Paaiškėjo, kiek šiais metais pabrangs alus ir sidras

2012-1013 m. smukusi šalies alaus rinka praėjusiais metais vėl pradėjo kilti: 2014-aisiais fiksuotas 5,3 proc. augimas. Alaus rinkos augimo variklis – ne didieji prekybos tinklai, o mažos parduotuvėlės. Jose per metus fiksuotas 17,5 proc. pardavimų augimas. Šiais metais tikimasi, jog šalies alaus rinka kils 1,2 proc. Spartesnį jos augimą pristabdys nuo kovo 1 d. pakilęs akcizas alkoholiui.

Daugiau nuotraukų (1)

Simona Viltrakytė

Mar 3, 2015, 9:55 AM, atnaujinta Jan 11, 2018, 7:27 PM

Dėl nuo kovo 1 dienos 15 proc. padidinto akcizo alui šis gėrimas brangs. „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas skaičiuoja, jog, priklausomai nuo alaus stiprumo, butelis alaus lentynoje brangs nuo 2 iki 3 euro centų, skardinė sidro – 4 euro centais.

„Suprantame, kad akcizai gali kilti, tačiau tai turėtų būti daroma nuosekliai“, – teigė R.Viršilas.

Akcizas kirto sidro rinkai: jo rinkos dalis susitraukė 15 proc. Manoma, kad kovo 1-ąją padidintas akcizas sidro rinkos dalį sumažins dar 5 proc. „Atrodo, kad tokiais akzicų kėlimais sidrų kategoriją reikia užmušti“, – kalbėjo R.Viršilas.

Anot jo, situaciją galės pakeisti tik prekybos tinklų vykdoma kainų mažinimo politika.

Šias tendencijas tarsi patvirtina 2015-ųjų metų sausis. Mat sausį fiksuotas didžiausias alaus pardavimų augimas per dešimtmetį: palyginti su pernai metų sausiu, pardavimai kilo 8,1 proc.

R.Viršilas svarstė, jog šiam skaičiui poveikį turėjo šiltas sausis ir būtent prekybos centrų paskelbti kainų karai. „Žemos kainos skatina vartojimą, – teigė R.Viršilas. – Praėjusių metų rugsėjį ir patys kaip gamintojai įsivėlėme į kainų karus. Gruodį tą padarė didieji prekybos centrai“.

Tokio eksporto augimo nematė

Gamykla „Švyturys – Utenos alus“ per 2014 m. pardavė 185,06 mln. litrų alaus. Tai – 6,8 proc. daugiau nei 2013 m., o įmonės apyvarta siekė 490,33 mln. Lt (142,01 mln. eurų) ir, palyginti su 2013 m., buvo 4 proc. didesnė.

„Mums buvo palankus vartotojų atsigręžimas į premium – aukščiausios kokybės alaus – segmentą, kuriame puikiai pasirodė didieji mūsų prekės ženklai „Švyturys“ ir „Utenos“ , bei išaugęs eksportas, kurį per dvejus metus padvigubinome“, – kalbėjo R.Viršilas.

„Švyturio-Utenos alaus“ rinkos dalis pernai siekė 40,6 proc. – nežymiai mažiau nei prieš metus.

Praėjusiais metais „Švyturys-Utenos alus“ uždirbo 35,4 mln. litų pelno. Tai – 1 proc. mažiau nei 2013 m. Nors gamyklos apyvarta buvo 5 proc. didesnė. Pelno mažėjimą lėmė brangstančios žaliavos.

Daugiausia į Rusiją, Baltarusiją, Didžiąją Britaniją, Airiją bei JAV eksportuojanti alaus darykla praėjusiais metais eksporto rodiklius gerino: eksportas 2014-aisiais, palyginti su 2013-aisiais, augo 39 proc. Tai buvo istoriškai didžiausias augimas. Neseniai keli konteineriai „Švyturio-Utenos alus“ produkcijos iškeliavo į Nigeriją.

Lentynose – naujas alus

„Švyturio-Utenos alaus“ pardavimų direktorė Aušra Vasiljevienė išskyrė kelias praėjusių metų tendencijas: vėl augantys nealkoholinio alaus pardavimai (per metus jie pakilo 12,8 proc.) ir stipriai kylanti craft alaus kategorija (15,7 proc. augimas per metus).

„Matyti, jog vartotojai ieško įdomių, netradicinių alaus rūšių, tą pastebime ir iš savo „Raudonų plytų dirbtuvių“ alaus pardavimų. Šio alaus per mėnesį pagaminame 15 tūkst. litų. Tačiau sausį pritrūkome alaus, nes fiksavome 400 proc. augimą“, – teigė A.Vasiljevienė.

Naujo alaus rūšių mėgėjams po poros savaičių bus pasiūlytas naujas alus – nealkoholinis kvietinis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: prezidento rinkimai – ko nemato Vilniaus burbulas?