Iki šeštadienio, rugpjūčio 9-osios, į Lietuvą iš Rusijos sugrįžo 16 vilkikų. Jie išgabeno prekes savaitės pradžioje, o Rusijos vidinę muitinę pasiekė ketvirtadienį. O kai atliekant muitinės procedūras susidūrė akis į akį su Rusijos muitininkais, išgirdo, kad krovinį teks vežtis atgal, - Maskvos paskelbtas embargas ES maisto prekėms įsigaliojo.
„Vežėjams dabar tenka pakeisti - performinti prekių gabenimo dokumentus. Juose buvo nurodyta, kad prekės yra eksportuojamos iš ES - importuojamos į Rusiją. Dabar tai tampa reeksportu", - sakė „Linava" atstovas Gytis Vincevičius.
Šiandien poste - ramu
Praėjusią naktį Klaipėdos teritorinės muitinės Panemunės kelio postą, grįždami su maisto prekėmis iš Rusijos, kirto pora vilkikų. Tačiau šiandien Panemunėje - ramu. Nuo ryto į postą iš Rusijos pusės neįsuko nė vienas vilkikas. Nėra ir norinčių įvažiuoti į Rusiją per šį postą sunkiasvorių automobilių iš kitų ES valstybių. Anot muitininkų, jei tokių ir atsirastų, jie patartų grįžti atgal.
Ieškos sandėlių
Prekes vilkikai pargabeno Lietuvą, ir dabar didžiausias rūpestis - kur jas padėti.
Tad poryt, pirmadienį, vežėjai, „Linavos" atstovai susitiks su Muitinės departamento ir kitų institucijų atstovais tam, kad nustatytų, kokių ir kiek gali prireikti sandėliavimo paslaugų. Ir kiek sandėliuose apskritai yra laisvos vietos.
„Vis dėlto didžiausią galvos skausmą tai kelia krovinių siuntėjams ir jų gavėjams. Ar prekes grąžinti gamintojams? Ar kam kitam parduoti? Bet pirmiausia reikia susirinkti duomenis, kiek sandėliuose yra vietos, kuriuose būtų galima sukrauti šaldytą ir kitokią produkciją", - sakė G.Vincevičius.
Sankcijos įsigaliojo
Rusija ketvirtadienį, rugpjūčio 7-ąją, uždraudė į šalį įvežti maisto produktus iš ES, Norvegijos, Jungtinių Valstijų, Australijos, Kanados.
Tai - jos atsakas į Vakarų įvestas sankcijas Maskvai dėl Ukrainos Krymo regiono aneksijos ir paramos separatistams Ukrainos rytuose.