Aktyvistai: lietuviški veršeliai kenčia kelionėse į Izraelį

Iš Lietuvos į Izraelį skerdimui

Kasmet iš Lietuvos į užsienį vidutiniškai išvežama apie 100 tūkst. iki 8 mėnesių amžiaus buliukų ir telyčių.<br>P.Lileikio nuotr.
Kasmet iš Lietuvos į užsienį vidutiniškai išvežama apie 100 tūkst. iki 8 mėnesių amžiaus buliukų ir telyčių.<br>P.Lileikio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

2015-08-24 16:10, atnaujinta 2017-10-19 03:44

Kaip praneša Lietuvos gyvūnų teisių apsaugos organizacija, organizacijos „Compassion in World Farming“, „Animal Welfare Foundation“ ir „Tierschutzbund Zürich“ tyrė, kokiomis sąlygomis tūkstančiai veršelių iš Lietuvos, Rumunijos ir Vengrijos yra gabenami į Izraelį skerdimui.

Kasmet iš Lietuvos į užsienį vidutiniškai išvežama apie 100 tūkst. iki 8 mėnesių amžiaus buliukų ir telyčių. Dalis jų keliauja į Izraelyje ir musulmoniškose šalyse esančias penėjimo fermas bei skerdyklas.

Tyrėjų teigimu, eksportuojami veršeliai dažnai yra labai jauni, vos keleto savaičių amžiaus, dar nenujunkyti. Vežimo metu nėra užtikrinamas jų poilsis reikiamais intervalais, pakankamas šėrimas skystaisiais pašarais ir tinkama veterinarinė priežiūra. Gyvūnai kenčia ir nuo žiauraus prižiūrėtojų elgesio bei jų abejingumo.

Tyrimas atskleidė, kad gyvūnai buvo gabenami sunkvežimiais, netinkamais tokiems jauniems gyvūnams. Daug veršelių buvo sergantys ir silpni, nepajėgė stovėti.

„Anot darbininkų, veršelių vertė tokia maža, kad, nepaisant to, kaip sunkiai jie sirgtų, jiems nebūtų skiriamas veterinarinis gydymas. Mūsų tyrimo grupė nustatė, kad gyvulius vežančiame sunkvežimyje vienas lietuviškas veršelis buvo nugaišęs, o kitas buvo visai nusilpęs ir sunkiai sirgo“, – pasakojo „Compassion in World Farming“ projektų direktorius Dilas Pylingas (Dil Peeling).

Pasiekę žemyno pakraštį galvijai į Izraelį toliau gabenami jūra. Į laivus jie verčiami lipti stačiomis rampomis ir daugelis buvo akivaizdžiai išsigandę, nes buvo čaižomi ir trankomi verčiant sueiti į laivus.

„Greičiausiai jauni veršeliai labiausiai kenčia būtent šioje 5 dienų kelionėje jūra – jei jų gerovės poreikiai nebuvo tenkinami gabenant sausuma, labai tikėtina, kad nebus tenkinami ir gabenant vandeniu, kur nėra priežiūros institucijos, prižiūrinčios gyvūnų gerovės teisės aktų vykdymą. Manoma, kad nemažai veršelių išgaišta ir dažnai kelionės metų paprasčiausiai išmetama už borto. Jų kūnai išplaunami į Izraelio paplūdimius“, – teigė tyrėjas.

Atvykę į Izraelį, veršeliai buvo išvaryti iš laivų ir suvaryti į gyvuliams skirtus sunkvežimius, kurie neatrodė atitinkantys Europos standartus. Vėliau veršeliai buvo perkelti į karantiną. Izraelio duomenimis, veršelių mirtys karantino įstaigose buvo įprastas dalykas 8-iose iš 10 siuntų, atvykstančių iš ES. Be to, didelė dalis į Izraelį atvežtų galvijų nehumaniškai paskerdžiami šalies skerdyklose jų neapsvaiginant.

„Atsižvelgiant į kylančias problemas tiek transportuojant galvijus, tiek juos skerdžiant trečiose šalyse, gyvų gyvūnų, skirtų maistui, eksportas į trečiąsias šalis turėtų būti sustabdytas ir pakeistas prekyba mėsa, o skerdimas be apsvaiginimo neturėtų būti priimtinas nei Lietuvoje, nei kitur – ES šalių vyriausybės turėtų dirbti, kad tai taptų norma trečiosioms šalims“, – sako Lietuvos gyvūnų teisių apsaugos organizacijos vadovė Brigita Kymantaitė.

Jos teigimu, Lietuvos prekybininkai su institucijų pagalba galėtų labiau pasistengti įtikinti Artimųjų Rytų pirkėjus priimti prieš skerdimą apsvaiginto gyvūno mėsą. Kitu atveju, Lietuva į šias šalis neturėtų eksportuoti mėsos ir gyvų gyvūnų – ji turėtų ieškoti kitų rinkų prekybai mėsa, gauta skerdžiant apsvaigintus gyvūnus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.