Degalai atpigo. Ar skrydžių įmonės nustebins klientus?

Aviacijos įmonių išlaidos mažėja. Pasaulyje mažėja rusų turistų. Ar visa tai 2015-aisiais sumažins skrydžių ir viešbučių užsienio šalyse kainą? Verslininkai apie tai kalba labai atsargiai.

Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė („Lietuvos rytas“)

Jan 14, 2015, 7:39 AM, atnaujinta Jan 16, 2018, 4:14 AM

Oro bendrovės skaičiuoja, kiek joms pavyks sutaupyti pingant aviaciniams degalams.

Tačiau aviatoriai primena, kad degalai perkami už dolerius, o jie brangsta. Tad nauda ne tokia didelė, kokia galėtų būti.

Bilietus pradėjo piginti

Naftos rinkos pokyčius įdėmiai stebi ir Lietuvos skrydžių įmonė „Air Lituanica“.

Kaip sakė bendrovės atstovė Sandra Meškauskaitė, tarptautiniams skrydžiams naudojami aviaciniai degalai nėra apmokestinami akcizo bei pridėtinės vertės mokesčiais, todėl jų kaina labiau priklauso nuo naftos kainos pokyčių.

Tačiau net ir pingant naftai jų kaina dėl dolerio kurso svyravimo taip spėriai nesitraukia.

„Nuo rugpjūčio iki dabar aviacinių degalų kaina nukrito apie 23 proc., tačiau už juos atsiskaitoma išskirtinai JAV doleriais, o per tą laiką doleris euro atžvilgiu pabrango apie 10 proc.

Tokie pokyčiai nesumažino degalų kainos tiek, kiek ji galėtų mažėti dėl atpigusios naftos“, – sakė bendrovės darbuotoja.

„Tačiau skrydžių bilietai parduodami iš anksto, prieš 1–2 mėnesius. Todėl jie gali atpigti tik tada, kai įsitikinama, jog sumažėjusios degalų kainos išsilaikys ilgiau.

Šiuo metu tokios tendencijos rinkoje jaučiamos, todėl „Air Lituanica“ bilietų kainos skrydžiams šiai žiemai ir pavasariui jau šiek tiek mažėja. Kai kuriomis kryptimis bilietai atpigo ir apie 10 proc.“, – kalbėjo S.Meškauskaitė.

Kas užims rusų vietą?

Ar pingantys aviaciniai degalai paveiks turizmo įmonių kainodarą?

„Nemanau, kad tai padarys esminės įtakos kelionių kainai. Kur kas labiau ją paveiks sumažėjusi rusų perkamoji galia.

Nežinau tokios šalies, kuriai rusų turistai nebūtų svarbūs“, – sakė turizmo agentūros „Estravel“ vadovė Žydrė Gavelienė.

Dėl turistų iš Rusijos bėdų jau sunerimę Egipto, Turkijos, Tailando ir kitų poilsio šalių turizmo sektoriaus atstovai.

Kaip skelbiama, rusų turistų perkamoji galia sumenkusi 30 proc., o vykstančių poilsiauti šios šalies piliečių srautas – apie penktadalį.

„Kai paklausa mažėja, visi suka galvą, kuo pakeisti gausiai keliavusius rusų turistus. Tuomet atsigręžiama į mažesnes rinkas“, – sakė Ž.Gavelienė.

Galbūt populiarių kurortų viešbučių šeimininkai ir oro vežėjai mažins kainas, o dėl to atpigs ir visas kelionės paketas?

„Turės reaguoti ir viešbučių šeimininkai, ir turizmo operatoriai, Lietuvos – taip pat. Mat yra du būdai – atpiginti paslaugų paketą arba rasti turistų, kurie jį pirktų už tokią pat kainą, už kokią pirkdavo rusai.

Abu variantai įmanomi. Tačiau antrasis – labai didelis iššūkis“, – pabrėžė Ž.Gavelienė.

Prieš vasarą brangsta

Kaip elgsis, neskuba atsakyti ir Lietuvos kelionių organizatoriai.

„Degalai tikrai pinga, o juk išlaidos jiems sudaro didelę dalį kelionės kainos.

Tuo šiandien galima sėkmingai pasinaudoti. Tačiau kaip kaina keisis per visus šiuos metus, dar anksti prognozuoti“, – sakė „Novaturo“ generalinis direktorius Linas Aldonis.

Tuo metu kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ atstovai tikri, kad pingantys degalai nesumažins kelialapių kainos.

Jie mano, kad sumažėjusi skrydžio savikaina kompensuos augančias viešbučių kainas, o kelionių kainos 2015 metais išliks panašaus lygio kaip praėjusiais metais.

Suskaičiavo, kiek sutaupys

Didžiausia Vokietijos aviacijos bendrovė „Lufthansa“ apskaičiavo, kad dėl atpigusių degalų vien šiais metais sutaupys kone milijardą eurų. Tikimasi, kad vokiečiai aviaciniams degalams šįmet išleis 5,8 mlrd. eurų, – maždaug 900 mln. eurų mažiau nei pernai.

Bene sunkiausi metai aviatoriams buvo 2011-ieji ir 2012-ieji. Tuomet „Lufthansa“ išlaidos degalams kasmet siekdavo apie 7,4 mlrd. eurų.

Tiesa, kol kas neaišku, ar sumažėjus išlaidoms atpigs bilietai. Kaip paaiškino „Lufthansa“ atstovai, sutaupyta suma tikrai automatiškai nepavirs grynuoju pelnu, nes konkurencinė kova verčia mažinti skrydžių kainas. Kita vertus, įmonė nemenkų išlaidų patiria dėl kylančio JAV dolerio kurso.

Nafta ir toliau nepaliauja pigti

WTI rūšies naftos kaina vakar pirmą kartą nuo 2009 metų balandžio mėnesio smuko žemiau 45 JAV dolerių už barelį kartelės, pranešė agentūra BNS.

WTI kaina vasario mėnesio sandoriams Niujorko prekių biržos (NYMEX) elektroninėje prekybos sesijoje sumažėjo 1,11 JAV dolerio, arba 2,41 proc., – iki 44,96 JAV dolerio už barelį. Vakarop barelio kaina nusileido dar žemiau – iki 44,72 dolerio.

„Brent“ rūšies naftos kaina vasario sandoriams Londono biržoje „ICE Futures“ vakar iš ryto smuko 1,37 JAV dolerio, arba 2,89 proc., – iki 46,06 JAV dolerio už barelį. Pavakare barelis kainavo 45,79 dolerio.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.