Suka ratus iki firminių parduotuvių, tikėdamiesi stebuklo

Įmonės, steigiančios firmines parduotuves, negali lepinti pirkėjų mažomis gaminių kainomis, mat tinklai to neatleistų. Tačiau pirkėjų jos prisivilioja gaminių gausa, degustacijomis. Tokių parduotuvių prieš kelerius metus smarkiai sumažėjo, o dabar jos vėl kuriamos.

Daugiau nuotraukų (1)

Audrė Srėbalienė („Lietuvos rytas“)

Feb 28, 2015, 5:00 AM, atnaujinta Jan 12, 2018, 1:46 AM

Vanilės ir cinamono kvapas seniai išsisklaidė sostinės Latako gatvėje. Kadaise iš „Vilniaus pergalės“ sausainių cecho, įsikūrusio priešais Dievo Motinos cerkvę, kvapai sklisdavo gilyn į Užupį ar kutendavo nosį senamiesčiu vaikštinėjantiems žmonėms.

Ten pat įkurtos „Vilniaus pergalės“ firminės parduotuvės duris nuolat varstydavo ir Vilniaus universiteto, ir Vilniaus dailės akademijos studentai – šviežių ir nebrangių sausainių maišeliai traškėdavo per pertraukas tarp paskaitų.

Tačiau „Vilniaus pergalė“ uždarė ne tik šią firminę parduotuvę, bet ir daugumą kitų, o pati iš Žvėryno mikrorajono išsikėlė į užmiestį. Kartu žlugo ir pirkėjų viltis nusipirkti šio to pigiau.

Kaipgi nepirksi, jei kilogramas „Paukščių pieno“ saldainių šiek tiek aptrupėjusiu šokoladu, bet šviežių ir gardžių, anuomet kainavo tik apie 10 litų? Už vieną tokį „Souffle“ saldainį, supakuotą į dailų popierėlį, parduotuvėje prireikia kelių dešimčių euro centų.

Medžioja akcijas

Kiekvienas žmogus, „Anykščių vyno“ įmonėje įveikęs pažintinį gėrimų gamybos kelią, net ir po sočios produktų degustacijos nuskuodžia iki firminės parduotuvės durų.

Smalsumas kutena padus: kiek joje kainuoja šios įmonės gaminiai, pavyzdžiui, „Vorutos“ vynas?

„Jo kaina maždaug ta pati kaip ir prekybos tinkluose. Tačiau neretai skelbiame akcijų. Jei ekskursija sutampa su jomis, tuomet mūsų gaminių žmonės nusiperka pigiau“, – sakė „Anykščių vyno“ atstovė Regina Jacikienė.

Gaudyti nuolaidas įgudę pirkėjai panaršo internete, todėl ir neišeidami iš namų žino, kada firminėse Kaišiadorių paukštyno parduotuvėse Vilniuje, Pylimo arba Kalvarijų gatvėse, tam tikri gaminiai kainuos gerokai pigiau.

„Broliukai“ – tam pačiam šeimininkui priklausantys Vilniaus ir Kaišiadorių paukštynai savo firmines parduotuves, kurių yra apie pusšimtį, atidarė įvairiuose šalies miestuose, bet paliko joms vietos ir prie pačių bendrovių.

Teigiama, kad firminėse parduotuvėse parduodama kone ketvirtadalis visos šių įmonių produkcijos.

Tikslas – ne tik parduoti

Sostinėje, Gedimino prospekte, Sūrio „Džiugas“ namai – pirmieji, atvėrę duris Lietuvoje.

Šį pavasarį vilniečiai gaus dar vieną gurmanišką galimybę pasižvalgyti, kokių įmantrybių galima pagaminti iš kietojo sūrio, – Vilniuje „Žemaitijos pienas“ netrukus atidarys ketvirtą firminę kietojo sūrio parduotuvę.

Ši pieno perdirbimo įmonė kol kas neketina stabdyti sūrio namų tinklo plėtros. Šiemet antra firminė parduotuvė išdygs Klaipėdoje – mieste, į kurį atvykstantys turistai paprastai būna ką nors girdėję ir apie „Džiugo“ prekės ženklą. Sūrio gurmanų traukos vieta yra ir Telšiuose – „Džiugo“ gimtinėje.

„Vieni produktai, kuriais prekiaujame sūrio namuose, yra parinkti taip, kad tiktų prie sūrio, kiti pagaminti iš „Džiugo“ ar su juo“, – aiškino „Žemaitijos pieno“ atstovai.

Jų teigimu, „Džiugo“ namų tinklas ne šiaip sau buvo sugalvotos. Jo misija – pažintinė.

„Sūris „Džiugas“ yra populiarus daugelyje valstybių, jis jau tapo tarptautiniu prekės ženklu. Tačiau šio sūrio vartojimą Lietuvoje dar trokštama paskatinti, todėl sūrio namuose rengiamos įvairios jo produktų degustacijos. Tai būdas parodyti vartotojams, kaip išradingai galima jį patiekti“, – paaiškino gamintojai.

