Bendrasis pagalbos centras (BPC) Estijoje giriasi pirmasis Baltijos šalyse atnaujinęs įrangą. Naujoji skaitmeninė sistema automatiškai nustato skambinančiojo buvimo vietą, parodo ją ekrane, pasiūlo susisiekti su arčiausiai esančia gelbėjimo ir greitosios pagalbos tarnyba, kuri į įvykio vietą gali atvykti pirmoji, rašo "Lietuvos rytas".
Į pagalbą vykstantys darbuotojai ekrane mato greičiausią kelią, o kiti – vykstančios pagalbos maršrutą.
Lietuvos BPC sistema atnaujinama jau kelerius metus. Nors projektas turėjo būti baigtas dar šių metų kovo mėnesį, apie darbų pabaigą iki šiol – nė žodžio.
BPC viršininko pareigas einantis Jūris Targonskas aiškino, kad jau pakeista įranga dviejuose centro regioniniuose padaliniuose, Vilniuje ir Klaipėdoje.
Anot jo, pirminiai projekto tikslai jau pasiekti, tačiau jį nuspręsta pratęsti dėl pernai įsigaliojusios naujos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos, kuri įpareigoja pritaikyti sistemas priimti „eCall“ iškvietimus.
Tai naujose mašinose įdiegta sistema, kuri įvykus avarijai automatiškai iškviečia pagalbą, nusiųsdama buvimo vietos koordinates ir kitą svarbią informaciją.
Atsižvelgus į tai, projektą nutarta pratęsti iki 2015-ųjų liepos. Išaugo ir jo vertė – nuo 20 mln. iki 22,1 mln. litų.
Anot J.Targonsko, Lietuvos BPC sistema jau dabar turi tokias pat galimybes kaip Estijos.
Tačiau kodėl lietuvių projektas kainavo kone keturiskart brangiau nei estų, BPC viršininkas negalėjo atsakyti. „Nesu susipažinęs su Estijos techniniu projektu“, – sakė J.Targonskas.