Tai užtikrins ką tik baigtas ir daugiau nei 50 mln. eurų kainavęs Kyviškių-Valčiūnų aplinkkelis, kuris leis visą geležinkeliais gabenamų krovinių srautą nukreipti už miesto teritorijos.
Pasak Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko Algirdo Butkevičiaus, svarbu ne tik tai, kad kroviniai aplenks Vilniaus gyventojus, bet ir tai, kad jų apskritai bus galima gabenti daugiau.
„Pastatytas aplinkkelis – dar vienas svarbus žingsnis modernizuojant IX-ąjį tarptautinį geležinkelio koridorių nuo valstybės sienos su Baltarusija iki Klaipėdos. Investicijos į viso koridoriaus modernizavimą ateityje Lietuvai leis sustiprinti tranzito valstybės pozicijas bei įgyti konkurencinių pranašumų. Bus sudarytos sąlygos į Klaipėdos uostą gabenti daugiau krovinių, o Lietuvos biudžetas iš to gaus daugiau pajamų“ – sakė A. Butkevičius.
Kyviškės-Valčiūnai aplinkkelio projekto įgyvendinimo metu buvo rekonstruotas po II-ojo pasaulinio karo ypatingam krovinių pervežimui pastatytas 24,5 km ilgio geležinkelio kelias, aplenkiantis Vilniaus miestą.
Pasak AB Lietuvos geležinkeliai generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, ilgą laiką aplinkkelis buvo vienintelis tokios didelės vertės bendrovės įgyvendinamas projektas, tačiau jo vertė nė iš tolo neatspindi tikrojo sudėtingumo ir kompleksiškumo.
„Ankstesnis aplinkkelis buvo tik vieno kelio. Šalia įrengėme antrąjį, kad ruožo pralaidumas būtų didesnis ir juo galėtų vykti daugiau traukinių. Taip pat buvo išplėstos stotys, rekonstruoti keliai ir iešmynai, eismo valdymo ir elektros tiekimo sistemos, telekomunikacijos. Be to, rekonstravome net 24 tiltus ir pralaidas bei 10 pervažų“, – atliktus darbus apibendrino S. Dailydka.