Vyrai rado išsigelbėjimą nuo apsipirkimo prekybos centre

Nuolatinis socialinės medijos vartotojų augimas Lietuvoje bei plačiai paplitusi rinkodara „iš lūpų į lūpas“ išpopuliarino socialinės komercijos projektus. Socialinio apsipirkimo projektai, tokie kaip vinted.lr ar musumazyliai.lt, patenka į populiariausių interneto prekybos priemonių penktuką. Jų populiarumas nusileidžia tik el. parduotuvėms bei vadinamiesiems masinio apsipirkimo portalams.

Dauguma prekybos centrų yra sukurti atsižvelgiant į moterų poreikius.<br>123rf nuotr.
Dauguma prekybos centrų yra sukurti atsižvelgiant į moterų poreikius.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

May 5, 2015, 4:08 PM, atnaujinta Jan 4, 2018, 10:12 PM

Tokius duomenis pateikia logistikos ir siuntų bendrovės „Omniva LT“ vartotojų tyrimas.

„Po kelionės į Kiniją supratau, kiek permokame už pigius daiktus ir kiek jų pagaminama. Nusprendžiau nepasiduoti prekybininkų godumui ir pradėjau ieškoti alternatyvos – juk be drabužių ar avalynės vis tiek neapsieisi, teks pirkti. Taip atradau portalus, kuriuose galima pirkti, keistis ar parduoti nereikalingus tau, bet kitam visai vertingus daiktus“, – pasakojo socialinio apsipirkimo portaluose dažna viešnia Inga. Papildomi rūpesčiai

Ji čia užsuka ir dėl to, kad būtent tokiuose portaluose ji randa didesnį asortimentą. Ypač – avalynės. „Be to, smagus pats procesas: surandi daiktą, susisieki su jo šeimininku, deriesi dėl kainos, derini atsiuntimo detales arba susitinki, jei jis gyvena tame pačiame mieste. Žinoma, kai nematai daikto ir negali pasimatuoti, ne visada nuperki reikiamo dydžio. Atsiranda papildomų rūpesčių, kur dėti įsigytą daiktą“, – kalbėjo Inga. Anot moters, taip pirkdamas turi pažinti žmones, jais pasikliauti. Jai pačiai iš pradžių buvo visokių abejonių: o jei apgaus? Kita vertus, jei Inga mato, kad bendravimas su daikto šeimininku nesiklosto ar kyla abejonių – nebeperka.

Gali išsikalbėti

Socialinė medija tapo nauju verslo įrankiu, kuris verslininkams padeda užmegzti pokalbį su potencialiais klientais. Tokia verslo strategija leidžia skirti daugiau dėmesio vartotojams.

„Komersantai visai laikais ieškodavo optimaliausių reklamos ir pardavimų kanalų. Socialumas visada buvo žmonių bendravimo pagrindas, bet tikrąją – komercinę prasmę – jis įgavo tik internetiniame amžiuje, kai interneto sklaida pasiekė kritinę vartotojų masę. Dėl to šiandien nei vienas verslas neįsivaizduojamas be vienokios ar kitokios socialinių kanalų integracijos“, – tvirtina el.rinkodaros konsultantas Žydrūnas Sadauskas.

Socialinė komercija pagrįsta ne tik veiksmais perku – parduodu, bet ir aktyvia komunikuojančia bendruomene. Toks el. komercijos modelis panaudotas socialinės komercijos tinklapyje vinted.lt, kurio narių skaičius per pastaruosius dvejus metus išaugo 87 proc. Dabar Lietuvoje šio forumo nariais yra 350 tūkst. gyventojų.

Paslaugos populiarumą didina vartotojams suteikta galimybė tarpusavyje bendrauti ir diskutuoti apie prekes. „Socialinio apsipirkimo tinklapiuose jų nariai gali žymėti prekes, kurios jiems patinka, rašyti komentarus, susikurti savo prekių sąrašus, kuriais gali dalintis su draugais. Taip pat jiems vis patogiau įsigyti prekes iš kito miesto, nes Lietuvoje per pastaruosius metus labai pagerėjo siuntų paslaugos“, – pasakojo „Omniva LT“ pardavimų ir verslo vystymo vadovas Tomas Jančoras.

Proga išvengti „kančių“

Nepaisant visiems įprasto įvaizdžio, kad moterys su malonumu apsiperka daug ir dažnai, vyrai taip pat trokšta nusipirkti tai, kas jiems labiausiai tinka ir patinka. Tačiau dauguma prekybos centrų yra sukurti atsižvelgiant į moterų poreikius. Tad proga išvengti vargo prekybos centruose, net 83 proc. vyrų mieliau renkasi pirkimą el. būdu.

El. parduotuvėse dažnai perkami batai, drabužiai, aksesuarai. Šioms prekėms reikia papildomos informacijos, kurią galima gauti socialinės komercijos portaluose. Čia dalijamasi žiniomis apie gaminio sudėtį, skirtingų gamintojų dydžių atitikimus, lyginamos kainos ir kt.

Nors socialinės komercijos tinklapiai savo struktūra bei turiniu taikliai orientuoti į dailiosios lyties atstoves, socialinis apsipirkimas populiarėja ir tarp vyrų.

„Projektas Vinted.lt nuo pat pradžios buvo labiau orientuotas į merginas bei moteris. Tačiau kitų šalių panašaus tipo portaluose (pavyzdžiui, wanelo.com, fab.com ar fancy.com) jau pastebima, kad socialinis apsipirkimas populiarėja ir tarp vyrų“, – sako Vinted.lt forumo administratorė Justina Bernotaitė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.