozuoja, kad per ateinančius šešerius metus gigantiškais pramogų miestais vadinami kruiziniai laivai sulauks dar didesnio populiarumo, ir jų keleivių skaičius pasieks 1,5 milijardo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.