Gamta papokštavo – žaibo iškrova sukliudė „Wizz Air“ skrydžiui

Vilniaus oro uosto skrydžius sekmadienį sutrikdė žaibo iškrova. Keleiviai, „Wizz Air“ lėktuvu į Dortmundą Vokietijoje turėję išskristi 13.25 val., į „Wizz Air“ lėktuvą buvo sulaipinti pora valandų vėliau. Prieš 16 valandą keleiviai jau užėmė orlaivyje savo vietas ir lėktuvas 15.53 val. pakilo.

Skrydis į Dortmundą buvo atidėtas porai valandų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Skrydis į Dortmundą buvo atidėtas porai valandų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Audrė Srėbalienė

May 17, 2015, 4:50 PM, atnaujinta Nov 28, 2017, 7:27 AM

Teigiama, kad skrydį į Dortmundą privertė atidėti žaibas. Vilniaus oro uoste šį skrydį prižiūrinti kompanija „Baltic Ground Services“ (BGS) paliudijo, kad būta tam tikro gamtos sukelto incidento.

Vilniuje nuo sekmadienio pietų debesuota ir gana vėsu, tad oro sąlygos nė kiek nėra panašios į tas, kurios pranašauja perkūniją. Pasak Vilniaus oro uosto atstovės Indrės Baltrušaitienės, veikiausiai „Wizz Air“ lėktuvas į Vilnių iš Gruzijos – Kutaisio jau atskrido pažeistas žaibo.   

„Orlaivius prižiūrinti kompanija šiaip sau skrydžių neužlaiko. Lėktuvas pakilo įsitikinus, kad viskas gerai“, – sakė I.Baltrušaitienė.  

Incidentų jau būta

Šiemet žaibai jau buvo prikišę nagus prie orlaivių. Balandžio 10 dieną oro linijų „Icelandair“ keleiviai buvo kiek išsigandę, kai vos lėktuvui pakilus į jį trenkė žaibas

Orlaivis „Boeing 757“ tęsė savo 5,9 tūkst. kilometrų kelionę iš Islandijos sostinės Reikjaviko į JAV miestą Denverį.

„Daily Mail“ rašė, kad Denveryje išlipę keleiviai pamatė, kad visą šį kelią jie skrido su pažeistu lėktuvo priekiu – jame žiojėjo didžiulė skylė.

Žaibas įdubimą išmušė kaip tik toje vietoje, kur įtaisyti orų sekimo radarai, tačiau, regis, prietaisų nepažeidė. Skylę keleiviai ir įgula pamatė tik tada, kai saugiai nusileido Denveryje – pažeistu lėktuvu sukorę tūkstančius kilometrų.

Teko nutūpti

2012-ųjų  gegužę Lenkijoje taip pat būta žaibo sukelto incidento.

Tąkart žaibas per audrą kliudė Vengrijos skrydžių bendrovės „Wizzair“ orlaivį „Airbus“, skrydį pradėjusį Lutono oro uoste.

Jis skrido iš Londono į Lodzę Lenkijoje ir pateko į audrą. Žaibas trenkė į lėktuvą, tačiau orlaivis tęsė skrydį. Tąkart buvo aiškinama, kad žaibas nesugadino lėktuvo elektros instaliacijos, jis vis dėlto buvo avariniu būdu nutupdytas  Budapešte, o keleiviai persodinti į kitą lėktuvą.

Tragedijos – gana retos

2010-ųjų rugpjūtį žaibas San Adreso saloje Kolumbijoje partupdė „Boeing 737-700“ lėktuvą. Tąkart per avariją žuvo vienas žmogus. Tai buvo vienas iš nedaugelio atvejų šiuolaikinės aviacijos istorijoje, kai orlaivį sudaužo ši gamtos stichija.

Viena žaibo sukeltų lėktuvo avarijų buvo užfiksuota 1967-aisiais. Teigiama, kad lėktuvai yra patikimai apsaugoti nuo neigiamo žaibo smūgio, tačiau negali atlaikyti teigiamo, kuris yra sukėlęs bent dvi aviakatastrofas: 1963 m. – keleivinio lėktuvo „Boeing 707„ ir 1999 m. – sklandytuvo.

Įrengti ir žaibolaidžiai

Apie tai, ar žaibai pavojingi orlaiviams, CNN yra pakalbinusi JAV skrydžių saugos ekspertų.

Jų teigimu, lėktuvai negali išvengti audrų, tad žaibo iškrovos joms siaučiant yra nuolatinės palydovės. Tačiau lėktuvai yra sukurti taip, kad žaibas nekeltų jiems pavojaus.

Tai užtikrina ir aptakus lėktuvo korpusas. Žaibas juo tarsi nuslysta. Ant orlaivių sparnų yra įrengti saviti žaibolaidžiai – tam tikri prietaisai.

Trenkus žaibui jie elektros srovę padaro nekenksimingą. Tad realiai žaibas didelės žalos lėktuvui negali padaryti, nors ir nubrozdina korpuso paviršių, dažniausiai ant orlaivio uodegos ar sparnų.

Teigiama, kad lėktuvui kylant ar leidžiantis per audrą didžiausią pavojų kelia ne žaibas, o besikeičianti oro kryptis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.