10 rusiškų prekių, kurių galėtume atsisakyti

Lietuvos didžiųjų prekybos centrų lentynose niekada netrūko rusiškos produkcijos. Tačiau pastaruoju metu, reaguodami į vis labiau neprognozuojamus Rusijos veiksmus, pirkėjai nusisuka nuo rusiškų prekių.

Rusiškos prekės „Norfoje“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Rusiškos prekės „Norfoje“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Eugenija Grižibauskienė

Aug 8, 2014, 9:26 AM, atnaujinta Feb 11, 2018, 11:34 AM

„Maxima“ prekybos centrų tinkle šiuo metu prekiaujama apie 1000 skirtingų pavadinimų rusiškais produktais ir kitomis prekėmis, tačiau jų asortimenas vis sparčiau keičiamas vietos gamintojų prekėmis. 

Mažinama pasiūla

„Mūsų prekybos tinkle taip pat galima rasti rusiško majonezo, arbatos, žuvies produktų, vaisvandenių, įvairiausių sriubų ir marinatų, vandens, kosmetikos ir buitinės chemijos“, - informavo „Maxima LT“ Komunikacijos vadybininkė Milda Januškevičienė.

Prekybos tinklo atstovė informavo, kad „Maxima“ prekybos tinklas mažina rusiškų prekių pasiūlą. Pirkėjams siūloma alternatyva – lietuviški produktai, kurie yra kokybiški, sėkmingai konkuruoja savo kaina ir yra vertinami mūsų šalies vartotojų.

„Tokiu būdu palaikome ir mūsų šalies gamintojus. Savo ruožtu pastebime, kad rusiškų prekių paklausa mažėja, tačiau to priežastys gali būti įvairios – galbūt dalis rusiškų prekių atsisako ir dėl pastarųjų įvykių Ukrainoje, tačiau viena iš svarbiausių priežasčių, sąlygojančių šių prekių pardavimų mažėjimą, anksčiau minėtas mūsų sprendimas mažinti jų pasiūlą“, - teigė M.Januškevičienė.

Parduodama vis mažiau

Rusiškų prekių paklausos mažėjimas, lyginant 2013 metų liepą su 2014 metų liepa, „Maxima“ prekybos centruose pastebimas beveik visose kategorijose. Rusiškų produktų pardavimai, priklausomai nuo produktų rūšies, yra sumenkę nuo kelių iki kelių dešimčių procentų.

„Maxima“ duomenimis, labiausiai sumažėjo žuvies produktų ( labiausiai – ikrų), arbatos, sriubų ir marinatų, vandens, lengvų alkoholinių gėrimų, vaisvandenių, buitinės chemijos, kosmetikos pardavimai.

„Tačiau yra tam tikrų kategorijų, kuriose pastebimas paklausos augimas. Tai majonezas, kečupai bei pomidorų padažai, šokolado gaminiai. Šie produktai sėkmingai konkuruoja žema kaina, o kaina yra vienas iš svarbiausių kriterijų pirkėjams renkantis produktus“, - sakė „Maxima“ tinklo atstovė.

„Norfoje" rusiškų prekių nedaug

„Norfos" prekybos sistemoje tiek rusiškų, tiek ukrainietiškų produktų yra labai nedaug. Prekybos tinklo atstovas spaudai Darius Ryliškis informavo, kad kartu jie nesudarytų ir 1 procento viso asortimento.

„Daugiausia tai - alkoholiniai gėrimai, saldumynai ir bakalėjos prekės. Nėra akivaizdžių duomenų, kad karinis konfliktas Ukrainoje, arba sankcijos Rusijai kaip nors ženkliai būtų pakeitę "Norfos" pirkėjų nuotaikas“, - sakė D.Ryliškis.

Rusiškų prekių populiarumą „Iki“ lemia sezoniškumas?

„Mūsų tinklo parduotuvėse prekiaujama įvairių prekių kategorijų rusiška produkcija. Tai –  greitai paruošiamos užpilamos sriubos, dribsniai, rusiška arbata, alkoholiniai gėrimai, rafinuotas saulėgrąžų aliejus, majonezas ir kitos.

„Lyginant rusiškų prekių pardavimus paskutiniu metu matome, kad sumažėjo aliejaus taip pat arbatos pardavimai, o augo greitai paruošiamų užpilamų sriubų, majonezo pardavimai. Sunku pasakyti ar sumažėjusiems kai kur rusiškų prekių pardavimo kiekiams turėjo įtakos politiniai įvykiai Ukrainoje, Europos sankcijos Rusijai. Manome, kad pardavimams didesnę įtaką darė sezoniškumas, orai bei mūsų tinklo parduotuvėse vykdomos akcijos ir specialūs pasiūlymai pirkėjams“, - komentavo prekybos tinklo „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis.

„Rimi“ - be pokyčių

„Rimi Lietuva“ pastebimų pokyčių neužfiksavo.

"Pasikeitimai pastebimi nebent tik tarp prekių kategorijų, kurios analizuojamu periodu dalyvavo akcijose, tačiau tai visiškai normalus procesas. Kalbant apie rusiškų prekių paklausą, pokyčių irgi nesimato, pardavimai išlaiko vyraujančias tendencijas", - trumpą komentarą pateikė  „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė  Giedrė Bielskytė. 

Ko galėtų atsisakyti Europa

Rusijai paskelbus apie sankcijas, kurias ketina taikyti Europos Sąjungai, socialiniame tinkle „Facebook“ pasklido Nerijaus Mačiulio, „Swedbank“ vyriausiojo ekonomisto, su lengva ironija pagal garsiausių didžiausių Rusijos prekinių ženklų šimtuką sudarytas sąrašėlis. Jeigu Europa, mainais už jau taikomą produktų embargą, savo ruožtu atsisakytų žemiau paminėtų dešimties dalykų, Rusijai būtų ne pyragai.

Nerijaus Mačiulio sąrašas:

1. Alus „Baltika“ 2.Degtinė „Putinka“ 3.Sunkvežimiai „Kamaz“ 4. Degtinė „Stolychnaja“ 5. „Yandex“ paieškos tinklapis su unikaliais cenzūros filtrais 6. Automobiliai „Lada“ 7. Kefyras „Domik v derevne“ 8. Socialinis tinklas „vKontakte“ 9. Alus „Tolstyak“ 10. Televizija „Perviy kanal“

„Maximoje“ parduodamų populiariausių rusiškų produktų dešimtukas:

(Populiariausios rusiškos prekės pagal parduodamus kiekius) 1. Druska 2. Greitai paruošiami makaronai 3. Saulėgrąžos 4. Saulėgrąžų aliejus 5.Želiniai saldainiai 6. Kečupas 7.Šokoladiniai saldainiai 8.Konservavimo dangteliai 9.Drėgnos servetėlės 10.Juoduota druska.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: ar žinome kur slėptis karo atveju?