Prekybos ir laisvalaikio centre praleidžiame apie 123 minutes

Šiemet dešimtmetį švenčiančio PLC „Mega“ užsakymu atliekami vartotojų nuomonės tyrimai rodo, kad tam tikra prekybos centrų lankytojų elgsena per 10 metų gerokai pakito. Lietuvos gyventojai apsipirkdami ir pramogaudami šiandien prekybos centruose praleidžia daugiau laiko ir lankosi dažniau – prieš dešimtmetį prekybos centruose bent kartą per savaitę apsilankydavo vos 18 proc. žmonių, dabar į didžiuosius prekybos centrus kas savaitę traukia daugiau nei 70 procentų lietuvių. Nemažai pokyčių prekybos centrų veikloje pastebi ir TNS LT atstovai.

Nemokami renginiai kuria emocinį ryšį su klientais.<br>PLC „Mega“ nuotr.
Nemokami renginiai kuria emocinį ryšį su klientais.<br>PLC „Mega“ nuotr.
Šių metų liepos mėnesį atliktas TNS LT tyrimas atskleidė, kad prekybos centras „Mega“ lenkia savo konkurentus net keliais kriterijais – šviesia ir natūralia aplinka bei reguliariai organizuojamais įdomiais renginiais.<br>PLC „Mega“ nuotr.
Šių metų liepos mėnesį atliktas TNS LT tyrimas atskleidė, kad prekybos centras „Mega“ lenkia savo konkurentus net keliais kriterijais – šviesia ir natūralia aplinka bei reguliariai organizuojamais įdomiais renginiais.<br>PLC „Mega“ nuotr.
Nemokami renginiai kuria emocinį ryšį su klientais.<br>PLC „Mega“ nuotr.
Nemokami renginiai kuria emocinį ryšį su klientais.<br>PLC „Mega“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Dec 8, 2015, 11:56 AM, atnaujinta Sep 30, 2017, 3:55 PM

PLC „Mega“ valdančios bendrovės „Baltic RED“ rinkodaros vadovė Rasa Vyšniauskienė sako, kad laisvalaikio ir prekybos centre lankytojai vidutiniškai praleidžia po 123,5 minutes. Palyginus vartotojų apklausos tyrimus, darytus 2006 – praėjus metams po prekybos centro atidarymo, – ir dabar, matyti, kad tam tikri vartotojų įpročiai pasikeitė. Prieš dešimt metų didelis prekybos centras su daugybe parduotuvių, kuriame galima ne tik apsipirkti, bet ir praleisti laisvalaikį, buvo dar naujas reiškinys, todėl nemažai žmonių atvykdavo be jokio konkretaus tikslo, tiesiog praleisti laiką. Dabar gi ženkliai didesnė dalis žmonių atvyksta tikslingai: įsigyti konkrečią prekę, aplankyti tam tikrą parduotuvę, papietauti pamėgtame restorane. Rasa Vyšniauskienė pastebi, kad, visgi, kai kurie prekybos centrų lankytojų įpročiai per tiek metų išliko nepakitę.

Vis dar labiausiai vilioja nuolaidos

„Ir praėjus dešimtmečiui, motyvai, skatinantys žmones vykti į prekybos centrus, išliko panašūs – daugiausia žmonių srautų generuoja sezoniniai išpardavimai bei nuolaidų akcijos. Reikšmingi ir veiksniai, susiję su gaunama papildoma verte: dovanos už pirkinius, žaidimai, kuriuose galima laimėti prizus, nemokamos pramogos ir renginiai“, – pasakoja R. Vyšniauskienė. Tai patvirtina ir „Megos“ rodiklių statistika – specialiųjų nuolaidų akcijų metu lankytojų skaičius išauga net iki 3 kartų. Tuo tarpu vartotojų apklausų rezultatai rodo, jog naujos kolekcijos į prekybos centrus atvykti paskatina vos šeštadalį apklaustųjų respondentų. „Tokią žmonių elgseną sustiprino ir praėjęs ekonominis sunkmetis, kurio metu racionalūs motyvai įgavo dar didesnį svorį“, – teigia R.Vyšniauskienė.

Pirkėjų poreikiai išsikristalizavo

Didžiausios rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atstovai teigia, kad vertinant per pastaruosius metus prekybos ir laisvalaikio centrus, pasikeitimų yra nemažai. Iš vienos pusės, didžiuosiuose Lietuvos miestuose dabar yra ne po vieną, o po keletą stiprių prekybos centrų, kurie tikslingai dirba formuodami savo įvaizdį ir orientaciją į tam tikrą tikslinę grupę, parenka prekės ženklus, parduotuves ir asortimentą.

Iš kitos pusės, rinkos tyrimų ekspertai akcentuoja ir vartotojų poreikių pokyčius. „Prieš 10 metų, kai veikė pirmieji sostinės prekybos centrai, žmonės juos suvokdavo kaip išskirtinai pramogų vietas. Dabar jau matyti, kad per tuos metus poreikiai išsikristalizavo ir išsiskyrė, taigi atsiranda poreikis ir ramesniam laiko leidimui ir apsipirkimui. Pastebime, kad prekybos centrai tampa analogu miesto šventėms, ypač esant prastesniam orui, kai šeima važiuoja į prekybos ir laisvalaikio centrą praleisti laiko kartu, sudalyvauti renginiuose ir tiesiog pailsėti“, – sako TNS LT vyresnioji projektų vadovė Eleonora Šeimienė.

Nemokami renginiai nėra pagrindinis apsipirkimo motyvatorius, tačiau jie kuria emocinį ryšį su klientais

Šių metų liepos mėnesį atliktas TNS LT tyrimas atskleidė, kad prekybos centras „Mega“ lenkia savo konkurentus net keliais kriterijais – šviesia ir natūralia aplinka bei reguliariai organizuojamais įdomiais renginiais. Tačiau šie aspektai, anot TNS LT, lankytojams antraeiliai ir turi mažai įtakos renkantis prekybos centrą. Kaip lemiamus veiksnius pasirenkant prekybos centrą galima įvardinti: logišką parduotuvių išdėstymą, aiškias nuorodas parkavimo aikštelėje bei daug kavinių ir restoranų. Be to, prekybos centrų lankytojams svarbu ir tai, kad būtų parduotuvės, kuriose, jų manymu, jie visada rastų nusipirkti ką nors sau ir kartu dovanas kitiems.

Rasa Vyšniauskienė sako, kad nors prekybos centruose organizuojami nemokami renginiai nėra pagrindiniai motyvatoriai, lemiantys pirkėjų apsisprendimą, į kurį prekybos centrą vykti, tačiau jie daro neabejotiną įtaką ilgalaikiams rezultatams, formuojant emocinį ryšį su klientais. Tačiau sutinka, jog didžiausias prioritetas turi būti teikiamas nuomininkų rinkinio formavimui, kuris užtikrintų geriausią prekių, paslaugų bei pramogų pasirinkimą prekybos centro lankytojams. „Šiuo metu vykdome „Megos“ plėtros projektą, kurio metu prekybinis plotas padidės 30 procentų, o parduotuvių skaičius išaugs iki 200. Plėtrą planuojame užbaigti 2016 m. lapkričio mėnesį“, – pasakoja R.Vyšniauskienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.