Restoranų atstovai po šventės: alkoholis – jau nebemadingas

Mokslo metų pradžios šventei gamta šiemet nepagailėjo nei saulės, nei šilumos. Todėl į kavines, restoranus užplūdęs jaunimas su tėvais ar draugais dažniausiai rinkosi gaiviuosius gėrimus, salotas, picas. Tuo tarpu alkoholis restoranose tokią šventinę dieną – vis mažiau populiarus.

Rugsėjo 1-ąją jaunimas užplūdo kavines ir restoranus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Rugsėjo 1-ąją jaunimas užplūdo kavines ir restoranus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiltas rugsėjo 1-osios vakaras į barus pritraukė daug jaunimo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiltas rugsėjo 1-osios vakaras į barus pritraukė daug jaunimo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Rugsėjo 1-ąją jaunimas užplūdo kavines ir restoranus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Rugsėjo 1-ąją jaunimas užplūdo kavines ir restoranus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Eugenija Grižibauskienė

Sep 2, 2015, 2:45 PM, atnaujinta Oct 17, 2017, 9:28 PM

Pasak restoranų tinklą vienijančios bendrovės „Amber Food“ rinkodaros vadovės Linos Nikonovaitės, 2007 metais priimtas draudimas rugsėjo 1 d. neprekiauti alkoholiu parduotuvėse neturi didelės įtakos jų restoranams. Alkoholis nesudaro didžiosios jų pajamų dalies – daugiausia tą dieną nuperkama įvairių patiekalų ir desertų.

Apyvarta – rekordinė

„Rugsėjo 1-ają „Amber Food“ valdomuose restoranuose kasmet pasiekiame didžiausią metų apyvartą – ji būna 2,5 kartus didesnė nei įprastą dieną. Tokia tendencija galioja mūsų restoranuose visoje Lietuvoje.Manau, kad alkoholio problema pernelyg sureikšminama, nes, kas nori švęsti namuose, svaigalais pasirūpina iš anksto. Mūsų restoranuose šią šventę šeimos ir studentai atšventė saikingai vartodami alkoholį, tačiau užsisakydami daugiau įvairių patiekalų bei desertų“, – sakė L.Nikonovaitė.

Restoranų tinklo atstovė pastebi, kad pagal turimus antradienio dienos apyvartos duomenis, visos dienos lankytojų srautą galima suskirstyti į dvi dalis – pirmieji lankosi ir pietauja su šeimomis, tad didžiąją apyvartos dalį sudaro gaivieji gėrimai ir patiekalai, tuo tarpu vakare į restoranus ir barus užsuka jaunimas, užsisakantis daugiau alkoholinių gėrimų.

„Vaikams ir šeimoms skirtame restorane „Charlie Kids“ ir kai kuriuose ypatingai šeimų pamėgtuose „La Crepe“ restoranuose alkoholio buvo parduota tik apie 7 proc, o gaiviųjų gėrimų – apie 21 proc. Daugiausiai restoranuose šeimos skanavo picų – jos sudarė beveik trečdalį (28 proc.) visos dienos užsakymų. Tai rodo, kad mūsų klientai yra socialiai atsakingi ir moka švęsti saikingai“, – teigė L.Nikonovaitė.

Pasak jos, vienareikšmiškai didesnių restoranų pajamų ir klientų srautų tik su alkoholio pardavimo draudimu sieti neverta, nes rugsėjo pradžioje į didmiesčius suvažiuoja daug studijuoti susiruošusio jaunimo, kurie be didesnių kamščių gatvėse sudaro ir eiles baruose bei restoranuose. Kiek kitokia situacija uostamiestyje. Pardavimai rodo, kad Klaipėdoje įsikūrusiame „Amber Food“ priklausančiame bare „Beer Garden“ alaus ir sidro apyvarta sudarė 48 proc., stipriųjų alkoholinių gėrimų – 34 proc. nuo visos dienos apyvartos.

Karštis pakoreagavo planus

„Forto“ restoranų tinklo atstovo Kęstučio Markevičiaus teigimu, šių metų rugsėjo 1-oji blogų staigmenų nepateikė: įprastai šiai dienai restoranų lankomumas buvo rekordinis.

„Viskas priklausė nuo vietos, kurioje yra įsikūręs restoranas. Jei jis netoli moksleivių ir studentų susibūrimo vietos, tai apyvarta lyginant su tradicinėmis dienomis šoktelėjo 3 kartus. Kiek nuošalesnėse vietose apyvarta išaugo 30-40 proc“, – sakė „Forto“ atstovas.

Į restoranus vilniečiai ir miesto svečiai plūdo keliomis bangomis. Pirmoji banga – priešpiet, kai mokyklose, gimnazijose ir universitetuose baigėsi šventinės iškilmės. Vakarop neslūgstančia banga traukė jau didesni būriai studentų, arba šeimų: vietos prie staliukų tuščios nestovėjo visą dieną.

Pasak K.Markevičiaus pirmoji rudens diena buvo karšta ir tai gerokai pakoreagavo restoranų meniu. Buvo užsakoma daug salotų, gaiviųjų gėrimų, pieno kokteilių, šaltos arbatos ir kavos.“Fortas“ nėra alkoholio vartotojų vieta, todėl ypatingos jo paklausos tikrai nepastebėjome. Vienas kitas alaus bokalas ir viskas“, – pastebėjo restoranų tinklo atstovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.