Gastronominės diplomatijos karo ginklu tapo „Nutella“

Prancūzijos ekologijos ministrė apkaltino bendrovę „Nutella“ naikinant planetos miškus, rašo Stefano Bartezzaghi laikraštyje „La Repubblica“.

„Nutella“ privertė paslysti Prancūzijos ekologijos ministrę, kuri kalbėdama per televiziją apkaltino šokolado pastą tuo, kad ši yra atsakinga už miškų iškirtimą planetoje.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
„Nutella“ privertė paslysti Prancūzijos ekologijos ministrę, kuri kalbėdama per televiziją apkaltino šokolado pastą tuo, kad ši yra atsakinga už miškų iškirtimą planetoje.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
„Nutella“ privertė paslysti Prancūzijos ekologijos ministrę, kuri kalbėdama per televiziją apkaltino šokolado pastą tuo, kad ši yra atsakinga už miškų iškirtimą planetoje.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
„Nutella“ privertė paslysti Prancūzijos ekologijos ministrę, kuri kalbėdama per televiziją apkaltino šokolado pastą tuo, kad ši yra atsakinga už miškų iškirtimą planetoje.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

lrytas.lt

Jun 19, 2015, 7:47 PM, atnaujinta Oct 30, 2017, 4:42 AM

„Tais laikais, kada santykiai su Prancūzija nėra patys geriausi, Italija sugebėjo pasislėpti už paties stipriausio bastiono: prekės ženklo „Nutella“. Šis kaip niekada tvirtas prekės ženklas privertė pasiduoti ir ekologijos ministrę Segolene Royal, kuri kalbėdama per televiziją apkaltino šokolado pastą tuo, kad ši yra atsakinga už miškų iškirtimą planetoje, bet paskui atsiprašė socialiniame tinkle „Twitter“.

O tuo metu pirmoji Jungtinių Valstijų ponia Michelle Obama, kuri kovoja prieš vaikų ir ne tik vaikų nutukimą, išlipo Milano Malpensos oro uoste, atvykusi aplankyti „Expo 2015 Milano“. Ją pasitiko pirmoji Italijos ponia Agnese Landini Renzi, kuri jau pabuvojo pasaulinėje parodoje ir užsisakė sau ir vaikučiams daug pasakančių sklindžių su „Nutella“. Tokį pat patiekalą, koks parduodamas Paryžiaus gatvėse“, – rašo straipsnio autorius.

Gastronominė diplomatija turi gilias tradicijas ir skambias istorijas. XXI amžiuje jau nutiko viena tokia istorija. Prezidentas Bushas jaunesnysis, supykęs ant Prancūzijos, kuri atsisakė prisijungti prie pasirengusių įsiveržti į Iraką amerikiečių, davė nurodymą pakeisti skrudintų bulvyčių pavadinimą iš „French fries“ į „Freedom fries“. Tad dabar paslysti ant „Nutella“, kada Milane vyksta pasaulinė paroda „Expo 2015 Milano“, skirta maisto produktų temai, reikštų ne šiaip sau suteikti politikai ekscentriškumo – tai būtų tikras reginys, teigia S.Bartezzaghi.

Korespondentas įsitikinęs, kad pasaulyje, ir ypač Europoje, susiklosčius gana sudėtingai padėčiai, ši šiurkšti Prancūzijos ministrės klaida atrodo dar labiau nevykusi, negu Bushų precedentai.

S.Royal deramai neįvertino prekės ženklo, kuris atlaikė visus pasaulinius iššūkius abiejuose frontuose: komerciniame ir simboliniame. Jeigu ministrė socialistė vis dėlto nuspręs apsilankyti tarptautinėje parodoje, jai reikėtų nuvažiuoti į Albą ir asmeniškai atsiprašyti gamintojų. O vėliau Astyje susitikti su dainininku ir kompozitoriumi Paolo Conte, italų genijumi, frankofilu, kuris puikiai savo laiku paaiškino, kas vyksta, kada, tarkime, italai laimi, prancūzai širsta ir laikraščiai neišvengiamai grobstyte grobstomi, rašo straipsnio autorius.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.