Pirkti maisto internetu – dieną, vakare ar naktį?

Jei maistą, skalbimo miltelius, šveitiklius ar kosmetiką perkate internetu, greičiausiai esate moteris, jauna mama, biuro darbuotojas arba turite pagyvenusius tėvus. Prie kompiuterio rinkti pirkinių krepšelio sėdate devintą valandą vakaro ar dar vėliau, kai kaimynų languose jau nebedega šviesos.

Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

2014-10-22 17:39, atnaujinta 2018-01-25 01:32

Dėl vietos po saule, tiksliau klientų, perkančių internetu maistą ir buities reikmenis, nuo šiol kaunasi jau du prekybos tinklai. Tiek rinkos naujokas, tiek jau prakutęs internetinis pardavėjas tokią paslaugą kol kas teikia tik Vilniuje, tačiau galvoja ir apie plėtrą kituose didžiuosiuose miestuose.

Ką kraunatės į virtualųjį pirkinių krepšelį maistą ir buities prekes pirkdami internetu? Tai, kas sunkiausiai sveria? Viską, ko reikės kitai savaitei? Perkate tiek, kad paskui šaldytuvas vos užsidaro? Ar esate racionalesni?

Jau savaitę paslaugą įsigyti maisto, alkoholio ir buities reikmenų internetu Vilniuje pasiūlė „Fresh Market“ tinklas. Šiemet „E-Maximą“ pakeitusi „Barbora“ tokią paslaugą Vilniuje teikia jau kelerius metus.

Pratins taupyti laiką

„Mėginsime pratinti lietuvius negaišti laiko vaikštant po parduotuvę“, - savo užmojį apibūdino į internetą žengusio tinklo „Fresh Market“ vadovas Saulius Urbonas.

Kol kas jis gali aptarti tik vos vienos savaitės rezultatus, tačiau ir ši parodė: teks kai ką keisti virtualiose lentynose - plėsti buitinės chemijos ir vaikų maisto asortimentą.

„Orientuojamės į visus pirkėjus: ne tik daug uždirbančius, bet ir tuos, kurie uždirba mažai ar net labai mažai“, - sakė S.Urbonas.

Jis tikras, kad Vilniuje pakaks erdvės ne tik patirties prekiaujant sukaupusiai „Barborai“, bet ir jiems.

„Vilniuje juk daug prekybos tinklų ir šiaip mažesnių parduotuvių, ir visiems pakanka pirkėjų“, - kalbėjo direktorius.

Prekiauja alkoholiu

Nuo konkurentų „Fresh Market“ skiriasi tuo, kad internetu prekiauja ir alkoholiu. Atvykęs kurjeris patikrina jo užsisakiusio pirkėjo asmens dokumentą ir iš akies įvertina blaivumą. S.Urbonas sakė, kad kol kas nesklandumų, susidūrimų su įkaušusiais nekilo. Dažniausiai žmonės įsigyja vieną du butelius alaus. O ir po 22 val. „Fresh Market“ alkoholio pirkėjams nebeveža.

Prieš kelerius metus Vilniuje buvo ne vienas jaunas verslininkas kuris mėgino teikti panašią paslaugą: užsakytas prekes surinkdavo parduotuvėje ir pristatydavo klientams, tačiau toks verslas neilgai atlaikydavo.

„Jie įšoko į traukinį iš niekur. Sunku važiuoti vien teikiant tokią paslaugą, tačiau neturint prekybos verslo“, - mano S.Urbonas.

Perka už 160 litų

Pasak bendrovės „Barbora“ direktoriaus Tomo Kibildžio, kasdienio vartojimo ir maisto produktų pirkėjų internetu paklausa vis auga: per mėnesį interneto parduotuvės „Barbora“ pirkėjų skaičius vidutiniškai padidėja apie 10 proc.

„Tai reiškia, kad tokia paslauga yra reikalinga ir vis daugiau vilniečių įvertina jos privalumus. Kita džiuginanti tendencija yra ta, kad pirkėjai internetu yra lojalūs“, - sakė T.Kibildis.

Apsiperkant „Barboroje“ minimali suma už pirkinius turi siekti 79 litus, tačiau vidutinis pirkėjo krepšelis šiuo metu kainuoja apie 160 litų, ši suma vis auga.

Dauguma pirkėjų - moterys

„Barboros“ asortimente – per 6 tūkst. prekių. Dažniausiai perkamos bakalėjos prekės – įvairios kruopos, miltai, makaronai, taip pat vaikų prekės, pastaraisiais mėnesiais sparčiai auga šviežių produktų – vaisių ir daržovių, mėsos – pardavimai.

Vasarą buvo reikšmingai išaugęs mineralinio vandens, vaisvandenių, ledų pardavimas. „Kaip įprasta mažmeninėje prekyboje, pagrindiniai pirkėjai yra moterys. Daugiausia klientų - 25-45 metų amžiaus, tačiau daugėja ir vyresnių.

Dažniau perka tie, kam pirkimas internetu yra ypač patogus: pavyzdžiui, moterys auginančios namie mažus vaikus. Joms važiuoti parduotuvę, o juo labiau grįžti atgal su pirkinių maišais, ne visada yra patogu.

Kita auganti pirkėjų dalis – biuruose dirbantys žmonės, kurie taupo laiką ir po darbo nenori gaišti laiko parduotuvėse ar transporto kamščiuose pakeliui į jas. Jie užsisako prekes į darbą, o iš ten jau važiuoja tiesiai namo“, - pasakojo T.Kibildis.

Anot jo, vis populiariau tampa internetu užsakyti pirkinius tėvams.

Pirkti internetu – po vakarienės

Vasarą daugiau internetu perkama šiokiadieniais, rudenį – savaitgaliais. Populiariausias laikas – po darbo ir vakarienės. Pikas pasiekiamas apie 21val., o po to pirkimo intensyvumas palaipsniui mažėja, nors būna ir naktibaldų, perkančių ir pirmą, ir trečią valandą nakties.

Penktadieniais ir šeštadieniais vakarais perkama mažiau nei dieną, tačiau sekmadienį beveik pusė dienos užsakymų atliekama nuo 18 iki 24 val.

Kol kas „Barbora“ aptarnauja tik klientus Vilniuje.

„Plėtra buvo ir yra mūsų planuose, tačiau šiuo metu svarbiausia yra sukurti kokybiškiausią paslaugą, kurią teikdami dirbtume efektyviai ir be kompromisų kokybei. Kai būsime tam pasiruošę, galėsime plėstis ir į kitus Lietuvos miestus“, - sakė T.Kibildis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.