Tarp verslininkų paduotų paraiškų, tokie pavadinimai kaip „Kremlevskij gorec“ („Kremliaus kalnietis“), „StalinLife“, „Stalinskaja“ („Stalininė“) ir net „Pachan sovietov“ („Tautų tėvas“).
„Didėja šalies izoliacija, didžioji dalis potencialių pirkėjų mano, kad esame apgultoje tvirtovėje, o J.Stalinas tokiems žmonėms yra optimalus simbolis. Be kita ko, jis ir šiandien daugeliui lieka viena gerbiamiausių istorinių figūrų“, – kalba Pirmosios patentų kompanijos prezidentas Anatolijus Aronovas.
Tiesa, jis patikslino, jog tokį prekinį ženklą nori įregistruoti ne tik diktatoriaus šalininkai, bet ir priešininkai. Tarkime, po „Pachan sovietov“ pavadinimu turėtų atsirasti diskusijų klubas, tad šiuo atveju konotacija su diktatoriumi – neigiama.
Kaip parodo praktika, toli gražu ne visi panašūs prekių ženklai išsivysto į realų verslo projektą.
„Maža tik turėti idėją ar net ir apsaugotą prekės ženklą. Tam, kad jis taptų sėkmingas, reikia nemažų investicijų. Čia kyla klausimas, ar pavyks prekės ženklą priversti dirbti. O tą nuspėti sudėtinga. Pavyzdžiui, degtinė „Putinka“ tapo itin populiari, o „Volodia ir medvedi“ („Volodia ir meškos“) – neįsivažiavo“, – teigė ekspertas.
Tačiau, kalbant apie J.Staliną, sinchroniškas skirtingų kompanijų ir atskirų verslininkų aktyvumas vis dėlto leidžia spėti, kad ši mada sulauks palankumo. Beje, įdomu tai, jog nė vienas stambus rinkos žaidėjas bent jau kol kas neparodė jokio susidomėjimo J.Stalino figūra.
Nėra garantijų, kad pavyks įregistruoti bent dalį norimų prekių ženklų. Mat su tikromis istorinėmis asmenybėmis susijusius prekių ženklus įregistruoti gana sudėtinga – mažų mažiausiai reikia gauti palikuonių sutikimą.
Iš kitos pusės, galima idėją pateikti kaip fantastinį sumanymą. Kaip kad buvo su prekių ženklais „Putinka“ ir „Volodia ir medvedi“. Iš pradžių jų nenorėjo registruoti, tačiau galiausiai sumanytojai rado šalininkų.
Federalinės ir regioninės alkoholio rinkų tyrimų centro direktorius Vadimas Drobzinas atkreipė dėmesį, jog dabar Rumunijoje viena iš populiariausių degtinių – „Stalinskaja“, užgrobusi trečdalį rinkos.
„Keista, kad į Rusiją jos neatvežė. Spėju, šį gaminį visai neprastai pirktų. Greičiausiai ir dabar, jei išleistų degtinę tokiu pavadinimu, paklausos būtų galima sulaukti. Kitas reikalas yra tai, jog norint rinkoje įtvirtinti naują prekės ženklą, reikia milžiniškų lėšų. Nemokamai ant prekystalio gaminio nepastatysi. Nebent tai būtų stambi įmonė, turinti didelį tinklą savo firminių parduotuvių“, – kalbėjo V.Drobzinas.
Parengta pagal gazeta.ru.