Rekordo nesiekė
Lietuviškas grūdų kūlimo rekordas per šių metų javapjūtę pasiektas dirbant rotoriniu 530 arklio galių (AG) galingumo kombainu „Case IH AF 9230“. Rekordą fiksavo Žemės ūkio kooperatyvo „Naujamiesčio aruodai“ vadovai ir šį kombainą pardavusios bendrovės „Dotnuvos projektai“ atstovai.
Kooperatyvo kombainininkas Jonas Petrošius sakė, kad pasiekti lietuvišką kviečių kūlimo rekordą jam nebuvo paprasta, nes šiuo kombainu jis dirbo pirmą sezoną, o rotorinio kombaino kūlimo principas jam buvo visiška naujiena.
„Buvau dirbęs su juo kelias dienas – apsipratęs, suderinęs. Be to, jokių rekordų nesiekėme – tiesiog dirbome, siekdami geriausio kombaino rezultato – kad jis dirbtų tokiu našumu, koks deklaruojamas. Rezultatais likome patenkinti“, – sakė 33 metų kombainininkas J. Petrošius.
Dešimties sezonų kombainininko patirtį turintis J. Petrošius teigė, kad norint pasiekti deramą kombaino našumą, kiekvienai kultūrai ir net skirtingoms kviečių veislėms reikia vis kitaip suderinti techniką. Tinkamai sureguliuoti kombainą – kombainininko meistriškumo reikalas. Tik iš pradžių, kol technika nauja, tenka pasitelkti daug patirties turinčius kombainų pardavėjus. Šįsyk jį konsultavo bendrovės „Dotnuvos projektai“ produktų vadybininkas Saulius Sagatys.
Ankstesnis rekordas – 9 minučių 40 sekundžių
„Dotnuvos projektai“, anot S. Sagačio, dažniausiai panašius rekordus fiksuoja apmokindami dirbti kombainininką nauja technika. Kai šis pripranta prie naujo kombaino, bendrovė pasiūlo jam išbandyti, kiek jiedu kartu su kombainu pajėgūs – matuojama, per kiek laiko pavyks prikulti bunkerį.
„Kai pasisekdavo tiek prikulti per mažiau nei 10 minučių, sakydavome, kad tai – labai gerai. Geriausias iki tol pasiektas rezultatas buvo 9 minutės ir 40 sekundžių“, – pasakojo S. Sagatys.
Pasak jo, svarbu ne tik greitai prikulti atitinkamą kiekį grūdų. Siekiant geriausių kūlimo rezultatų, vertinamas ir grūdų švarumas, ir nuostoliai – kūlimo kokybė. „Tai primena testą, kuriuo išbandomi automobiliai, tikrinant, per kiek laiko jie įsibėgėja ir pasiekia 100 kilometrų greitį. Šiuo atveju tai yra tiek kombaino, tiek jo vairuotojo testas“, – sakė S. Sagatys.