Parkomatas paėmė eurą, o ant čekio užrašė: „Litas“

Nors už prekes ir paslaugas litais ir lito centų monetomis Lietuvoje dar galima atsiskaitinėti iki sausio 15 dienos, už automobilio stovėjimą Šiauliuose sausio antrąją senąja valiuta atsiskaityti pamėginęs Sigitas S. pateko į keblią padėtį.

Daugiau nuotraukų (1)

Ričardas Vitkus

Jan 6, 2015, 6:09 PM, atnaujinta Jan 16, 2018, 8:45 PM

Pirmiausia paaiškėjo, kad parkomatas lito ir lito centų monetų nebepriima.

Kai šiaulietis į parkomatą įmetė vieno euro monetą, grąžos nesulaukė – aparatas išspjovė kvitą, kuriame buvo nurodyta, kad automobilį čia leidžiama palikti ne tik šią, bet ir dalį kitos dienos.

Tokia žinia trumpam miesto centre savo automobilį palikti ketinusio Sigito S. nepaguodė – vyras tikėjosi gauti grąžos.

Įdėmiau patyrinėjęs parkomato išduotą kvitą šiaulietis nustebo pamatęs, kad jame parašyta, jog už stovėjimą sumokėtas vienas litas, nors į parkomatą įmetė vieno euro monetą.

„Kas gali paneigti, kad tokia netvarka naudinga parkomatus aptarnaujančiai įmonei? Juk priimant įmokas eurais, o ant išduodamų kvitų rašant litus galima gauti nemažai neapskaitytų pinigų“, – portalui lrytas.lt sakė šia netvarka pasipiktinęs šiaulietis.

Keturių vienodų laikraščių nereikia

Kad parkomatas neveikia taip, kaip turėtų, Sigitas S. sakė supratęs, kai pamatė prie jo trypčiojančią ir esamą tvarką keiksnojančią vyresnio amžiaus porą.

„Vyriškis skundėsi, kad aparatas neima į jį metamų lito monetų, o prisiskambinti parkomate nurodytu informacijos telefonu jam taip pat nepavyksta.

Aš nusprendžiau užsispyrusį parkomatą pradžiuginti euro moneta. Aparatas šią monetą prarijo noriai ir išdavė kvitą.

Pažvelgęs į kvitą nustebau, kad man automobilį čia leidžiama palikti visą dieną ir dar dalį kitos dienos.

Aš miesto centre užsibūti neketinau, todėl pyktelėjau, kad paslaugos teikėjams atiteko visas mano į parkomatą įmestas euras – aš norėjau tik dalies paslaugos ir tikėjausi gauti grąžos.

Panašiai jausčiausi, jei atėjus į kioską nusipirkti laikraščio man vietoj grąžos būtų pasiūlyti dar trys tokie pat laikraščiai“, – piktinosi Sigitas S.

Ką tektų pasakyti buhalterei?

O labiausiai šiaulietį nustebino tai, kad ant kvito už stovėjimą buvo parašyta, jog jis sumokėjo ne vieną eurą, o vieną litą.

„Čia jau panašu į apgavystę, tik neaišku kieno – klientų ar valstybės“, – svarstė tokio akibrokšto nustebintas vyriškis.

Pasak Sigito S., tokia painiava labiausiai papiktinti turėtų tuos, kuriems toks parkomato išduotas kvitas taps dokumentu, pagrindžiančiu patirtas išlaidas.

„Jei tokį kvitą aš, tarkime, gaučiau būdamas komandiruotėje, kaip man savo įmonės buhalterei reikėtų paaiškinti, kad už tarnybinio automobilio stovėjimą sumokėjau ne litais, o eurais?“ – retoriškai klausė šiaulietis.

Įmonė pasinaudojo įstatyme numatyta išimtimi

Paprašytas pakomentuoti šią situaciją už automobilių statymo rinkliavas atsakingos UAB „Stova“ Pardavimų skyriaus vadovas Artūras Satkūnas sakė, kad įmonė pasinaudojo euro įvedimo įstatyme numatytomis išimtimis.

„Įstatymas numato, kad mokėjimo automatai, kurie neturi techninių galimybių priimti dviejų tipų valiutų, privalo priimti tik nacionalinę valiutą, t.y. eurą.

Mokėjimo automatai, kurie skirti Šiaulių mieste rinkti vietinę rinkliavą už automobilių stovėjimą, yra būtent tokie ir dėl savo techninių galimybių priima tik eurus“, – paaiškino A.Satkūnas.

UAB „Stova“ Pardavimų skyriaus vadovas nurodė, kad mokėjimo automatai, skirti surinkti rinkliavą už automobilių stovėjimą,  neduoda grąžos ir tokio tipo mokėjimo automatuose reikia mokėti tikslią sumą:

„Mokėjimo automatas apskaičiuoja tiek stovėjimo laiko, kiek buvo sumesta pinigų.

Kadangi klientas sumokėjo 1 eurą, o 1 valandos įkainis yra 0,30 euro centų, mokėjimo automatas jam apskaičiavo, kad jis apmokėjo už 3 stovėjimo valandas. Mokėjimas buvo atliktas sausio antrąją 14 val. 18 min.

Vietinė rinkliava Šiauliuose renkama darbo dienomis nuo 8 iki 17 valandos. Kadangi klientas sumokėjo už 3 valandas, sistema perkėlė jo stovėjimo laiką į kitą darbo dieną.“

Litas vietoj euro – techninė klaida

Kad už automobilio stovėjimą išduotame kvite buvo įrašyta suma litais, nors klientas mokėjo eurais, A.Satkūnas pavadino technine klaida.

„Kadangi mokėjimo automatai priima tik vieną valiutą – eurus, kvite turėjo būti nurodyta, kad sumokėtas ne 1 Lt, o 1 Eur.

Dėl techninės klaidos, kuri atsirado keičiant valiutą, kvite liko litų santrumpa, nors turėjo būti euro. Nors sistema atvaizdavo lito santrumpą, ji mokamą sumą suprato kaip eurus.

Jeigu klientui reikia kvito, kuriame būtų sumokėta suma su euro santrumpa, jis turėtų kreiptis į mus ir mes jam pateiksime kvitą su teisinga valiutos santrumpa“, – portalui lrytas.lt paaiškino UAB „Stova“ Pardavimų skyriaus vadovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.