Prieš Kalėdas viena prekė tampa kone deficitinė

Informacinės technologijos nesustabdomai tobulėja, tačiau paštininkai gerai žino: artėjant Kalėdoms dažnam žmogui jas nustelbia paprastas rašiklis, rašalinis parkeris ar tiesiog pieštukas. Atvirukų metų pabaigoje nuperkama dukart daugiau. Šventiniu metu ar viešėdami svečiose šalyse juos dažnai siunčia netgi nuo popieriaus atpratę jauni žmonės. O ar jūs rašote popierinius laiškus?

Nors informacinės technologijos vis populiarėja, daugelis žmonių vis dar siunčia sveikinimus, ranka užrašytus ant atvirukų ir atvirlaiškių.<br>V.Balkūno nuotr.
Nors informacinės technologijos vis populiarėja, daugelis žmonių vis dar siunčia sveikinimus, ranka užrašytus ant atvirukų ir atvirlaiškių.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Dec 24, 2014, 6:50 AM, atnaujinta Jan 18, 2018, 9:34 AM

O pati paklausiausia prekė pašte prieš Kalėdas, be jokios abejonės, yra vokai. Biuro ar puošybos įrangos parduotuvių darbuotojai netgi skėsčioja rankomis: prieššventiniu metu galima prisiminti deficito laikus. Paprastų baltų dar galima gauti, o štai spalvotų popierinių kartais tenka ir su žiburiu ieškoti.

Pasaulyje kasmet laiškų išsiunčiama keliolika procentų mažiau. Lietuvoje laiškų taip pat siunčiama mažiau, tačiau per šventes, ypač prieš Kalėdas, išsiunčiamų ir gaunamų laiškų skaičius išauga dvigubai. Šitaip skaičiuoja Lietuvos paštas.

„Nors informacinės technologijos vis populiarėja, daugelis žmonių vis dar siunčia sveikinimus, ranka užrašytus ant atvirukų ir atvirlaiškių.

Juk sveikinimus ar atvirlaiškius žmonės labiau linkę rašyti ne dėl to, kad neturi kito būdo atsiųsti žinią, bet dėl to, kad tai labai asmeniška, taip parodomas ypatingas dėmesys“, – pasakojo Lietuvos pašto atstovas Tadas Valančius.

Tradicijos pasveikinti savo artimus žmones ar padaryti jiems staigmeną siunčiant sveikinimą ar dovanėlę paštu nepamiršta ne tik vyresni pašto klientai. Šį būdą atranda ir jaunimas, mat vis daugiau giminaičių ir draugų gyvena užsienio šalyse.

„Pastebime, kad šiame informacinių technologijų amžiuje vis daugiau žmonių atsigręžia į tai, kas tikra. Juk rašydami atviruką, sveikinimą, dėdami jį į voką, parinkdami pašto ženklą kartu parodome, kad mes įdedame ir nemažai pastangų, tad toks sveikinimas, palinkėjimas turi tikrai didesnę išliekamąją vertę“, – kalbėjo T.Valančius.

Šventiniu laikotarpiu atvirukų parduodama iki keturių kartų daugiau nei įprastą mėnesį. Didžiąją jų dalį sudaro Kalėdų ir naujametiniai atvirukai, atvirlaiškiai.

„Vokų paštuose nepristingame. Tačiau pastebime, kad ypač šventiniu laikotarpiu iki 3 kartų išauga standartinio dydžio vokų pardavimas. Tai tradiciškai atviruko dydžio arba šiek tiek didesni vokai, į kuriuos šventiniai sveikinimai telpa lengvai, jų nesulankstant“, 0 sakė T.Valančius.

Kaip pasakojo knygynų tinklo „Pegasas“ atstovė Agnė Dvarionienė, vokai ir atvirukai – išties viena paklausiausių prekių gruodį. Vis atgyjant poreikiui dailiai įpakuoti atviruką, žmonės noriai perka ne tik popierinius, bet ir veltinius vokus, taip pat medinius ar net šokoladinius atvirukus.

„Vokai – paklausios prekės, juk ir vaikai rašo laiškus Kalėdų Seneliui. Tad tenka stengtis, kad jų nepritrūktume“, – sakė A.Dvarionienė.

Įmonės dažniausiai perka paprastus pašto vokus, kiti pirkėjai ieško spalvotų, su puošybos elementais. Vokų šventiniu periodu, palyginti su kitais mėnesiais, parduodama keliskart daugiau. Kada pats tokios prekybos pikas? Kūčių išvakarėse ir tarpušvenčiu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.