Prieplauka jau įrengta, ieškos jai šeimininko

Pirmasis Kauno krovinių uosto statybos etapas sėkmingai baigtas – Nemune ties Marvele pastatyta prieplauka. Tačiau laukia dar vienas darbas – maždaug po mėnesio prasidės uosto valdytojo paieškos.

Krovinių uoste prisišvartavusias baržas kauniečiai išvys tik po poros metų.<br>P.Mantauto nuotr.
Krovinių uoste prisišvartavusias baržas kauniečiai išvys tik po poros metų.<br>P.Mantauto nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas („Lietuvos rytas“)

May 9, 2015, 6:00 AM, atnaujinta Jan 4, 2018, 11:14 AM

Prieplaukos statybai išleista apie 2,8 mln. eurų – už šiuo pinigus įrengtos komunikacijos, privažiavimas, krantinė. Vis dėlto įprastam uosto darbui reikės kelis kartus daugiau investicijų.

Vidaus vandens kelių direkcijos Strateginio planavimo skyriaus vyriausioji specialistė Rasa Gruodytė pranešė, kad šiuo metu vyksta viešoji konsultacija dėl būsimo koncesijos konkurso.

Susisiekimo ministerija paskelbė esmines konkurso sąlygas ir laukia galimų konkurso dalyvių pasiūlymų, pastabų ir klausimų.

Juos įvertinus bus skelbiamas koncesijos konkursas.

Tikisi investuotojų aktyvumo

Susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas mano, kad šis reikšmingas etapas prasidės maždaug po mėnesio.

Konkurso nugalėtojas įgytų teisę iki 25 metų naudotis 80 metrų ilgio prieplauka. Mainais turėtų investuoti apie 11 mln. eurų krovos įrangai, sandėliams, inžineriniams tinklams.

R.Gruodytė mano, kad galimybe dalyvauti konkurse turėtų susidomėti ir užsienio įmonės. Anksčiau tokias galimybes rimtai svarstė Nyderlandų verslininkai. Visas procedūras tikimasi užbaigti iki 2016-ųjų pabaigos.

Parinkta patraukli vieta

Susisiekimo viceministras S.Girdauskas tikino, kad verslininkų susidomėjimas Nemunu plukdyti krovinius buvo jaučiamas kelerius metus, tačiau neįmanoma imtis konkrečių projektų, kol neįrengta prieplauka.

Verslininkai aktyviai tyrinėja galimybes Nemunu plukdyti iš Kauną į Klaipėdą konteinerius, grūdus, trąšas.

„Uostui atsiveria puikios galimybės jau todėl, kad jis įsikūręs ties svarbiausiu šalies transporto mazgu“, – mano ministerijos atstovas. Neseniai paskelbta idėja plukdyti net suskystintas dujas.

Suskaičiuota, kad per metus iš viso būtų galima plukdyti apie 1 mln. tonų krovinių.

Ateitį sieja ir su kasykla

Kiek anksčiau uosto ateitis buvo siejama su anhidrito telkiniu, esančiu vos už 14 kilometrų nuo Marvelės.

Šioje vietovėje aptiktas maždaug 80 mln. kubinių metrų šios vertingos statybinės medžiagos telkinys. Suskaičiuota, kad per metus būtų paruošiama apie 0,4 mln. tonų trupinto anhidrito ir 6700 kubinių metrų šio mineralo blokų.

S.Girdauskas sutiko, kad kasykla būtų labai reikšminga krovinių srautui, tačiau iš pradžių reikia didelių investicijų anhidrito kasyklai įrengti. Tačiau investuotojai labai aktyviai dirba šia kryptimi ir tikina suradę partnerių užsienyje.

Krovininė laivyba Nemunu nevyksta maždaug nuo 1993 metų, o iki 1990-ųjų buvo plukdoma maždaug po 1,5 mln. tonų krovinių per metus, daugiausia – įvairių statybinių medžiagų.

Bus daugiau pramogų

Legendinis keleivinių laivų maršrutas Kaunas–Nida šiemet neatgims, tačiau pramogautojams siūloma daugiau kitų galimybių.

Prieš pusmetį pastatytas laivas „Kaunas“ šiemet suteiks galimybę smalsuoliams pažvelgti į Kauną nuo vandens, taip pat plukdys keleivius į Raudondvarį ir Kačerginę.

Iš Kauno marių prieplaukos laivai „Algirdas“ ir „Nemunas“ plauks į Birštoną.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.