Prekybos centrai mėgdžioja vieni kitus, bet ar verta tai daryti?

Viename prekybos centre perkate pieno produktus, o į kitą važiuojate dėl to, kad jame galima įsigyti lietuviškos mėsos? Žmonės turi savo įpročius ir savitos patirties. Jos būna ir geros, ir prastos, jei tik pardavėjai sugebėjo įbrukti pasenusių maisto produktų.

Anot tyrėjų, „Mega“ gerokai lenkia savo konkurentus net keliais kriterijais – šviesia ir natūralia aplinka bei įdomiais renginiais. Tačiau šie aspektai lankytojams yra antraeiliai ir turi mažai įtakos renkantis prekybos centrą.<br>P.Mantauto nuotr.
Anot tyrėjų, „Mega“ gerokai lenkia savo konkurentus net keliais kriterijais – šviesia ir natūralia aplinka bei įdomiais renginiais. Tačiau šie aspektai lankytojams yra antraeiliai ir turi mažai įtakos renkantis prekybos centrą.<br>P.Mantauto nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 5, 2015, 9:46 AM, atnaujinta Oct 11, 2017, 10:56 PM

Anot ekspertų, neužtenka, kad klientai apie prekybos centrą turėtų teigiamą nuomonę. Norint kuo daugiau jų prisivilioti, reikia sugalvoti, kaip išsiskirti iš likusios rinkos.

Atliko tyrimą

Rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė „TNS LT“ atliko Lietuvos prekybos centrų klientų patirties tyrimą.

Kiekvieno prekybos centro santykių su klientais stiprumui įvertinti buvo skaičiuojamas TRI*M indeksas, susidedantis iš bendro klientų vertinimo ir prioriteto teikimo klausimų. Palyginus Vilniaus prekybos centrus paaiškėjo, kad geriausiai bendrai vertinamas centras yra „Ozas“ (87).

Pagal šį rodiklį jis lenkia net didžiausią prekybos centrą Lietuvoje „Akropolį“ (80). Tačiau įvertinus, kokiem centrams klientai teikia pirmenybę, matyti, kad nors „Ozas“ pagal klientų patirtį yra pranašesnis, žmonės pirma linkę važiuoti būtent į „Akropolį“.

Kaune viskas kitaip

Kaune situacija kiek kitokia – „Kauno Akropolis“ yra ir geriausiai vertinamas (88), ir pirmasis pagal prioretizavimą (49) prekybos centras. Antroje vietoje yra „Mega“, kurios vertinimo indeksas siekia 81, o pirmumo indeksas, kuris rodo, kiek žmonės linkę šį prekybos centrą rinktis pirmiausiai, yra 39.

Trečioje vietoje rikiuojasi „Urmas“. Jo vertinimas siekia 63, o prioritetas – 30.

Dėmesys – išskirtinėms savybėms 

Pasak TNS LT projektų vadovės Rūtos Matulaitienės, artimiausioje ateityje pagrindinė Lietuvos prekybos centrų užduotis bus sutelkti dėmesį į savo išskirtinumus.

„Kovoje dėl klientų išloš tos prekybos vietos, kurios sumotyvuos žmones pirmiausiai rinktis būtent jų prekybos centrą. Šiandien matome, kad didžioji dalis klientų prekybos vietas vertina teigiamai arba labai teigiamai.

Norint tapti pagrindiniu prekybos centru pagal kliento krepšelio dalį, reikia stengtis tapti patraukliausiu ne pagal visus parametrus, kas yra neįmanoma, bet išryškinti keletą svarbiausių“, – sakė TNS LT projektų vadovė Rūta Matulaitienė.  

Pavyzdžiui, didžiausią įtaką „Kauno Akropolio“ ryšiui su klientais turintys aspektai yra parduotuvės, kuriose klientai „randa kažką sau“, logiškas parduotuvių išdėstymas bei tai, kiek klientai sieja šį prekybos centrą su dovanų pirkimu. „Kauno Akropolis“ klientų vertinamas kaip „geriausia vieta pirkti dovanas“, tačiau pagal kitus du minėtus kriterijus stipriai konkuruoja su „Mega“ ir tarp savo klientų yra vertinamas silpniau nei pastarasis, todėl šiam prekybos centrui svarbus šių aspektų stiprinimas.

„Kai kurie prekybos centrai rūpinasi ne tais dalykais, kurie svarbiausi jų klientams. Pavyzdžiui, gali būti, jog prekybos centras investuoja milžinišką sumą į centro apdailą.

Nors klientai tokį pokytį vertina puikiai, toli gražu tai nereiškia, kad tai pakeis jų apsisprendimą rinktis būtent šį prekybos centrą. Pirmiausia, reikia išsiaiškinti, kokie yra klientų prioritetai ir tik tuomet investuoti“, – sakė TNS LT projektų vadovė Rūta Matulaitienė.  

Prekybos centras „Mega“ gerokai lenkia savo konkurentus net keliais kriterijais – šviesia ir natūralia aplinka bei reguliariai organizuojamais įdomiais renginiais.

Tačiau šie aspektai lankytojams yra antraeiliai ir turi mažai įtakos renkantis prekybos centrą. Anot R.Matulaitienės, nors tokie pranašumai yra puikiai vertinami jų klientų, jiems nėra svarbūs.

Apklausė klientus

TRI*M klientų patirties vertinimo tyrimas buvo atliktas 2015 m. liepos mėn. Iš viso buvo apklausta 814 prekybos centrų klientų Lietuvoje. 

Rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderis. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.