Prekyba internetu: nėra nei prekių, nei kaltųjų, o pinigai dingo

Prekyba internetu nuolat plečiasi, lietuviai vis dažniau naudojasi šia paslauga. Kartu daugėja ir skundų. Tačiau tai nėra kliūtis pirkėjus maustančiai virtualiai parduotuvei tęsti veiklą. Vilnietė Asta, praėjusių metų gruodį užsisakiusi kosmetinį arganų aliejų, nesulaukė jo net įsibėgėjus 2015-iesiems. Asta šią kosmetikos priemonę tuomet dar už 35 litus pirko nuolaidų portale kuponai.lt.

Akivaizdu, kad kuponai.lt apmovė greičiausiai ne vieną šimtą klientų. Keisčiausia, kad šis portalas veikia toliau.
Akivaizdu, kad kuponai.lt apmovė greičiausiai ne vieną šimtą klientų. Keisčiausia, kad šis portalas veikia toliau.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė („Lietuvos rytas)

Mar 12, 2015, 5:00 AM, atnaujinta Jan 10, 2018, 9:57 PM

Internete apstu nusivylusiųjų šia svetaine: nei prekių jie sulaukė, nei pinigus atgavo. Tiesa, daliai klientų pavyko susigrąžinti pinigus pasitelkus vartotojų teisių gynėjus. Tačiau gija nenutrūko: svetainė veikia toliau, o skundai vis plūsta.

Telefonu – tyla

Kai šįmet sausį atėjo laikas gauti prekę, Asta sulaukė trumposios žinutės, kad dėl tiekėjų klaidos aliejus vėluoja. Taip pat kuponai.lt pažadėjo pranešti moteriai, kada ji atgausianti savo pirkinį.

„Kai sausis baigėsi, nutariau paraginti, bet nei nurodytu telefonu, nei tuo, kurį radau internete, prisiskambinti nepavyko.

Tik tuomet internete perskaičiau, kad tokių kaip aš yra daug. Tie 35 litai gal ir ne tiek daug, tačiau keisčiausia, kad svetainė ir toliau veikia“, – piktinosi moteris.

Kuponai.lt nurodytu numeriu niekaip nepavyko prisiskambinti ir „Lietuvos rytui“.

Vilionės – tik reklama?

Pačiame portale kuponai.lt, pasirinkus prekes, išnyra nuorodos į kitas svetaines, tarkim, femina.lt, pagauknuolaidą.lt ar kodelgine.lt.

„Prisiskambinti į femina.lt nepavyko, o paskambinus į kodelgine.lt atsiliepė mergina ir paaiškino, kad jų teikiami kelionių ir pramogų pasiūlymai rimti, kad jie nieko bendra su kuponai.lt jie neturi, o naudoja tik kaip reklamavimosi platformą.

Darbuotoja aiškino, kad kuponai.lt prieš gerą mėnesį buvo parduoti, tačiau dar velkasi blogas šleifas, susijęs su buvusiu direktoriumi Kšištofu.

Tačiau ji nepatarė pirkti mano nusižiūrėtos kosmetinės iš femina.lt“, – pasakojo nuo kuponai.lt anksčiau nusvilusi panevėžietė.

Moteris pirkti iš portalų, į kuriuos kelias nuveda per kuponai.lt, nė neketina, tačiau ji kone kasdien naršo po šį portalą vildamasi, gal ten pasirodys skelbimas, kad gali atgauti savo pernai išleistus pinigus.

„Niekaip nesuprantu: jei tų svetainių, kurios per kuponai.lt reklamuoja savo pasiūlymus, šeimininkai žino, kiek žmonių šis portalas apmovė, kodėl su juo bendradarbiauja?“ – svarstė panevėžietė.

Paslapčia keičia veiklą

Ilgą laiką kuponai.lt šeimininkas buvo Kšištofas Zachaževskis, jis vadovavo įmonei „NET komercija“.

Jai priklausė ar vis dar priklauso ir įvairūs prekių bei paslaugų pardavimo portalai. Tarkim, kuponai.lt ar uogos.lt.

Rekvizitai.lt duomenimis, nuo praėjusių metų vidurio auga šios įmonės skola „Sodrai“ – šiuo metu ji jau siekia beveik 10 tūkst. eurų.

Portale uogos.lt pranešama, kad „NET komercija“, valdanti uogos.lt, reorganizavo savo veiklą ir daugiau nebepardavinės prekių ir paslaugų, o tik teiks reklamos paslaugas.

Taip pat dėkojama vartotojams už supratingumą ir kantrybę, kurios mėnesių mėnesius laukiantiems pirkinių žmonėms išties prireikė nemažai.

Tiesia kelią į teismą

Iki kovo mėnesio vidurio Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) buvo gavusi apie 300 vartotojų prašymų dėl kuponai.lt.

Visuose juose skundžiamasi, kad kuponai.lt nepristatė prekių ir negrąžino pinigų už jas, kaip ir už nesuteiktas paslaugas ar už prekes, kurios neatitiko lūkesčių.

„Tarnybos žiniomis, su 50 vartotojų bendrovė kuponai.lt, vykdydama mūsų nutarimus, ginčus išsprendė taikiu būdu ir grąžino vartotojams pinigus už nepristatytas prekes“, – aiškino VVTAT atstovė Snieguolė Šližytė. Atsižvelgdama į tai, kad daugelio besikreipusių vartotojų reikalavimai nebuvo patenkinti, VVTAT nutarė pati ginti viešąjį interesą.

Ji kreipėsi į bendrovę kuponai.lt ir pareikalavo per 14 dienų ištaisyti padėtį. Sulaukusi atsakymo VVTAT spręs, ką daryti toliau. Teisių gynėjai ruošiasi kreiptis į teismą.

Skundai internete liejasi kone kasdien

Skundų dėl svetainių kuponai.lt ar uogos.lt internete apstu. Akivaizdu, kad pasipiktinimui galo nematyti.

„Sutinku jungtis ir patraukti atsakomybėn šiuos nusikaltėlius, nes jie ir toliau apgaudinėja piliečius. Kur žiūri mūsų teisėsauga? Juk informacijos tikrai gauna“, – šią savaitę skundų skiltyje internete piktinosi Gytis.

„Rašau nusivylusi šia svetaine, nes užsisakiau 2014 metų gruodžio 1 dieną prekių, kurias norėjau skirti kaip Kalėdų dovanas, deja, jų dar nėra. Bandžiau susisiekti telefonu daug kartų. Atsakymas, kad šiuo metu visi operatoriai užimti.

Rašiau į elektroninį paštą – jokio atsakymo. Gavau telefonu žinutę: kai galėsime, pranešime. Tai kaip pasitikėti ir ką galima iš jų užsisakyti, jei taip nepaiso užsakovų?“ – skundėsi apgauta pirkėja.

„Lapkričio mėnesį užsisakiau šlepetes, bet jų nesulaukiu. Kupono galiojimo laikas baigėsi sausio 11-ąją. Prisiskambinti neįmanoma, elektroniniu paštu atrašė tik vieną kartą. Kokia tai įmonė, jeigu taip su klientais elgiasi?“ – piktinosi kuponai.lt klientė.

„Prekes užsisakėme birželio mėnesį, sumokėta ir už užsakymą, ir už pristatymą, bet nėra nei prekių, nei pinigų. Prisiskambinti taip pat neįmanoma“, – pernai lapkritį skundėsi žmogus. Panašių komentarų – galybė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.