Elektroninėje erdvėje duomenų registrai veikia ištisą parą

Retas notaras, tvirtindamas sandorį, apsieina be paieškos Centrinės hipotekos įstaigos tvarkomuose registruose.

Kiekvienas gali kartą per metus savo duomenų paiešką atlikti neatlygintinai, o panorėjęs duomenis pasitikrinti ir dažniau, bet už atlyginimą.
Kiekvienas gali kartą per metus savo duomenų paiešką atlikti neatlygintinai, o panorėjęs duomenis pasitikrinti ir dažniau, bet už atlyginimą.
Juozas Bernatonis Teisingumo ministras.<br>VRM nuotr.
Juozas Bernatonis Teisingumo ministras.<br>VRM nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Angelė Paukštytė

Aug 29, 2015, 8:00 AM, atnaujinta Oct 18, 2017, 10:15 AM

Daugelis žmonių net nežino, kad yra tokia įstaiga – Centrinė hipotekos įstaiga, o kiti, jei ir girdėję, nenutuokia, ką ji veikia. Prisimena nebent tie, kurie prieš kelerius metus ėmė paskolą ir su hipotekos lakštu iš notaro keliavo į vieną įstaigos filialų.

Notarai duomenis gauna elektroniniu būdu, patys atlikdami paiešką Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų, Turto arešto aktų, Hipotekos, Testamentų, Įgaliojimų ar Vedybų sutarčių registruose.

Pačioms sandorio šalims nereikia eiti į įstaigą, kuri tvarko šiuos registrus, nereikia užsakinėti duomenų, laukti, kol jie bus parengti. Viskas gaunama elektroniniu būdu.

„Aišku, būna atvejų, kai ir pačiam tenka pasinaudoti mūsų paslaugomis. Nereti atvejai, kai asmuo nori išregistruoti automobilį ir tik tada sužino, kad jis areštuotas, – sakė Centrinės hipotekos įstaigos vyriausiasis patarėjas Arnoldas Tomaševičius. – Dar daugiau problemų kyla tiems, kurie tik nuvykę registruoti įsigyto automobilio sužino, kad jis areštuotas. Tokiais atvejais skambina mums, klausia, kas ir kada areštavo. Pasiūlome pasinaudoti mūsų teikiamomis elektroninėmis paslaugomis.

Kiekvienas gali kartą per metus savo duomenų paiešką atlikti neatlygintinai, o panorėjęs duomenis pasitikrinti dažniau ar norėdamas gauti jų apie kitą asmenį – gali tai padaryti už atlyginimą.“

Duomenis apie save pernai peržiūrėjo 751 fizinis asmuo, 2013-aisiais – 684. Didžiausio interesantų srauto sulaukta 2012-aisiais, kai tokia paslauga pradėta teikti. Tuomet asmeninė registrų informacija parūpo 832 žmonėms.

Užsisakyti duomenų teikimo paslaugą galima per interneto puslapį www.hipotekosistaiga.lt pasirinkus skirsnį „Elektroninės paslaugos“ arba tiesiogiai prisijungus prie Elektroninės valdžios vartų.

Suformuotas informacijos rinkinys gali būti pateikiamas tiek internetu, tiek atėjus į Centrinę hipotekos įstaigą Vilniuje ar pasirinktą filialą Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ar Marijampolėje.

„Kiekvienam siūlyčiau pasinaudoti šia neatlygintina paslauga. Galimi atvejai, kai duomenų teikėjai nurodė netikslius duomenis ar pamiršo pateikti duomenis apie pasibaigusią hipoteką ar panaikintą areštą“, – sakė A.Tomaševičius.

Jis pabrėžė, kad jei nori pasidomėti apie kitą asmenį ar įmonę ir jei turi tam teisėtą pagrindą, duomenis taip pat galima gauti.

„Tik apie testamentus duomenys neteikiami – jie gavėjams pasiekiami tik po asmens mirties. Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro duomenys teikiami ne visiems, o tik šio registro nuostatuose apibrėžtam gavėjų ratui“, – aiškino A.Tomaševičius.

Kad būtų užtikrinta, jog duomenys teikiami tik esant teisėtam pagrindui, galima pasitikrinti, kas domėjosi asmens duomenimis registruose. Pernai tokią informaciją apie save užsisakė 454 asmenys, 2013-aisiais – 322.

Registrų duomenų teikimas – ne vienintelė Centrinės hipotekos įstaigos paslauga.

Viena naujausių ir drauge populiariausių įstaigos teikiamų paslaugų – informacinių technologijų priemonėmis sudaromi įgaliojimai.

Kaip pasakojo A.Tomaševičius, ši paslauga teikiama daugiau negu pusantrų metų – nuo 2014-ųjų sausio 1-osios. Ir ja naudotis pradėta nuo pat pirmų dienų, nors informacija apie tokią naują paslaugą dar nė nebuvo paplitusi.

O šiemet pirmąjį pusmetį internetu sudaryta įgaliojimų daugiau nei pernai per visus metus.

Ši paslauga siūlo galimybę fiziniams asmenims informacinių technologijų priemonėmis sudaryti įgaliojimus, juos įregistruojant Įgaliojimų registre.

Ši paslauga pasiekiama adresu www.igaliojimai.lt.

Gausiausia įgaliojimų sudaroma Lietuvoje, tačiau tai dažnai išsigelbėjimo šiaudu tampa tiems, kurie būna ne tėvynėje. Dažnai įgaliojimus informacinių technologijų priemonėmis sudaro svetur dirbantys ar į keliones išvykę Lietuvos piliečiai.

Dažniausiai įgaliotiniams suteikiama teisė gauti viešąsias ir administracines paslaugas: atsiimti įvairias pažymas, pažymėjimus, gimimo, santuokos, ištuokos liudijimus, vairuotojo pažymėjimą, kitokius dokumentus ar jų dublikatus, atsiimti transporto priemonės valstybinio numerio lenteles, taip pat išregistruoti ar įregistruoti automobilius, keisti jų duomenis Kelių transporto priemonių registre.

Centrinės hipotekos įstaigos duomenimis, 2014-aisiais įregistruota 1700 elektroniniu būdu sudarytų įgaliojimų.

Iš pirmų lūpų:

Juozas Bernatonis Teisingumo ministras

„Šiandien Centrinės hipotekos įstaigos teikiamos paslaugos pasiekiamos visą parą, jas galima užsisakyti net neišėjus iš namų. Tai ypač patogu vartotojams, nes taupomas brangus jų laikas, nereikia kelis sykius atvykti į įstaigą, būtino dokumento laukti eilėse.“

Daugiau informacijos www.hipotekosistaiga.lt

Parengta bendradarbiaujant su Centrine hipotekos įstaiga

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.