„Ruošiamės įšaldyti verslą, nes kitos išeities nėra. Geriau jį pristabdyti ir vėl atgaivinti nei bankrutuoti“, – „Lietuvos rytui“ teigė Artūras Vaitukaitis.
Jis vadovauja įmonei, interneto aukcione pardavinėjančiai automobilius.
Automobilių nebeįperka
Verslininkas aiškino, kad Rusijoje automobiliai parduodami už rublius, o perkami už dolerius ar eurus.
Pastaruoju metu dėl smigusio rublio kurso mašinos pabrango mažiausiai pusantro karto, todėl jų įpirkti nebeįmanoma.
Nuo 1988 metų įvairiais verslais užsiimantis A.Vaitukaitis automobilių prekybą aukcione pradėjo prieš kelerius metus.
„90 proc. rinkos užėmė pirkėjai iš Rusijos. Taip buvo iki 2013-ųjų vidurio. Kai rublis ėmė ristis žemyn, bandėme keisti šalis.
Prekiavome Baltarusijoje, Ukrainoje. Tačiau grivina irgi nukrito per 40 proc. Po kiek laiko neliko nei rusų, nei ukrainiečių“, – pasakojo A.Vaitukaitis.
Pasak jo, lietuviai automobilvežiais mašinas veža atgal į Vokietiją, o prekeiviai ieško darbo Norvegijoje ir Anglijoje.
„Visą rinką praradome, nebėra kur persimesti. Eisiu ieškoti darbo“, – skundėsi verslininkas.
Rauda ir tadžikai
Marijampolės automobilių turguose sutikti tadžikai neslėpė, jog nežinomybė dėl jų verslo ateities kelia nerimą.
„Dabar mums labai sudėtinga: rublis krinta, Europa įvedė sankcijas, prekyba merdi. Po sankcijų kiekvieną minutę padėtis ėmė blogėti. Jeigu taip tęsis, bus karas ir pasaulio pabaiga“, – niūrią ateitį piešė tadžikas Raufas.
Anot jo, 2014-ieji – patys blogiausi metai, nes automobilių prekeiviams net 2008 metų krizė nebuvo tokia sunki.
Sumenko keletą kartų
„Anksčiau per mėnesį man lietuvis parduodavo 50 automobilių, dabar – tik 10“, – aiškino Raufas.
Jo kraštietis Hasanas pritarė, kad automobilių prekyba tampa vis vangesnė ir sunkesnė.
„Mes Lietuvoje perkame mašinas, siunčiame jas į Tadžikistaną. Labai daug mūsų tautiečių dirba Rusijoje. Jie rublius veža į Tadžikiją ir perka dolerius.
Dabar dolerio kursas pakilo, todėl Tadžikijoje mašinų niekas nebeperka. Vienas Dievas žino, kaip mes toliau gyvensime“, – skėstelėjo rankomis Hasanas.