Lietuvių valgymo įpročiai skiriasi nuo latvių ir estų

Duona lietuviams vis dar išlieka nepakeičiamu maisto produktu. Kasdien juodą duoną valgo 69 proc.

Juoda duona mėgstama visose Baltijos šalyse, tačiau yra ir nemažai vartojimo skirtumų.<br>T.Bauro nuotr.
Juoda duona mėgstama visose Baltijos šalyse, tačiau yra ir nemažai vartojimo skirtumų.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Jul 23, 2015, 11:14 AM, atnaujinta Oct 24, 2017, 12:40 PM

Aliejų kiekvieną dieną gaminant vartoja 30 proc. gyventojų. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT Baltijos šalyse atliktas pirkimo ir vartojimo įpročių tyrimas.

Šviežios daržovės ir vaisiai taip pat užima svarbią vietą lietuvių racione. Kiekvieną dieną vaisius valgo 27 proc., daržoves – 24 proc. mūsų šalies gyventojų.

Duona, kaip ir praėjusiais metais, visose Baltijos šalyse dažniausiai naudojamų produktų sąraše užima pirmą vietą.

Latvių kasdien vartojamų produktų sąraše rikiuojasi juoda ir balta duona, pienas, aliejus bei prieskoniai. Estų – juoda duona, sviestas arba margarinas, balta duona, aliejus bei prieskoniai.

Tačiau ne visi Baltijos šalių gyventojų valgymo įpročiai sutampa. Palyginus su kitomis šalimis daugiau lietuvių bent kartą per savaitę valgo saldžius sausainius (46 proc.), šokoladinius batonėlius (22 proc.) ir majonezą (51 proc.).

Lyginant greitai paruošiamo maisto vartojimą, lietuviai jį valgo daug rečiau nei kaimynai. Bent vieną kartą per savaitę parduotuvėje pagamintus pusfabrikačius valgo tik apie 7 proc. lietuvių.

Latviai, lyginant su lietuviais ir estais, dažniau mėgaujasi jogurtu ir ledais, tačiau rečiausiai valgo makaronus ir lepinasi šokolado plytelėmis. Estai iš visų Baltijos šalių gyventojų daugiausiai valgo tepamo sūrio, varškės kremo ir desertų.

„Pieno produktus Lietuvoje labiau vartoja moterys nei vyrai. Moterys dažniau vartoja varškės sūrelius, jogurtą, tepamą sūrį, varškės kremą ir desertus.

Vyrai dažniau valgo šaldytus produktus, įvairius pagardus bei greitai paruošiamą maistą. Vertinant maisto vartojimą pagal amžiaus grupes, skirtumai tarp kartų labiausiai išryškėja pieno produktų (varškės sūrėlių, jogurto, fermentinio sūrio) šokolado, dešrelių, majonezo ir kečupo vartojime. 50–74 m. amžiaus žmonės rečiau linkę naudoti šiuos produktus nei jaunesni, 15–49 m. amžiaus gyventojai.

Tačiau įdomu, kad garstyčias, kurios savo vartojimo būdu panašios į majonezą ar kečupą, visos amžiaus grupės naudoja vienodai dažnai“, – teigia TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

Alkoholinių gėrimų tope jau kelintus metus iš eilės populiariausias išlieka alus. Bent kartą per mėnesį alų geria 41 proc. lietuvių, 36 proc. estų ir 29 proc. latvių.

Daugiau lietuvių bent kartą per mėnesį geria ir degtinę (18 proc.). Šampanas, putojantis vynas savo populiarumu smarkiai nusileidžia alui ir degtinei. Bent kartą per mėnesį jį vartoja po 11 proc. estų ir lietuvių bei 7 proc. latvių. Sidras daugiausiai vartojamas Estijoje. Jį geria apie 16 proc. estų, 8 proc. lietuvių ir tik 4 proc. latvių.

TNS Atlas tyrimas buvo atliktas 2015 m. vasario–balandžio mėnesiais, jame dalyvavo 1835 Lietuvos, 1634 Latvijos ir 1379 Estijos gyventojai nuo 15 iki 74 m. amžiaus. TNS Atlas tikslas – nustatyti tikslines produktų vartotojų grupes, surinkti informaciją apie žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.