Nuo didžiulio automobilių srauto kentėję Augustavo miesto gyventojai netrukus galės lengviau atsipūsti – iki spalio 25 dienos bus baigti visi aplinkkelio tiesimo darbai, o eismą naujuoju keliu planuojama paleisti lapkritį.
Iš Lietuvos į Lenkiją ir priešinga kryptimi vykstantis automobilių eismas nuo Augustavo centro nutols apie 20 kilometrų. Tradiciškai į Varšuvą 61-uoju keliu vykstantys vairuotojai Augustavą nuo šiol galės aplenkti nauju 4 juostų (po dvi juostas kiekviena kryptimi, – ELTA) greitkelio S-61 ruožu (12,8 km nuo Podubuveko iki Račkų, – ELTA) ir atnaujintu 8-ojo krašto kelio ruožu (21,5 km, nuo Račkų iki pietvakarinio Augustavo pakraščio).
Lenkijos automobilių kelių direkcijos Balstogės skyriaus vadovas Ježis Doroškevičius (Jerzy Doroszkiewicz) informavo, kad Augustavo aplinkkelio įrengimas užtruko 21 mėnesį, bendra projekto vertė siekia 533 mln. litų. Vadovaujantis specialiu įstatymu, S-61 trasoje atsidūrusios privačios žemės buvo paimtos valstybės žinion, o gyventojai į teismą galėjo kreiptis tik dėl siūlomos piniginės kompensacijos, bet ne dėl paties nusavinimo fakto.
S-61-uoju greitkeliu Lenkijoje bus tiesiama „Via Baltica“ magistralė nuo Kalvarijų sienos perėjimo punkto iki Mazovijos Ostravo, kur susijungs su greitkeliu S-8 (Vroclavas-Varšuva-Balstogė). Kada naujuoju keliu be trukdžių bus galima pasiekti Lenkijos sostinę, kol kas neaišku, tačiau vientisos 4 juostų autostrados nuo Račkų, palei Suvalkus, iki Kalvarijų sienos perėjimo punkto teks palaukti iki 2020 m.
„Jau paskelbtas konkursas Suvalkų aplinkkeliui tiesti. Ruožui nuo Suvalkų iki Lietuvos sienos yra atliekamas poveikio aplinkai vertinimas. Jei 2016 m. viduryje gausime reikiamus leidimus, manau, per 36 mėnesius baigsime tiesti kelią“, – aiškino J. Doroškevičius, informavęs, kad „Via Baltica“ tiesiama ne tik Palenkės, bet ir Mazovijos vaivadijoje: tarp Varšuvos ir Balstogės kitąmet bus nutiesta 80 km S-61 greitkelio ruožo.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas Petras Tekorius teigė, kad lenkų planai tiesiant greitkelį privertė pasitempti ir lietuvius.
„Pradedam sparčiau projektuoti kelią nuo valstybės sienos iki Marijampolės. Yra rangovas, su kuriuo mes parinkinėjame trasą, metų pabaigoje skelbsim konkursą specialiajam planui paruošti. Tikiuosi, iki 2024-2025 metų irgi pasieksim savo tikslą“, – kalbėjo P. Tekorius.
Preliminariais P. Tekoriaus vertinimais, 30 km ruožą nuo Marijampolės iki Kalvarijų sienos perėjimo punkto paversti keturių juostų magistrale reikės apie 300 mln. litų.