Traukiniai Lietuvoje važinės greičiau

Traukiniais važinėjantys keleiviai ir jais krovinius gabenančios bendrovės netrukus pajus, kad traukiniai važiuoja ne tik greičiau, bet ir gali vežti didesnius kiekius krovinių. Tokio efekto tikimasi įrengus naują geležinkelių eismo valdymo centrą. Jo įrengimas finansuojamas Europos Sąjungos fondų lėšomis.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 29, 2014, 7:00 AM, atnaujinta Jan 24, 2018, 8:23 AM

„Geležinkelių eismo valdymo centro projektas itin svarbus žvelgiant į didėjančią geležinkelių transporto reikšmę bei Lietuvoje planuojamus vykdyti tarptautinius geležinkelių tinklo plėtros projektus, todėl pagrindinis šio projekto tikslas – išplėtoti šiuo metu nepakankamas jungtis su Europos Sąjungos ir trečiųjų šalių transporto tinklais. Be to, projekto naudą pajus kiekvienas važiuojantis traukiniais, nes įrengus naują geležinkelių eismo valdymo centrą padidės vidutinis greitis, tad bus taupomas keleivių bei krovinių vežimo laikas. Išaugs ir krovininiam bei keleiviniam transportui skirtos infrastruktūros pajėgumas, sumažės avarijų tikimybė, triukšmas bei tarša, gerokai pagerės susisiekimas ir traukinių eismo saugumas“, – teigia projektą administruojančios įstaigos Transporto investicijų direkcijos (TID) direktorius Gintautas Predkelis.

Anksčiau buvo naudojamos skirtingų gamintojų sukurtos eismo valdymo sistemos, kurių veikimas grindžiamas skirtingais technologiniais principais, todėl jas sudėtinga sujungti į vieną sistemą, reikalinga papildoma įranga. Įrengiant eismo valdymo centrą papildomos įrangos diegti nereikės, eismo valdymo personalo darbo sąlygos pagerės ir bus efektyviau išnaudojamos šiuolaikinės informacinės technologijos.

Eismo valdymo centras, susijusios telekomunikacijų, signalizacijos ir elektros tiekimo sistemos perkeliamos į bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ patalpas Vilniuje, iš kurių bus galima efektyviau valdyti traukinių eismą. Visas sistemas sujungus į vieningą sistemą bus galima geležinkelių eismo valdymo signalizacijos įrenginius valdyti ir kontroliuoti nuotoliniu būdu, o esant nenumatytai situacijai – perduoti signalizacijos įrenginių valdymą pačioms stotims. Tokiu būdu traukinių srautai visuose Lietuvos geležinkelio ruožuose bus efektyviau kontroliuojami.

G. Predkelio teigimu, valdant eismą iš vienos būstinės, bus galima dar operatyviau reaguoti į situacijas ir priimti būtinus sprendimus. Tai ypač svarbu ekstremaliais atvejais. Be to, eismo valdymo centre bus sudaromi ir koreguojami visos Lietuvos traukinių eismo grafikai, derinamos eismo pertraukos, reikalingos geležinkelių infrastruktūros priežiūrai ir remonto darbams, atliekami kiti eismo organizavimo ir stebėjimo darbai.

Projektas Nr. VP2-5.1-SM-02-V-01-007 „Eismo valdymo centro įrengimas“ iš dalies finansuojamas iš Europos Sąjungos Sanglaudos fondo pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos Transeuropinių transporto tinklų plėtros prioriteto priemonę „Transeuropinės reikšmės geležinkelio linijų modernizavimas ir plėtra, reikiamos infrastruktūros sukūrimas viešiesiems logistikos centrams steigti“. Bendra šio projekto vertė – 75,2 mln. litų, iš jų 64 mln. litų yra Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšos. Projektas įgyvendinti pradėtas 2010 m. liepos 20 d., o planuojama pabaiga – 2015 m. rugpjūčio 6 d.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.