Populiariausi žaislai po egle: ar suspėjote su mada?

Kad nesugadintų Kalėdų Senelio reputacijos, vilnietis Darius plūkėsi po parduotuves ieškodamas lėlės iš animacinio filmo „Frozen“. Apie tokią dovaną svajoja jo duktė. Apsilankęs viename prekybos centre vyras nieko nepešė – sužinojo, kad ieškomų lėlių būta, tačiau jas akimirksniu iššlavė. Darius džiaugiasi, kad jam pasisekė nusibeldus į kitą prekybos centrą. Čia jam pavyko prigriebti paskutinę parduotuvėje buvusią iš ieškomų lėlių. Už žaislą vyras paklojo 130 litų. Sako, pasisekė, nes jam pritaikyta nuolaida. Įprastai ši lėlė kainuoja 200 litų.

Daugiau nuotraukų (1)

Simona Viltrakytė

Dec 23, 2014, 2:19 PM, atnaujinta Jan 18, 2018, 11:27 AM

Tačiau, kaip rodo žaislų parduotuvių suvestinės, 130 litų už lėlę sumokėjęs Darius neiškrinta iš tėvų būrio. Mat įprastai tėvų ar senelių piniginėms toleruotina suma už Kalėdų dovaną – 100–200 litų. Tiesa, tinklinių žaislų parduotuvių atstovai pamena atvejų, kai vienu kartu už dovanas buvo paklota 1,5 ar net 2,5 tūkst. litų.

„Turėkite omenyje, kad brangiausi „Lego“ produktai kainuoja 1,3 tūkst. litų, o kai kurie konstruktoriai – 4000500 litų“, – kalbėjo „Kotrynos grupės“ pardavimų ir marketingo vadovė Inga Jočienė.

Anot jos, šiemet dovanai vidutiniškai išleidžiama apie 70 litų. Palyginti su pernai, išlaidos žaislams „Kotrynos grupės“ parduotuvėse padidėjo 10 proc. Skaičiai „XS žaislų“ parduotuvėse dar didesni: vidutiniškai dovanai atseikėjama 100 litų. Palyginti su 2013 metais, tai 20 proc. daugiau.

Kas populiariausia?

„Šiais metais perkami kolekciniai žaislai – tai „Schleich“, „Sylvanian Families“ gyvūnėliai, interaktyvūs žaislai „Zapf Creation“, „Baby Born“ lėlės ir jų priedai, „Furby Boom“, žodžius kartojantys paukšteliai. Kaip ir visais metais, paklausūs „Lego“ rinkiniai. Labai populiari šių metų naujiena – „Minecraft“ rinkiniai“, – vardijo „Anvol“, kuriai priklauso žaislų parduotuvės „XS žaislai“, mažmenos vadovė Vilma Brinkienė.

„Kotrynos grupės“ pardavimų ir marketingo vadovė I.Jočienė surikiavo kitokį šioms Kalėdoms perkamiausių žaislų penketuką. Jie visi kainuoja daugiau nei šimtinę. Ir nesvarbu – dovanos perkamos didmiesčiuose ar mažesniuose miestuose, Kalėdų dovanoms negailima pinigų. Beje, vidutinis krepšelis „Kotrynos grupės“ parduotuvėse didžiausias ne Vilniuje, o Klaipėdoje.

Štai I.Jočienės sudėliotas penketukas.

Perkamiausias – robotas „Teksta“. Jis loja, vykdo tam tikras komandas, siejamas su išmaniausiais įrenginiais, galima mokyti papildomų veiksmų. Robotas „Teksta“ Baltijos šalyse toks populiarus, kad I.Jočienės atstovaujamas tinklas šių žaislų pristigo. „Produktas nepigus – kainuoja apie 200 litų. Tačiau į Latviją šio roboto net nebevežėme, nes matėme, kad robotų „Teksta“ pritrūks Lietuvoje ir Estijoje“, – kalbėjo I.Jočienė.

Antroje vietoje – gaublys „Vtech“. Šiais metais Honkongo kompanijos pagamintas gaublys buvo pritaikytas Lietuvos rinkai. Žaisdamas su lietuviškai kalbančiu gaubliu vaikas, paspaudęs mygtuką ant tam tikros šalies ar vandenyno, gali išgirsti, kuo vietovė ypatinga, kokie gyvūnai gyvena Atlanto vandenyne, kaip vokiškai skamba „laba diena“.

Trečioje vietoje – „Lego“. Ketvirtoje eilutėje – lietuviškai kalbanti lėlytė „Molly“. Ji dainuoja dainas, seka pasakas, kalbėdama frazėmis pasako 100 lietuviškų žodžių.

Penketuko pabaigoje, anot pašnekovės, neįtikėtino pasisekimo sulaukęs elektroninis žaidimas „Johnny The Skull“. Kaukolės formos projektorius tamsiame kambaryje kuria vaiduoklius, o juos vaikai, nusitaikę lazeriais, sunaikina.

