Asociacijos rašte europarlamentarams pabrėžiama, kad neseniai nustatytos sugriežtintos vairuotojų darbo ir poilsio tvarkos bei atitinkamų sankcijų taikymas „sukeltų labai rimtų organizacinių ir finansinių pasekmių Lietuvos vežėjams“.
„Linava“ kreipėsi į Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komiteto pavaduojantį narį Rolandą Paksą, bei EP Užimtumo ir socialinių reikalų narę Viliją Blinkevičiūtę.
Rašte skundžiamasi Prancūzijos ir Belgijos priimtais sprendimais neleisti jų teritorijoje esantiems vilkikų vairuotojams kassavaitinio ilgalaikio poilsio metu miegoti savo transporto priemonės kabinoje, priverčiant būtinai ieškoti motelio ar viešbučio.
„Asociacijos „Linava“ nuomone, Belgijos ir Prancūzijos nacionaliniai teisės aktų pakeitimai įveda naują Europos Sąjungos taisyklių interpretaciją, diskriminuojant kitų šalių vežėjų įmones, ir suteikiant pranašumus savos šalies transporto įmonėms. Tokia praktika prieštarauja ES principams“, – teigiama pranešime.
„Lietuvos vežėjai suinteresuoti, kad jų vairuotojai ilsėtųsi viešbutyje ar motelyje, deja, iš šiame rašte pateiktų pavyzdžių apie saugomas aikšteles ir prie jų esančius viešbučius matosi, kad Belgijoje ir Prancūzijoje tam tinkama infrastruktūra nesukurta“, – rašo „Linava“.
„Manome, kad Lietuva turi kelti problemą ES lygmenyje dėl Belgijoje ar Prancūzijoje taikomų diskriminacinių priemonių kitų šalių vairuotojams, taikant jiems neproporcingas sankcijas už pažeidimus, kurie net neįvardinti kaip ES atliekami šiurkštūs pažeidimai. Taip pat manome, kad Lietuva turi kreiptis į Europos komisiją dėl belgų ir prancūzų įstatymų taikymo priemonių užsienio šalių vežėjams proporcingumo. Būtina kreiptis į Belgijos ir Prancūzijos kompetentingas institucijas dėl sankcijų netaikymo užsienio šalių vairuotojams, kol nebus sutvarkyta infrastruktūra“, – teigiama asociacijos rašte.