Prie prekystalio – ir patarimai

Kiek kainuoja kalakutienos filė ar faršas prekybos tinklo, o kiek firminėje parduotuvėje? Pasirodo, kainos vienodos. Tačiau žmonės vis tiek pirkti paukštienos gaminių traukia į firmines įmonės „Arvi kalakutai“ parduotuves.

Pasak šios įmonės rinkodaros vadovės Lauros Grumčiuvienės, didžiausias firminių parduotuvių privalumas – ne kainos. Jas vis dėlto diktuoja rinka, o prekybos tinklai niekada nesutiks, kad tos pačios prekės jų lentynose būtų brangesnės.

Firminių parduotuvių privalumas – jose prekiaujama visais gaminiais, kokių tik prigamina „Arvi kalakutai“.

„Tinklą vis dar plečiame. Per metus atidarome po dvi tris naujas parduotuves. Šiuo metu jų jau penkiolika. Be mūsiškių gaminių, jose galima nusipirkti tokių prekių, kurios tinka prie kalakutienos, pavyzdžiui, įvairių padažų, marinatų, prieskonių, aliejaus“, – sakė L.Grumčiuvienė.

Negana to, pardavėjos nuolat mokomos bendrauti su klientais – pasiūlyti įvairių receptų, apdalinti juos patarimais.

„Rengiame ir naujų produktų degustacijas. Dar viena ypač populiari paslauga – kalakutų kepimas. Žmonės, laukdami didžiųjų metų švenčių, užsakymus pradeda teikti vos ne prieš tris mėnesius“, – sakė pašnekovė.

Dauguma – įmonių pašonėje

Firminės parduotuvės, įkurtos greta įmonių, ne šiaip sau vilioja pirkėjus. Tie laikai, kai jose buvo galima įsigyti gaminių pigiau nei prekybos tinkluose, nugrimzdo į praeitį. Tačiau pirkėjai žino ir tai, kad čia ras tokių gaminių, kurie nepasiekia prekybos centro lentynų.

Ne šiaip sau turgaus dieną įmonės „Utenos mėsa“ link suka uteniškiai. Firminė šios įmonės parduotuvė (įmonė priklauso bendrovei „Biovela Group“) turi privalumų. Joje, be mėsos gaminių, galima nusipirkti to, ko negausi kitur, – šviežios skerdienos, o prireikus užsisakyti ir pusę kiaulės.

Pirkėjai, prisikrovę mėsos į pirkinių maišelius, automobilius nubirbina dar kokį šimtą kitą metrų iki firminės „Utenos duonos“ parduotuvės.

O tada kartais aplanko dar vieną taikinį – įmonės „Utenos trikotažas“ išparduotuvę.

O štai dėl prekės ženklo „Effigy“ parduotuvių „Utenos trikotažas“ elgėsi kitaip – uždarę šį tinklą uteniškiai trikotažo siuvėjai tokio dydžio analogų jam nesukūrė.

Pasak „Utenos trikotažo“ rinkodaros vadovės Kristinos Sypčenko, įmonės tikslas dabar kitas – užsienio rinkos.

„Patys gaminame inovatyvius trikotažo audinius. Visa tai būtina panaudoti. Tad ir naująjį prekės ženklą „About“ kūrėme kaip tarptautinį. Lietuvoje neplanuojama plėsti šiuo ženklu paženklintų gaminių prekybos tinklo. Vilniuje, prekybos centre „GO9“, atidaryta parduotuvė yra ir liks vienintelė. Joje prekiaujama visais „About“ kolekcijos gaminiais“, – sakė K.Sypčenko.

Tačiau trikotažo mėgėjams neverta nukabinti nosies. Jei Vilnius jiems nepasiekiamas, „About“ gaminių juk įmanoma nusipirkti internetu.

Daugiau gamina eksportui

Baldų pirkėjai tikisi, kad po vienu salono „SBA baldai“ stogu ras visus šiai įmonei priklausančių baldų fabrikų gaminius, tačiau taip nėra.

„Mažmeninėje prekyboje mūsų pačių gaminių nėra daug. Firminėje parduotuvėje prekių pasiūla didelė, bet iš pačiam koncernui priklausančių 7 baldų gamybos įmonių joje prekiaujame tik minkštaisiais Kaune esančios įmonės baldais ir korpusiniais „Šilutės baldų“ gaminiais – sekcijomis, spintomis ir kitais. Visos kitos koncerno įmonės baldus gamina tik eksportui“, – sakė SBA koncerno viceprezidentas Egidijus Valentinavičius.

Jo teigimu, abi koncerno veiklos kryptys – baldų gamyba ir prekyba viena kitą papildo. Be to, baldai yra specifinis produktas, ir klientams neišvengiamai prireikia išskirtinio aptarnavimo.

„Vis dėlto ne vieną tokią prekybos vietą turime Rusijoje.

Joje esame sukūrę specifinį savo verslo modelį, nes ten nėra išplėtoto mažmeninės baldų prekybos tinklo“, – užsiminė E.Valentinavičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.