Prekybos centre „Rimi“ Kalėdoms paprastai perkami „Lego“ rinkiniai ir lėlės Barbės. Taip pat pirkėjai mielai renkasi žinomų prekių ženklų žaislus – tarkime, „My Little Pony“, „Little Pet Shop“ ar „Monster High“ ir pan. Tokių žaislų populiarumą prekybos tinklo atstovė Giedrė Bielskytė sieja su intensyvia jų reklama per televiziją.

„Matome, kad stalo žaidimai, skirti ir vaikams,  ir visai šeimai, yra tarp populiariausių Kalėdų dovanų. Pirkėjai dažniau ieško kokybiškų žaislų už didesnę kainą ir ypač pageidauja, kad dovanos tiktų ne tiktai vaikams, bet pradžiugintų ir visą šeimą“, 0 teigė G.Bielskytė.

Perkamiausi – automobilių modeliukai

Kad žaislų mados ir televizija daro poveikį tėvų sprendimams, G.Bielskytei antrino ir kitos pašnekovės. Vis dėlto neretai labiau vertinamas žaislo tinkamumas lavinti.

Anot I.Jočienės, net ir darželiai vis dažniau orientuojasi į lavinamuosius žaislus, o ne saldainius. Todėl dažniau perkami plastilino, kūrybiniai rinkiniai, iš kurių galima sudėlioti mozaiką ar pasigaminti apyrankes.

Daugiau nei pernai rankdarbiams skirtų priemonių – piešimo, klijavimo, lipdymo, karolių vėrimo ir pan. – nuperkama ir prekybos centre „Rimi“.

„Juokiuosi, kad dažniausiai perkami dovanų maišeliai ir baterijos. Bet  vienareikšmiškai pirmauja maži automobilių modeliai, kainuojantys apie 7 litus. Tai dažniausiai būna priedas prie kitos dovanos“, – kalbėjo „Kotrynos grupės“ pardavimų ir marketingo vadovė.

Dovanos – neišsipildžiusios tėvų svajonės

Žaislų gamintojai kartais mėgina pasiūlyti tuos žaislus, kurie buvo populiarūs prieš dešimtmetį kitą. Tik juos patobulina, prideda papildomų funkcijų. Taip nutiko su metalinių plokštelių, tvirtinamų varžteliais, konstruktoriumi. Naujuose konstruktorių modeliuose rasite ne tik metalines plokšteles, bet ir plastikines detales, mechanizmus, priverčiančius žaislus judėti.

I.Jočienė įsitikinusi: dalis produktų, kuriuos Kalėdoms perka tėveliai, – jų neišsipildžiusios svajonės. Kai berniukams tėvai perka radijo bangomis valdomus automobilius, beveik galime būti tikri: tėtis vairuoja BMW, tai ir vaikui pirks BMW, tėtis labai norėtų „Porsche“, vaikas dovanų gaus „Porsche“. O mamos labai dažnai pasižiūri į medines virtuvėles, pianinus.

„Nors  sukuriama vis išmoningesnių žaislų, nepamirškite: nors yra pasakas sekantis meškiukas, jas galima skaityti iš knygų. Grojant puodais galima išgauti vis kitokį garsą. Nepamirškime, kad yra medinių kaladėlių ir kad kapstytis smėlyje vaikui labai smagu“, – pridūrė „Kotrynos grupės“ atstovė.

Nekurkite iliuzijos

„Provident Finansai“ užsakymu atlikta parodė, kad  dauguma – 84 proc. – visų vaikus turinčių respondentų atsakė dalį šventinio biudžeto skiriantys vaiko Kalėdų dovanai, o kas dešimtas – dovanų apskritai neperkantis.

Daugiau nei pusė – 64 proc. – respondentų atsakė dovanoms skiriantys iki 100 Lt. Iš jų pusė nurodė vaiko Kalėdų dovanai išleidžiantys iki 50 Lt. Tik maža dalis (14 proc.) apklaustų tėvų pripažino tam skiriantys šiek tiek daugiau – 101–200 Lt. O štai du šimtus litų ir daugiau vieno vaiko Kalėdų dovanai skiria vos 6 proc. tautiečių.

Spalį kompanijos „Spinter tyrimai“ atliktoje apklausoje dalyvavo 588 vaikus auginantys Lietuvos gyventojai. 

Žmogaus studijų centro psichologė-konsultantė Ieva Vasionytė atkreipia dėmesį, kad tėvai turėtų pagalvoti, ar patys nesukuria vaikui iliuzijos, kad jis gali gauti viską, ką tik nori: „Juk dažniausiai vaikai su tėveliais dalinasi savo svajonėmis. Taigi, jeigu kaskart praėjus pro žaislų skyrių vaikas girdi, kad „gali Kalėdų Senelio prašyti bet ko“, jis patiki, kad iš tikrųjų tai gali gauti. Vaikai tiki Kalėdų Senelio – paslaptingo dėdės, kuris atskrenda, kai niekas nemato, ir palieka dovaną po eglute, nepamiršdamas nė vieno vaiko, stebuklu. Ir šio stebuklo tikrai nesugadins žinia, kad Kalėdų Senelis nėra milijonierius.“

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.