Į Lietuvą beldžiasi W. Buffetui priklausantis kavinių tinklas

26 prekės ženklų atstovai iš 11 šalių lapkričio 12 d. susirinko Vilniuje įvertinti verslo plėtros galimybių Lietuvoje ir ieškoti potencialių partnerių. Bendrovės iš JAV, Kanados, Rusijos, Ispanijos ir kitų valstybių atvyko į didžiausią regione franšizavimui skirtą parodą „Franchise Hub Expo 2014“. Tarp renginio dalyvių – tokie garsūs tinklai kaip „Subway“, „Steak‘n‘Shake“, „Esquires Coffee“, „Dairy Queen“. Pastarasis priklauso garsiam investuotojui, milijardieriui Warren‘ui Buffett‘ui.

Lietuviškoms kavinėms teks dar labiau konkuruoti?<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviškoms kavinėms teks dar labiau konkuruoti?<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 12, 2014, 2:18 PM, atnaujinta Jan 21, 2018, 4:38 PM

Franšizė – tai verslo plėtros modelis, kai įmonė savo padalinį steigia ne tiesiogiai, o patiki tai pasirinktam partneriui. Mainais už tai šiam partneriui leidžiama naudotis žinomu prekės ženklu, produktų receptūromis, verslo procesais ir kitais vertingais verslo elementais. Dažniausiai tokį plėtros modelį taiko viešojo maitinimo tinklai, kavinės, drabužių gamintojai.

„Nors Lietuvoje jau veikia dalis garsiausių pasaulio franšizių, pavyzdžiui, „McDonald‘s“ ar IKEA, tačiau daug žinomų vardų vis dar nėra. Tarp ryškiausių pavyzdžių – kavinės „Starbucks“, restoranai „Burger King“ ir kt. Prekės ženklai neateina į Lietuvos rinką nebūtinai dėl to, kad mes jiems neįdomūs. Tiesiog esame maža šalis ir tam, kad būtume pastebėti, turime įdėti pastangų. Vienas iš šio renginio tikslų – atvežti tarptautinius prekės ženklus į Lietuvą ir paskatinti čia užmegzti verslo kontaktų“, - pasakoja franšizavimo ekspertas, strateginių vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“ direktorius Ilja Malkin.

Anot jo, prieš renginį atlikta interneto vartotojų apklausa parodė, kad Lietuvoje gyventojai šiuo metu labiausiai pasigenda „Starbucks“ kavinių (30 proc.), greito maisto užkandinių „Burger King“ (19 proc.) ir restoranų „Hard Rock Cafe“ (15 proc.). Ketvirtoje pozicijoje liko spurgomis garsėjantis „Dunkin‘ Donuts“, penktoje – garsaus britų šefo Jamie Oliver‘io įkurtas restoranų tinklas „Jamie‘s Italian“. Balsavime savo nuomonę išreiškė beveik 7000 žmonių.

Renginyje savo franšizes pristato ne tik užsienio bendrovės, bet ir lietuviško kapitalo įmonės. Tarp dalyvių – drabužių gamintojas „Audimas“, restoranų tinklai „Čili Pica“, „Soya“, „Charlie Pizza“, nekilnojamojo turto brokeriai „Capital Realty“ ir kt.

Renginio metu taip pat vyksta konferencija, kurioje savo patirtimi ir pamokomis apie franšizių kūrimą dalinasi prekės ženklų atstovai ir šios srities ekspertai. Pagrindinį pranešimą Vilniuje pristatė daugiau nei 5000 užkandinių turinčio tinklo „Dairy Queen“ viceprezidentas plėtrai Amir Kremer. Šis tinklas, kurio metinė apyvarta viršija 3 mlrd. JAV dolerių, priklauso vieno garsiausių pasaulio investuotojų Warren‘o Buffet‘o valdomam investicijų bendrovei „Berkshire Hathaway“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.